Betrapt

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Betrapt

Bericht door Veronica »

Of het gewoon zeggen, allerlei manieren bedenken hoe het te vertellen is 1, maar het ook doen is 2.

Ik zou zelf voor een simpele aanpak gaan en het gewoon zeggen maar wel erbij toevoegen dat jij graag alle vragen die je zoon heeft, graag beantwoordt.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Betrapt

Bericht door Maria_G »

@Naomi: "was the relationship with your son restored over the years?"
No, he died 7 years ago in mountain skiing accident.

"I mean, lesbian couples also work out fine with their children, right?"

Lesbian couples members do not play male/father roles. This is a point!
It is very hard to change role without braking the relationship. I was most time in dresses skirts during my ex marriage however I was considered as a male/father. And my ex-wife considered me as a male. Once she asked do I want SRS. I said: "No".
I told my son about my TS issues 5 years after divorce. He took that not very well. I did not care. His life was already destroyed by that time.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door Amy »

Naomi schreef:Die lasteraars heb ik verder voor ontbijt, maar juist omdat ik het internet begrijp betwijfel ik of ze me hier zouden volgen en weiger sowieso mijn handelen daardoor te laten bepalen. En als ze dat wel doen boeit me dat niets, gebruik ik het alleen maar als opstapje voor een leuke discussie over transgenderdingen en krijg het misschien zelfs hoger op de agenda.

Het is niet zo dat ik vanuit mijn cis profiel link naar dit forum, of er enig verband te vinden is met wat ik verder schrijf, waardoor ze me hier op het spoor kunnen komen. Ze zouden hier alleen zijn als ze zelf met transgevoelens zouden rondlopen, maar verder is dat risico echt verwaarloosbaar klein.
Er is kans dat ze je zo wel op het spoor komen. Er gaan nu referals zijn vanuit hier naar die pagina's die je gelinkt hebt. Als ze een beetje om kunnen gaan met de analytics software (als ze dat hebben) of logs van hun webomgeving dan kunnen ze die zien. Naar je eigen website is niet erg lijkt me want daar heb jij alleen toegang tot neem ik aan maar naar de website van die mensen die je dwars willen zitten is een ander verhaal.

https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_referer
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

@Renée
Ja, kan gelukkig wel makkelijk praten en we kunnen op zich ook wel goed met elkaar communiceren.

@Veronica
Daar heb je ook wel een punt. Want ik probeerde al een paar keer een soort aanleiding voor een gesprek daarover te creëren en durfde het dan toch niet uit te spreken.

@Maria_G
I'm sorry to read that about your son.

But more about this hypothetical lesbian couple: the point I think is, that the role one has towards a child doesn't depend on gender. It is true that men and women perform different functions towards a child, but these are just role patterns. So to me it seems I could change gender and continue my role. The only problem I see is his perception of me.
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

@Amy

Ik denk niet dat ze intelligent genoeg zijn om iets anders dan een keiharde pingback op hun netvlies te krijgen en ook niet dat een domeinnaam als "t-nederland" opvallend genoeg is om uit de analytics van hun CMS of Google te vissen en eens naar te gaan kijken (ik vind het net t-mobile). Tegelijk kan je er inderdaad vraagtekens bij stellen waarom dit geen gesloten forum is en waarom er niet even een "noindex" voor het google robotje werd ingesteld. Maar voor deze figuren ben ik niet bang hoor. Dit zijn mensen die denken dat ze gecontroleerd worden door reptielachtige wezens en de illuminati, dat de aarde plat is (serieus) en dat ik een satanische zionist ben die ze met mijn opinies namens de Mossad en de AIVD agiteert, volgens Micha Kat namens het ministerie van justitie. Oh ja, en dat de holocaust nooit plaatsvond. Één van de onderwerpen waar ik over blog is de complotscene. Als je daar kritisch over schrijft en zo af en toe een complottheorie debunkt, krijg je daarmee te maken. Het was ook niet echt mijn punt van zorg, dat richtte zich eerder op mijn zoontje.

Maar stel ze komen erachter. Dan gaan ze daarover bloggen en alleen maar bewijzen hoe transfoob en homofoob ze zijn, want ook dat zijn stokpaardjes van ze. Die discussie voer ik dan natuurlijk niet hier, maar vind ik verder een prima opstapje om eens wat mooie stukjes over gender te gaan bakken. Ze zouden me er een platform mee geven, waar ik dankbaar gebruik van zou maken. Wat ze ook kunnen doen is hier komen trollen, maar die vis je er volgens mij zo tussenuit.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Betrapt

Bericht door Emma »

Voor wat betreft het niet gesloten zijn van het forum - er is een besloten gedeelte waar je pas na een bepaalde periode bij kunt. Dat deel wordt niet geïndexeerd en is dus niet via zoekmachines terug te vinden. Je alleen aanmelden hier met een nepmotivatie schiet dus niet zo op want dan blijft het besloten gedeelte nog steeds besloten. Overigens is het deel 'persoonlijke introducties' natuurlijk wel direct zichtbaar voor nieuwe leden, maar niet voor gasten en index robots.

Het open gedeelte is er juist voor de vindbaarheid. Ik heb het forum destijds via Google gevonden. Als je zelf aan je zoektocht begint heb je niemand die je zegt waar je je moet aanmelden, en de meeste plekken zijn besloten en dus onzichtbaar.

Echt persoonlijke dingen, als je die wilt posten, kun je dus het beste in het besloten gedeelte zetten. En we kunnen natuurlijk ook altijd onderwerpen verplaatsten als iets achteraf toch beter niet zo openbaar geplaatst had moeten worden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door Anon20180501 »

Naomi schreef...

Wat ze ook kunnen doen is hier komen trollen, maar die vis je er volgens mij zo tussenuit.
Trollen van het soort je gewend bent vallen natuurlijk heel snel door de mand maar de integriteit van dit forum en haar leden staat natuurlijk ten alle tijde voorop. Als trollen afvangen niet meer volstaat om deze te waarborgen of het wordt een dagelijkse bezigheid lijken me verdergaande maatregelen wenselijk, wat deze dan ook zouden inhouden.

grts Daniéla
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

@Emma
Aha, ik had die besloten delen nog niet eens gezien. Goed om te weten en nog beter ingericht dus. Dan weet ik wat waar geplaatst kan worden.

@Daniela
Dat ben ik met je eens en als ik een magneetwerking op trollen blijk te hebben, trek ik me direct terug. Maar denk niet dat je hoeft te vrezen dat je er hier last van zou krijgen. Ik beheer mijn eigen blogs en daarop richt de agressie zich vooral. Wel zijn ze nogal transfoob en homofoob, daar schreef ik nog wel eens over.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door Anon20180501 »

Ik had al het een en ander van je gelezen Naomi maar inhoudelijk ga ik daar hier natuurlijk niet op in zoals je zal begrijpen.
We zullen zien en hopen met je dat het inderdaad niet zover hoeft te komen...

grts Daniéla
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

Maar genoeg over hypothetische problemen....

Het gesprek met mijn zoon ging ik nog niet aan, dat vind ik echt de grootste hobbel. Wel sprak ik vanochtend mijn moeder en bracht haar op de hoogte, ze was er heel positief over. Ik liet haar wat foto's van mezelf zien en ze vond me vooral een kopie van mijn zusje en een tante van me in haar jongere jaren. Ze had ook geen probleem met mijn gebruik van "Naomi", want dat is de naam die ze me gegeven zou hebben als ik een meisje was geweest. Gisteren bracht ik ook mijn broertje op de hoogte die er op zich wel positief/ironisch over was. Hij is zelf homo en al tien jaar getrouwd met zijn man. Hij heeft een aantal transen in zijn vriendenkring, tot en met de voorzanger van zijn liberaal joodse gemeente aan toe. Hij zei: "als je volgend jaar denkt dat je een golden retriever bent, houd ik nog precies evenveel van je" :). Behalve mijn vader met wie ik minder close ben is mijn hele achterban nu op de hoogte. Daar ben ik heel blij mee, want ik voel draagvlak, ondersteuning, grond onder mijn voeten. Maar bij mijn zoon ligt het dus iets anders, want die zal ik tijdens en na mijn transitie moeten ondersteunen. Ik voel me nu wel meer gesterkt om dat te kunnen.

Bedankt voor alle feedback over hoe en wanneer ik die boodschap het best met mijn zoon kan bespreken. Het zal wel moeten, want ik ben er de persoon niet naar om dingen achter te houden en het risico is al te groot dat hij er zelf achter kan komen.