Nieuwe chat! Zie dit topic.

vergoeding epilatie gaat niet vanzelf goed

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

vergoeding epilatie gaat niet vanzelf goed

Bericht door marianne »

Gisteren met Menzis gebeld, waarom mijn laatste declaratie niet vergoed is.
De eerste twee declaraties gingen ook niet vanzelf, achteraan moeten bellen.
Ze waren afgewezen, terwijl er een machtiging voor bestaat.
Dat kon ik dan het beste even aangeven op de declaratie.
Maar dat heeft de laatste keer niet geholpen, bij de derde heb ik er weer achteraan moeten bellen.
" Moet door de drukte over het hoofd gezien zijn" ... was het argument.
Vandaag een mailtje dat ie er toch door is, ja je moet ze wel wakker houden daar.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: vergoeding epilatie gaat niet vanzelf goed

Bericht door Nisss »

Klopt. Ik ken het ook met ditzo. Veel problemen gehad laatste x liep het soepel. Ff zien hoe mn volgende declaratie gaat. Tip! Zorg dat je een aanspreek punt hebt. Dat versneld het proces immens

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Yolanda
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2017, 22:59
Gender: Trans MtF

Re: vergoeding epilatie gaat niet vanzelf goed

Bericht door Yolanda »

Heb ik ook met Bewuzt. Declaraties worden standaard afgewezen. Moet je er weer achteraan bellen, eerst even 15 minuten in de wachtrij, daarna uitleggen dat je er echt wel een machtiging voor hebt, ondertussen een paar keer met meneer aangesproken worden, ja best wel irritant.. Het is gelukkig voor een goed doel :)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: vergoeding epilatie gaat niet vanzelf goed

Bericht door Amy »

Ik heb dit ook vaak met CZ. Dan gaan ze uit de aanvullende in plaats van de basis verzekering terwijl ze toch echt uit de basis moeten komen. Ik heb daar denk ik al een keer of 4 voor moeten bellen en dat vaak voor meerdere declaraties per keer over een totaal van 20 behandelingen.

Ik heb het idee dat ze gewoon het doen om stiekem te besparen of zo. Heel kinderachtig en gluiperig vind ik het maar ja... verzekeringsmaatschapijen...
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: vergoeding epilatie gaat niet vanzelf goed

Bericht door Ylse »

Mijn verzekeringsmaatschappij heeft het in het begin een keer fout gedaan en ik heb ze toen even heel duidelijk gewezen op hun plichten. Ik heb ze tevens gemeld dat ik absoluut niet nogmaals te maken wil krijgen met een factuur die niet betaald wordt om wat voor reden dan ook en dat ik ook verwacht dat ze mijn huidtherapeut gewoon direct betalen als die haar facturen indient.

Nooit geen gedonder meer gehad.

Ohw ik ben bij De Friesland verzekerd.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: vergoeding epilatie gaat niet vanzelf goed

Bericht door Nienke »

Wellicht een x hier op T-nederland een inventarisatie doen over alle zorg instellingen betreffende ontharing, ik ben nu al enkele maanden verder bij VGZ en nog steeds bot gevangen, heb wel een bloemetje afgelopen week ontvangen, dit was dan wel weer lief en leuk, ik had emo/boos opgebeld, voelde mij belemmerd als transgender.
Volgende week hoor ik uitslag of en hoe hoog ik vergoeding krijg of weer in de pen moet kruipen.

Het probleem zijn de onduidelijkheden, bij wie je mag ontharen en bij wie niet omdat bij VGZ een bepaalde groep behandelaars enkel vanuit het aanvullend pakket betaald wordt en een heel selectief aantal huidtherapeuten vanuit de basis.
Vanuit hun overzicht op internet is dit ook niet direct duidelijk.
Ook wanneer je de afwijzing krijgt of brieven dat er aanvullende info ontbreekt staat er niet duidelijk wat ze nu eigenlijk van je nodig hebben.

Nu begrijp ik dat wij gevalletje's apart zijn maar ook wij hebben recht op hulp.

Inmiddels ben ik wederom op eigen kosten verder aan het gaan, ben benieuwd hoe lang ik dat vol kan houden gezien elektrische ontharing pas echt in de papieren gaat lopen vanwege dit haar per haar gedaan moet worden.

liefs Nienke