Gezeik met Ziggo

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Plaats reactie
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Gezeik met Ziggo

Bericht door Februari »

Voor het wijzigen van mijn naam en geslacht bij Ziggo vragen ze drie dingen:

Foto: ID of paspoort met afgeschermd ISBN en afgeschermd pasfoto.

Kopie: Verklaring van het wijzigen van geslacht en naam op geboorteakte (€38) of een verklaring van een deskundige (€60).

Begeleidende brief.


Ik wil natuurlijk gewoon lekker tv kijken op de bank en internetten zonder dit lastige gezeur. En nou vroeg ik me af wat makkelijker is.

Gewoon abonnement opzeggen en een maand later weer eentje kiezen? Scheelt me een hoop vermoeiende denkwerk 😁 Of gewoon op je oude naam houden, wat ik al twee jaar zo heb laten doen? Maar dan wordt je in de toekomst misschien weer herinnerd aan je verleden. Of toch die €40 betalen en een of andere begeleidende brief verzinnen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Of beter nog, hoe hebben jullie dit aangepakt?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Gezeik met Ziggo

Bericht door Emma »

Ik heb ze een bericht gestuurd met de mededeling dat mijn gegevens niet kloppen en dat ik gebruik wil maken van het recht op correctie van mijn gegevens, vergezeld van een afgeschermde kopie van mijn paspoort.

Waarom de gegevens niet kloppen is namelijk volslagen irrelevant. Noem je een geslachtswijziging dan willen ze meteen weten of dat werkelijk zo is terwijl er gewoon maar een enkel feit is: je gegevens kloppen niet en ze hebben de plicht dat te corrigeren. Punt.

Als ze dan nog moeilijk doen kun je altijd nog zeggen dat je partner op wiens naam het abonnement stond met slaande deuren is vertrokken en dat je het abonnement gewoon voort wilt zetten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Gezeik met Ziggo

Bericht door Alice »

Hier is al eerder in algemene zin over geschreven,
viewtopic.php?f=15&t=5006

Mijn prozastukje hier in waar ik het nog steeds achter sta. Een kleine aanvulling, bijna iedereen regelt de betalingen met een automatische afschrijving dan merk je echt niet op dat dit nog met je verkeerde gender/voornaam geschied.

"Waarom al die moeite doen om wijzigingen door te voeren die, eigenlijk, niets te betekenen hebben.
Buiten je bank de verzekerings maatschappij-en en ev. verhuurder van je woning informeren is de rest, energie, kabelboeren, providers etc., eigenlijk niet nodig.
Als je wilt dat er een aanpassing gedaan moet worden kun je je eerst afvragen of die abbo nodig is. Opzeggen en naar een ander gaan kan, soms, voordeliger zijn (welkoms korting/cadeau/voorwaarden).

Ik heb in de loop van de tijd alle abbo's laten afsterven, vervangen.
Ik was vergeten de woningbouw te informeren en toen ik een paar jaar later wilde verhuizen had ik voor de nieuwe verhuurder een verklaring nodig van de oude verhuurder over huurschuld/nette bewoning. Maar dat gaf geen enkel probleem i.p.v. mijn naam stond 'de bewoner van pand....'

Overigens, je blijft altijd gekoppeld aan je BSN.".
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Gezeik met Ziggo

Bericht door KeepzD »

Ziggo bellen en aangeven dat het een foutje betreft in hun administratie helpt ook.
Forever myself
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Gezeik met Ziggo

Bericht door Brownie »

Februari schreef: 16 dec 2020, 13:52 Gewoon abonnement opzeggen en een maand later weer eentje kiezen? Scheelt me een hoop vermoeiende denkwerk 😁
dat dus :) En dan even bij je opzegging vermelden dat dat wat zij verzoeken volledig onmenselijk en onnodig is en aangeven dat ze er goed aan zouden doen om dat voortaan anders te doen. En CC'tje naar de AP.
Plaats reactie