Nieuwe transgenderwet in werking

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Robin02 »

Gelukkig gaat het vanaf nu allemaal wat makkelijker..... http://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/01/de- ... -geregeld/" target="_blank
Wie gaat er gebruik van maken ?

Ik ga er zeker gebruik van maken, heb inmiddels door de jaren heen veel psychologen bezocht tot aan het pig aan toe inverband met mijn klinefeltsyndroom en er bij mij het een en ander niet klopte met mijn innerlijk en uiterlijk.
Heb hier ook de nodige documenten van verzameld, als bewijs en ik heb donderdag een afspraak op het gemeentehuis om het een en ander te veranderen ( hopend dat ik genoeg bewijslast heb om het te mogen veranderen ), vanaf dan zal ik ook echt te boek staan zoals ik me voel vrouw!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Janneke »

Tja, en of we daar nu echt blij mee moeten zijn dat zal de toekomst uitwijzen...
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Veronica »

Tja deze dame hier heeft voorlopig pech, heb dus even niks aan deze wet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Sabrina »

Als ik eenmaal de verklaring die ik heb aangevraagd heb ontvangen ga ik er zeker gebruik van maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Arike »

Robin02 schreef:Gelukkig gaat het vanaf nu allemaal wat makkelijker..... http://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/01/de- ... -geregeld/" target="_blank
Wie gaat er gebruik van maken ?

Ik ga er zeker gebruik van maken, heb inmiddels door de jaren heen veel psychologen bezocht tot aan het pig aan toe inverband met mijn klinefeltsyndroom en er bij mij het een en ander niet klopte met mijn innerlijk en uiterlijk.
Heb hier ook de nodige documenten van verzameld, als bewijs en ik heb donderdag een afspraak op het gemeentehuis om het een en ander te veranderen ( hopend dat ik genoeg bewijslast heb om het te mogen veranderen ), vanaf dan zal ik ook echt te boek staan zoals ik me voel vrouw!
Je hoeft geen bewijslast te verzamelen, daar doet de gemeente toch niets mee. Het enige wat ze willen is een enkel velletje papier van de VU met daarop de deskundigeverklaring (of van een andere psych die de VU-cursus gedaan heeft)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Robin02 »

Arike schreef:
Robin02 schreef:Gelukkig gaat het vanaf nu allemaal wat makkelijker..... http://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/01/de- ... -geregeld/" target="_blank
Wie gaat er gebruik van maken ?

Ik ga er zeker gebruik van maken, heb inmiddels door de jaren heen veel psychologen bezocht tot aan het pig aan toe inverband met mijn klinefeltsyndroom en er bij mij het een en ander niet klopte met mijn innerlijk en uiterlijk.
Heb hier ook de nodige documenten van verzameld, als bewijs en ik heb donderdag een afspraak op het gemeentehuis om het een en ander te veranderen ( hopend dat ik genoeg bewijslast heb om het te mogen veranderen ), vanaf dan zal ik ook echt te boek staan zoals ik me voel vrouw!
Je hoeft geen bewijslast te verzamelen, daar doet de gemeente toch niets mee. Het enige wat ze willen is een enkel velletje papier van de VU met daarop de deskundigeverklaring (of van een andere psych die de VU-cursus gedaan heeft)

Arike,
Als ik het goed begrijp heeft weer het vu hier een monopoli positie in?
Alleen ik weet niet of er in al mijn verzamelde rapporten en documenten
( heb 3 multomappen vol ) door de jaren heen wel mensen zitten die die
cursus gehad hebben.
Ik ga gewoon heen en leg alles op tafel en zie wel nee heb ik ja kan ik krijgen.
En aangezien deze wet nog maar pril is, zal de ambtenaar van de burgelijke stand er
ook nog wel niet alle ins en outs van weten hoe het een en ander in elkaar steekt.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door NaomiClareNL »

Ik zag vanavond de eerste foto's op twitter voorbij komen, compleet met burgemeester en taart. Blijkbaar zijn er al mensen die de verklaring hebben :?: :o
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Sabrina »

NaomiClareNL schreef:Ik zag vanavond de eerste foto's op twitter voorbij komen, compleet met burgemeester en taart. Blijkbaar zijn er al mensen die de verklaring hebben :?: :o
Waarschijnlijk zelf opgehaald bij het VU en diezelfde dag nog een afspraak kunnen maken.
Afbeelding
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Nathan90 »

Dat was door COC en TNN geregeld, als een viering van de wet. (Gebeurde naar mijn weten in A'dam, Utrecht en Enschede).

De rest moet 2 / 3 weken wachten. Zelf ophalen op het VU is niet mogelijk. (Iemand heeft gebeld om dat te vragen) Enige uitzonderingen zijn een aantal ivm examens. (Die het dus ook al eerder zullen hebben aangegeven)
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Sabrina »

Nathan90 schreef:Dat was door COC en TNN geregeld, als een viering van de wet. (Gebeurde naar mijn weten in A'dam, Utrecht en Enschede).

De rest moet 2 / 3 weken wachten. Zelf ophalen op het VU is niet mogelijk. (Iemand heeft gebeld om dat te vragen) Enige uitzonderingen zijn een aantal ivm examens. (Die het dus ook al eerder zullen hebben aangegeven)
Lekker tegenstrijdige informatie dan. Van de site van het VU;
De verklaring kunt u per post ontvangen of op afspraak persoonlijk afhalen bij het secretariaat van de polikliniek Genderdysforie, receptie K (VUmc).
Maar goed, zo zouden de verklaringen eerst ook binnen een paar dagen ontvangen worden. Dat wordt dus nog eventjes wachten...
Afbeelding