Nieuwe transgenderwet in werking

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Nathan90 »

Ja op afspraak. Dat is niet binnen een paar dagen. Die afspraak kan vast, maar dan over zoveel tijd (lijkt mij). Degene die belde vroeg of hij 'm vandaag op kon halen. ;)
Gebruikersavatar
SandraK
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:27
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door SandraK »

Vrijdag heb ik een afspraak bij de VU. Ik heb ze gebeld of ik dan de verklaring alvast kon meenemen. Dat kon echt niet. Druk, druk, druk. Ik moet afwachten tot ze 'm opsturen. Dus dat de verklaring kan worden opgehaald klopt niet.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Eveliene »

Ook Alwin kan de verklaring nog niet meegeven. Blijkbaar hebben ze Alwin en Tanja nog niet als officieel afgiftepunt geregistreerd terwijl die wel al lang die verplichte cursus achter de rug hebben.
quote van Vreer op TNN
Als je je juridische geslachtsvermelding snel aangepast wilt hebben, lijkt het er vooralsnog op dat je dan naar VUmc/UMCG/LUMC moet gaan.
Hoewel Tanja van Hengel en Alwin Man ook gecertificeerd zijn, is dit nog niet in de officiële registers opgenomen en als de molens niet heel vlot sneller gaan draaien, kan dat nog wel even duren. Voila weer een (weliswaar onbedoelde) monopoliepositie. De verklaringen van PIG worden nog niet geaccepteerd!
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door jacqueline »

ik had ook gehoopt dat ik de verklaring vrijdag kon afhalen, omdat ik er toch moet zijn.....
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8025
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Emma »

Dat Alwin het nog niet kan heeft ook te maken met het feit dat hij nog geen BIG registratie heeft als psychotherapeut en dus de verklaring alleen mag afgeven onder supervisie van een andere deskundige die wel BIG geregistreerd is. En dat is alleen Tanja van Hengel op het moment.
Alwin en Tanja nebben de VU cursus gevolgd en mogen zich deskundige noemen zodra dit door het CIBG in de staatscourant is gepubliceerd. Of een verklaring die voor die tijd is ondertekend, rechtsgeldig is... Zal vast wel weer niet.
Soms lopen die CIBG publicaties een maandje achter, soms zijn ze wel heel erg op tijd.

Wachten duurt laaaang, laaaang laaaang....
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Robin02 »

Procedure gba is ingang gezet, voortaan ben ook daadwerkelijk geregistreerd als vrouw!

Ben vanmorgen samen met mijn moeder naar het gemeentehuis geweest, ik had daar een afspraak bij een mevrouw van de burgelijkestand ( had ik 2 weken geleden gemaakt via email en ook duidelijk gemaakt wat ik wilde met een paar gescande documenten er bij ).
Ik heb wel een half uur met haar zitten praten en mijn hele geschiedenis verteld ( wat was ik zenuwachtig ) en had de multomappen met de documenten ( oa riagg, pig en patienten hulp organisatie klinefelter ) meegenomen en op tafel gelegd voor haar ter inzage. Zij had nog wel een paar vragen ( was ook goed voorbereid vond ik ) zij had een paar aanvraag formulieren bij zich hebben we samen ingevuld ( oa wijziging voor naam dit wordt Robyne ) en nog een paar papieren daar heb ik vervolgens mijn hand tekening onder gezet daar na zij de mevrouw dat de aangevraagde wijziging nu officieel is en het de komende maand door gevoerd gaat worden in het gba, daarna krijg ik een uitnodiging van haar en kan ik het controleren, waar na ik een nieuw paspoort en rijbewijs kan gaan aanvragen, dit kan in verband met vakanties wel eind augustus worden.Daarna gaf ze mij een hand en feliciteerde mij met mevr Robyne ...... nu afwachten op de vervolg afspraak en het aanvragen van mijn paspoort en rijbewijs! Nu ga ik even een feestje vieren!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8025
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Emma »

Toch raar dat de ene gemeente het direct doorvoert en de andere eerst op vakantie gaat voor het in de BRP terecht komt. Ze hebben blijkbaar geen idee hoe belangrijk dit voor ons is...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Eva »

@ Robin
Begrijp ik goed dat je succesvol een geslachts- en naamsverandering hebt kunnen bewerkstelligen zonder de veelbesproken deskundigenverklaring?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Claire »

Eva schreef:@ Robin
Begrijp ik goed dat je succesvol een geslachts- en naamsverandering hebt kunnen bewerkstelligen zonder de veelbesproken deskundigenverklaring?
Ja zo lees ik het ook is super toch :)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Robin02 »

Eva schreef:@ Robin
Begrijp ik goed dat je succesvol een geslachts- en naamsverandering hebt kunnen bewerkstelligen zonder de veelbesproken deskundigenverklaring?
Klopt is me gelukt tot nu toe alles goed gegaan nu ff wachten op de daadwerkelijke wijziging en de vervolg afspraak om het te controleren en dan mijn paspoort en rijbewijs aanvragen.Deze mevrouw waar ik mee gesproken had, was wel zeer goed geinformeerd in het klinefelter gebeuren ( zoals ik haar al had aan gegeven in een pdf die ik bij de afspraak mail had mee gezonden , daar vroeg zij mij ook wat dingen over hoe ik het ervaarde etc ) en wat haar ook toen zij mij zag ( heeft ze mij ook gezegd ) dat ik voor een jongen een opvallende vrouwelijke verschijning had ( iets wat ze zich niet had kunnen voorstellen ze wist uberhaupt voor dat ik mijn mail aan haar had gestuurd niet van het bestaan hier van ), maar ze was heel bereid willig en wilde mee werken aan mijn verzoek tot wijziging van mijn gba dokumenten, ze heeft niet eens in de multo mappen vol rappotages gekeken die ik op tafel had gelegd voor haar.
Dus tot nu toe is het goed gegaan bij deze mevrouw van de burgelijke stand.
Ik weet niet natuurlijk wat er nog kan gebeuren of er nog een kink in de kabel komt.
Ik ben er pas 100% zeker van na mijn vervolgafspraak met haar om het een en ander te kunnen inzien en controleren of het allemaal goed gegaan is en ik een nieuwe rijbewijs en paspoort in mijn handen heb.