Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door Meisje1991 »

Inmiddels heb ik de 3e behandeling gezichtsontharing gehad. Maar telkens loop ik weer tegen problemen aan met de vergoeding ervan. Ik heb een zorgverzekering bij Zilveren kruis Achmea, 3 sterren aanvullend.

Hoewel ik een toestemmingsbrief heb waarop staat dat de behandelingen uit de basisverzekering worden vergoed tot een max. van €1750,- worden mijn verstuurde facturen telkens als "Epilatiebehandeling" vergoed uit de aanvullende verzekering. Dat is €300,- per jaar max.

Daar kwam ik begin november 2014 achter, omdat van de 2e factuur slechts €125,- werd vergoed. Na 16 belminuten was hun duidelijk wat er mis was. Het rechtzetten duurde echter heel lang: ze betaalden eerst alsnog de vergoeding uit de aanvullende verzekering "omdat het niet terug te trekken was". Daarna duurde het ruim een week voordat de factuur opnieuw was verwerkt en werd enkele dagen later het eerder vergoedde bedrag teruggevorderd. En pas anderhalve week erna werd de vergoeding uit de basisverzekering gestort.

Na het telefoontje werd mij toegezegd dat het voortaan wèl goed zal gaan als ik de facturen opstuur.

EN NU! hebben ze het WÉÉR uit de aanvullende verzekering vergoed :shock: Ik had nog een briefje op de factuur geplakt met in koeienletters "VERGOEDEN UIT BASISVERZEKERING A.U.B." en een kopie van hun toestemmingsbrief dat het uit de basisverzekering werd vergoed, bijgevoegd. En toch halen ze het uit de aanvullende verzekering :evil: Op de factuur staat ook duidelijk "Laserontharing gelaat transseksueel".

Het gaat overigens om de factuur van 16 december. Die had ik de dag erna verstuurd en vandaag pas was hij verwerkt. En dan nog verkeerd dus. Dus ik moet morgen weer een kwartier bellen terwijl ik het al zo druk heb morgen en alles opnieuw uitleggen :cry:

Ik word hier echt gek van. Ik ben nu ook zó kwaad, maar kan niks doen. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!! Ik krijg de neiging om te gaan huilen nu :cry:

Wat kan ik nou doen om te voorkomen dat het in het vervolg weer fout gaat?! Ik zit er echt niet op te wachten om de komende minstens 7 keren deze foutcorrectie-procedure te doorlopen :shock:
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door Raisa »

Om deze reden stuur ik altijd de machtiging voor epilatie in het gelaat mee wanneer ik rekeningen declareer.
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door Meisje1991 »

Een kopie ervan had ik dus als meegestuurd met de factuur (ik noemde 'm toestemmingsbrief in mijn post), maar toch is het dus blijkbaar fout gegaan :cry:
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door Veronica »

Bij mij deden ze dat uit de basisverzekering, ik heb echter wel alles vorige maand (van de hele jaar) gedeclareerd omdat hun het van mijn eigen risico af wilden halen, die was in november op dus heb ik begin december de boel verstuurd en het geld is ook inmiddels binnen.

En ja ik heb ook Zilveren Kruis.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door Claire »

Hier ook Zilveren Kruis en ook last van.
Zijn een beetje hardleers daar.
Van de 13x epileren zo'n 9 keer moeten bellen omdat ze afgewezen waren.
Maar warempel de laatste 2 keer ging het goed dus blijf hopen en volhouden.

Dat van de eigen risico weet ik nog niet wat ik moet doen met de declaraties uiteindelijk maak ik de 375 toch wel op.
En het is wel logisch dat het bij eigen risico hoort wat het komt uit de basis.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door Veronica »

Claire schreef:Hier ook Zilveren Kruis en ook last van.
Zijn een beetje hardleers daar.
Van de 13x epileren zo'n 9 keer moeten bellen omdat ze afgewezen waren.
Maar warempel de laatste 2 keer ging het goed dus blijf hopen en volhouden.

Dat van de eigen risico weet ik nog niet wat ik moet doen met de declaraties uiteindelijk maak ik de 375 toch wel op.
En het is wel logisch dat het bij eigen risico hoort wat het komt uit de basis.
En dat is de reden dat ik wachtte met declareren, EG gaat toch op maar van de ontharing krijg ik wel geld terug die ik zeker kan gebruiken.

En ze deden niet moeilijk, gewoon met de kopie van hun toezegging dat hun dat vergoeden mee opgestuurd.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door Ilse »

hier ook, ik heb exact dezelfde problemen gehad.
ik zit bij een andere Achmea tak, namelijk Avero Achmea.

Ik zet ook met HELE GROTE LETTERS op de factuur dat het uit de basisverzekering vergoed MOET worden en vermeld het machtigingsnummer ook op de factuur.

je wordt er doodmoe van, maar je moet blijven volhouden.
ik heb niet meer gebeld, maar gewoon een schriftelijke klacht ingediend en dat lijkt wel te helpen tot nu toe, maar om heel eerlijk te zijn is het wachten tot het weer verkeerd gaat.

mijn huidtherapeute was door hun gecontracteerd en diende dus de facturen rechtstreeks in bij Avero, maar geloof het of niet, de facturen werden automatisch geboekt op de aanvullende verzekering en Avero kon daar niets aan veranderen.
Ja ja anno 2015 en dan kunnen ze hier niets aan doen?

groetjes,
karyn
Groetjes,
Ilse
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door andrea »

Josefien1989 schreef:Inmiddels heb ik de 3e behandeling gezichtsontharing gehad. Maar telkens loop ik weer tegen problemen aan met de vergoeding ervan. Ik heb een zorgverzekering bij Zilveren kruis Achmea, 3 sterren aanvullend.

Hoewel ik een toestemmingsbrief heb waarop staat dat de behandelingen uit de basisverzekering worden vergoed tot een max. van €1750,- worden mijn verstuurde facturen telkens als "Epilatiebehandeling" vergoed uit de aanvullende verzekering. Dat is €300,- per jaar max.

Daar kwam ik begin november 2014 achter, omdat van de 2e factuur slechts €125,- werd vergoed. Na 16 belminuten was hun duidelijk wat er mis was. Het rechtzetten duurde echter heel lang: ze betaalden eerst alsnog de vergoeding uit de aanvullende verzekering "omdat het niet terug te trekken was". Daarna duurde het ruim een week voordat de factuur opnieuw was verwerkt en werd enkele dagen later het eerder vergoedde bedrag teruggevorderd. En pas anderhalve week erna werd de vergoeding uit de basisverzekering gestort.

Na het telefoontje werd mij toegezegd dat het voortaan wèl goed zal gaan als ik de facturen opstuur.

EN NU! hebben ze het WÉÉR uit de aanvullende verzekering vergoed :shock: Ik had nog een briefje op de factuur geplakt met in koeienletters "VERGOEDEN UIT BASISVERZEKERING A.U.B." en een kopie van hun toestemmingsbrief dat het uit de basisverzekering werd vergoed, bijgevoegd. En toch halen ze het uit de aanvullende verzekering :evil: Op de factuur staat ook duidelijk "Laserontharing gelaat transseksueel".

Het gaat overigens om de factuur van 16 december. Die had ik de dag erna verstuurd en vandaag pas was hij verwerkt. En dan nog verkeerd dus. Dus ik moet morgen weer een kwartier bellen terwijl ik het al zo druk heb morgen en alles opnieuw uitleggen :cry:

Ik word hier echt gek van. Ik ben nu ook zó kwaad, maar kan niks doen. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!! Ik krijg de neiging om te gaan huilen nu :cry:

Wat kan ik nou doen om te voorkomen dat het in het vervolg weer fout gaat?! Ik zit er echt niet op te wachten om de komende minstens 7 keren deze foutcorrectie-procedure te doorlopen :shock:

dit komt mij wel heel erg bekend voor.
het gebeurt dus niet alleen bij VGZ.

ik weet echt niet meer hoeveell telefoontjes ik hierover heb gevoerd.
ik had echt het idee dat de mensen die daar werken 0,0 opleiding hebben gehad.
het heeft bij mij zeker 8 maanden geduurd voordat ik eindelijk een kontaktpersoon had waar ik de facturen rechtstreeks per post heen moest sturen.
dat ze handmatig werden ingevoerd.
declareerde ik digitaal dan ging het geheid mis.
en ja bij mij was ook het probleem dat ik er pas achter kwam als mijn aanvullende bedrag bereikt was.
ik kwam er later nog niet meer uit met al die papieren.
moedeloos word je ervan.
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door diederique »

Ik vraag me af of het problem van de verkeerde boeking werkelijk door domheid, lompheid of wat dan ook wordt veroorzaakt.
Ik heb eerder het gevoel dat het veroorzaakt wordt door postkamers, grote bulk, standaard processen en.. het feit dat wij maar een marginal deel vormen van de verzekerden populatie.
Eigenlijk voeren de medewerkers hun taak prima uit, doen (vrijwel) precies wat van ze verwacht wordt en wat passend is bij 99,9% van de declaraties; nl uitvoeren volgens de regels uit de basis en aanvullende verzekering voor vrouwelijke verzekerden. Zeker nu het grootste deel van ons aldan als vrouw te boek staat bij de verzekering, voert die zorgverzekeraars medewerker z'n opdracht keurig uit; alleen niet voor ons.

Ik denk dat we hier, tenzij er een aparte declaratiecode voor komt, nooit soepel uit zullen komen. Wat wij willen staat nu eenmaal haaks op hun process.

Ben ik begripvol? Beperkt; morgen maar weer eens belllen over mijn machtiging van eenmalig ... euro tot het einde van de looptijd van de verzekering.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Verkeerd wegboeken vergoeding gezichtsontharing

Bericht door Ilse »

diederique schreef: Ik denk dat we hier, tenzij er een aparte declaratiecode voor komt, nooit soepel uit zullen komen. Wat wij willen staat nu eenmaal haaks op hun process.
ik denk dat jij hier gelijk aanhebt, want mijn huidtherapeut kon dit mede om die reden nier rechtstreeks declareren dacht ik. eigenlijk toch te zot.
Groetjes,
Ilse
Plaats reactie