Wijziging BRP

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Wijziging BRP

Bericht door Ylse »

Blijkbaar doet iedere gemeente het anders.

Er werd mij bij wijziging alleen maar gemeld dat ik nieuwe aan moest vragen bij mijn woongemeente. De geboortegemeente deed er helemaal niks mee.

Pas bij het ophalen van het nieuwe rijbewijs en paspoort hoefde ik de oude in te leveren. Deden ze ook helemaal niet moeilijk over, zeker na dat ik aangegeven had dat ik dagelijks op de weg zit voor mijn werk was het in hun ogen wel handig om het rijbewijs nog even te blijven gebruiken.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijziging BRP

Bericht door Emma »

Daniéla schreef:Moet "aanvraag" geen - uitgifte - zijn Emma..??
Klopt, je hebt gelijk. Mijn fout. Moet ook niet stiekem onder werktijd op het forum kijken he.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijziging BRP

Bericht door Eva »

Ik vind simpelweg innemen sowieso niet in de haak. Als een document als ID-kaart, rijbewijs of paspoort niet langer geldig is kunnen daar gaten in worden gemaakt, zodat je het kunt houden. Zowel de beschikking hebben over het oude (ongeldig gemaakte) document als het nieuwe kan handig zijn. Organisaties als Paypal willen nog wel eens moeilijk doen bij belangrijke veranderingen. Ik heb ze indertijd een scan van beide ID-kaarten gezonden en toen was het snel rond.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Lara25
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Wijziging BRP

Bericht door Lara25 »

Oke bedankt voor de reacties! Als ik naar de gemeente ga zal ik zeggen dat ik ze bij me wil houden of er idd gaten in gemaakt worden. Lijkt me wel het handigst!
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Wijziging BRP

Bericht door Madeleine »

Zoveel gemeentes, zoveel variaties lijkt het wel...

Ik heb zowel een paspoort met de oude gegevens als een nieuwe id kaart.
Eerste staat wel als "ongeldig" in het systeem, maar zonder gaten?
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijziging BRP

Bericht door Emma »

Zolang je geen nieuwe aanvraagt, hou je de oude, en is het je eigen verantwoordelijkheid niet rond te reizen met een ongeldig document. Maar iets zegt me dat de kans daar op ook niet zo groot is ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Wijziging BRP

Bericht door Danielle »

Eva schreef:Ik vind simpelweg innemen sowieso niet in de haak. Als een document als ID-kaart, rijbewijs of paspoort niet langer geldig is kunnen daar gaten in worden gemaakt, zodat je het kunt houden. Zowel de beschikking hebben over het oude (ongeldig gemaakte) document als het nieuwe kan handig zijn. Organisaties als Paypal willen nog wel eens moeilijk doen bij belangrijke veranderingen. Ik heb ze indertijd een scan van beide ID-kaarten gezonden en toen was het snel rond.
Identiteitsbewijzen blijven eigendom van de staat. Je hebt ze alleen in bruikleen. Als je een nieuwe krijgt uitgereikt moet je de oude inleveren, of ongeldig laten maken. Dat ik normaal.

Echter horen ze dat pas te doen als je een nieuwe in handen hebt. Niet eerder. Ik kreeg na de wijziging een brief van de gemeente dat de aanpassingen waren verwerkt. Met de mededeling dat mijn ID vanaf dat moment, ongeldig was en ik binnen twee weken een nieuwe moest aanvragen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Wijziging BRP

Bericht door Saskia »

Bij mij werd bij de aanvraag gelijk mijn ID ingenomen waarschijnlijk omdat die ook al een 7 maand niet meer geldig was. Mijn rijbewijs die wel nog geldig was kreeg ik wel terug

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)