Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Danielle »

EvelienArts schreef:Ik kom er zojuist achter dat ik een butget polis heb dus die ga ik mooi veranderen (net op de chat van zilverenkruis wat informatie gevraagd meld die vrouw van weet u dat u een butget polis heeft en het VUMC dan niet vergoed word? en u dus beter uw polis kunt laten omzetten. Pff ben ik ff blij dat ik die chat om hulp vroeg omtrent vergoedingen:o
Serieus? Geen contract met een groot Academisch Ziekenhuis dat ook calamiteiten en traumazorg bied? Nou is spoedeisende hulp altijd verzekerd. Maar dat je als verzekeraar met de grote ziekenhuizen geen contract hebt vind ik een rare strategie.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door EvelienArts »

Ja omtrent gender dysforie heeft zilveren kruis bij butget polissen alleen een contract met Groningen. VUMC wordt dan niet vergoed. Dus ik ga nu voor zilverenkruis zeker polis (waarbij alle ziekenhuis onder contract staan).
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Eva »

Juist met Zilveren Kruis heb ik een beroerde ervaring. Hij dateert al van enkele jaren geleden, maar een waarschuwing lijkt me op z'n plaats.
Mijn aanvullend haarwerk, dat niet door een genderteam wordt geleverd, werd niet vergoed. Mijn toenmalige psycholoog heeft zich schor gepleit over de telefoon, maar ze deden het domweg niet. Ik had een restitutiepolis.
Het jaar daarna ben ik snel terug geschakeld naar Ohra (dat is CZ). Vrijwel geen problemen nu.

Nogmaals, misschien hebben ze hun leven gebeterd, maar informeer voor alle zekerheid toch maar. Niet per telefoon maar per email of post.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Veronica »

Hmmm premie gaat bij mij met 6 euro omhoog en de eigen risico in het algemeen met 10 euro... maar de zorgtoeslag gaat met ongeveer 5 a 7 euro omhoog (is nog niet helemaal bekend blijkbaar).

Pfff

In ieder geval stijgt de premie in mijn geval met 10 euro meer dan nu, ik stap over naar een restitutie polis, beter voorkomen dan genezen (aangezien deze maar 4 euro meer kost dan de basis).

Gaat overigens over zilveren kruis.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door EvelienArts »

Ja ik denk er ook over na om een restitutie polis te nemen in plaats van de Zeker polis (heb nu nog TakeCareNow Butget) kost me dadelijk wel 30-35 euro meer per maand maar dan kan ik tenminste naar het VUMC
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Emma »

Heb mijn polis nu ook binnen, ik ga iets meer betalen voor de basisverzekering maar mijn aanvullende verzekering wordt goedkoper, en ik krijg weer collectiviteitskorting, waardoor de basisverzekering niet €107 maar €99 kost. Onder de streep ben ik een paar euro per maand goedkoper uit. Ik blijf nog wel even bij De Amersfoortse.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sam
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2015, 23:17
Gender: Transgender

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Sam »

Ik heb goede ervaringen met Interpolis, toen het VUmc de patientenstop doorvoerde was ik net over de drenpel van het aanmelden aan het stappen. Toen ik mijn verzekering daarover belde werd ik uiterst vriendelijk te woord gestaan en zijn ze gelijk voor me gaan bellen naar de VU en het ziekenhuis in Groningen om te kijken if ze iets voor me konden doen. Qua vergoeding heb ik geen idee. Ik heb een restitutiepolis met aanvullende verzekeringen en studentenkorting. Als student kun je korting krijgen op aanvullende verzekeringen, iets minder dan een tientje geloof ik.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Claire »

Ik zit bij Zilveren Kruis opzicht niet ontevreden maar de premie gaat wel erg hard omhoog nu. Plus ik zit nu aan maximale gezichtshaar epilatie vergoeding volgens hun. Ik weet niet of ik de energie heb om nog meer strijd voor vergoeding te leveren met hun. Als ik nu zou overstappen naar andere en vraag dat opnieuw gezichtshaar epileren aanvragen zou kunnen? Iemand daar ervaring mee?
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Claire »

Lekkerrrrr Nederlandse taal verbinding doet moeilijk in de trein
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door diederique »

Claire schreef:Ik zit bij Zilveren Kruis opzicht niet ontevreden maar de premie gaat wel erg hard omhoog nu. Plus ik zit nu aan maximale gezichtshaar epilatie vergoeding volgens hun. Ik weet niet of ik de energie heb om nog meer strijd voor vergoeding te leveren met hun. Als ik nu zou overstappen naar andere en vraag dat opnieuw gezichtshaar epileren aanvragen zou kunnen? Iemand daar ervaring mee?
Claire, Volgens mij begint het traject dan opnieuw op basis van je eerste verwijzing (van de VU neem ik aan). Op zich is het natuurlijk gek dat je aan de maximale vergoeding zit. Immers dat wordt niet veroorzaakt door het aantal of de hoogte van de declaraties maar door de vraag of er nog een -ernstige hinder, verminking etc- is vast te stellen op basis van het nog resterende baard/snor/hals haar.

Ook bij een volgende verzekering zul je je aanvraag weer op die andere titel (namelijk de CVZ uitspraak) moeten doen die leidt tot de vergoeding uit de basisverzekering in plaats van het "cosmetische epilatie aanbod" uit de aanvullende verzekering.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)