Overheidsinstanties

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Overheidsinstanties

Bericht door Emma »

Toevallig keek ik vandaag op 'mijn SVB'. Om een of andere reden ging het over AOW en ik dacht, laat ik daar ook eens kijken. Ik ben verder geen SVB klant, ik krijg geen AOW en ik krijg geen kinderbijslag.

Tot mijn grote verbazing hadden ze wel mijn voorletters aangepast maar niet de geslachtsaanduiding. Ik heb meteen gebeld, en kreeg uitgebreid excuses omdat degene die ik aan de telefoon had de BRP en de eigen bestanden kon vergelijken en ook zag dat dat niet juist was. Blijkbaar worden bij BRP wijzigingen bij een aantal overheidsinstanties niet alle velden overgenomen. Heel raar. Maar let dus op, en word niet meteen heel erg boos als het gebeurt. Het feit dat ik het zo telefonisch opgelost kreeg wil zeggen dat het geen onwil is van de mensen, maar een ontwerpfout in de systemen. Dat is kwalijk, maar daar kan degene die je aan de telefoon krijgt niets aan doen.

Ik zal het onder de aandacht brengen bij onze zelfbenoemde belangenbehartigers.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Overheidsinstanties

Bericht door diederique »

Hoewel ik geen belangenbehartiger ben; het was me 18 maanden geleden ook al opgevallen. Heb het op dat moment, nadat het op de zelfde meewerkende wijze was opgelost, nog eens opnieuw als "wijzigingsvoorstel" onder de aandacht van SVB gebracht.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Claire »

Ja klopt ik heb daar toen over ook een mailtje moeten sturen.
Wat mijn zoon laatst wel opviel is de gegevens van wie zijn ouders zijn niet zijn aangepast. Iemand daar ervaring mee?
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Anon20180501 »

Als het niet ligt aan hun updates en het BRP (tot welke 'graad' je de wijzigingen van je persoonsgegevens hebt laten doorvoeren) ligt dan weet ik het niet Claire.

Ik heb mijn gegevens niet tot achter de komma laten aanpassen omdat ik dat persoonlijk niet nodig achtte en het wel een prettig/handig idee vond - ook voor mijn kinderen - 'achter de schermen' nog steeds met oude naam en toenaam als hun biologische vader ingeschreven/bekend te staan zodat dat in geval van 'noodzaak' makkelijk en zonder al teveel bureaucratisch gedoe te achterhalen en aan te tonen zou zijn, voor en door derden. Omdat mijn dochter binnenkort gaat trouwen ondervonden we ten gevolge daarvan voor het eerst het gemak.

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Emma »

Claire schreef:Ja klopt ik heb daar toen over ook een mailtje moeten sturen.
Wat mijn zoon laatst wel opviel is de gegevens van wie zijn ouders zijn niet zijn aangepast. Iemand daar ervaring mee?
Dat heeft te maken met een 'oude' versie van de BRP systemen. In principe moet dat automatisch veranderen maar de software was daar toen de wet wijzigde nog niet op aangepast.
Ik weet niet wanneer dat probleem is opgelost, maar als je voor die tijd door de procedure heen bent gegaan moeten je kinderen dat zelf aan laten passen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Amy »

Daniéla schreef:Als het niet ligt aan hun updates en het BRP (tot welke 'graad' je de wijzigingen van je persoonsgegevens hebt laten doorvoeren) ligt dan weet ik het niet Claire.

Ik heb mijn gegevens niet tot achter de komma laten aanpassen omdat ik dat persoonlijk niet nodig achtte en het wel een prettig/handig idee vond - ook voor mijn kinderen - 'achter de schermen' nog steeds met oude naam en toenaam als hun biologische vader ingeschreven/bekend te staan zodat dat in geval van 'noodzaak' makkelijk en zonder al teveel bureaucratisch gedoe te achterhalen en aan te tonen zou zijn, voor en door derden. Omdat mijn dochter binnenkort gaat trouwen ondervonden we ten gevolge daarvan voor het eerst het gemak.

grts Daniéla
Wat bedoel je met tot achter de komma?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Amy

Als je je persoonsgegevens (naam en geslacht) laat wijzigen kan je ervoor kiezen ook de historische gegevens te laten verwijderen. Uitleg daarover vind je onder andere in onderstaande topics, als je de zoektermen GBA of BRP (voorheen GBA) intikt kan je er nog meer over terug vinden...

http://www.t-nederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=3405n

http://www.t-nederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=2523

grts Daniéla
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Amy »

Dankjewel meis.

Historische gegevens laten verwijderen ken ik wel, wist alleen niet dat je dat er mee bedoelde. :)

Ik moet dat ook nog laten doen. :oops:
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Danielle »

Is dat dan nog niet standaard? Ik heb mijn historische gegevens niet laten aanpassen omdat destijds er nog een update aan het BRP systeem nodig was voor deze dingen. Of ben ik in de war met de vermeldingen bij familieleden, die konden in elk geval niet direct gewijzigd worden.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Amy »

Ik kon dat aanvragen met een brief of zo die de vrouw die me hielp met de andere dingen aanpassen voor me op zou stellen of zo en klaar zou leggen als ik mijn nieuwe ID en rijbewijs op ging halen. Heeft ze uiteindelijk niet gedaan en ik heb nog geen zin gehad om er achteraan te gaan.

Het was niet standaard en ik heb ook gevraagd of ik dat niet direct kon laten doen maar dat moest echt met een aparte aanvraag volgens haar.