Nieuwe chat! Zie dit topic.

Overheidsinstanties

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Anon20190122 »

Haal maar eens een uittreksel van je geboorte register als je die ziet wordt je niet bepaalt vrolijk! :fpalm:
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Amy »

Dat uitreksel zou er vrij normaal uit moeten zien als die historische gegevens verwijderd zijn.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Anon20180501 »

Danielle schreef:Is dat dan nog niet standaard? Ik heb mijn historische gegevens niet laten aanpassen omdat destijds er nog een update aan het BRP systeem nodig was voor deze dingen. Of ben ik in de war met de vermeldingen bij familieleden, die konden in elk geval niet direct gewijzigd worden.
Ik weet ook niet het fijne ervan Danielle, ik heb er destijds bewust voor gekozen mijn historische gegevens niet te laten wissen. Mijn dochter belde me ivm de aangifte van ondertrouw waarvoor ze de/mijn nieuwe gegevens nodig had. Die heeft ze doorgegeven en daarmee was de kous - wat mijn aandeel betreft in ieder geval - af. Ik zal haar eens vragen of ze de wijzigingen permanent heeft laten opnemen in haar persoonsgegevens (..en wat daar allemaal bij kwam kijken dan), of dat het slechts bij een aantekening op de huwelijksakte is gebleven/blijft.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Emma »

Danielle schreef:Is dat dan nog niet standaard? Ik heb mijn historische gegevens niet laten aanpassen omdat destijds er nog een update aan het BRP systeem nodig was voor deze dingen. Of ben ik in de war met de vermeldingen bij familieleden, die konden in elk geval niet direct gewijzigd worden.
Ik bedoel het niet zo bot, maar het is het duidelijkst: ja, precies die twee haal je door elkaar ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Anon20190122 »

Amy schreef:Dat uitreksel zou er vrij normaal uit moeten zien als die historische gegevens verwijderd zijn.
Dat dacht je er wordt niks verwijderd enkel aangevuld er word gewoon met pen de wijzigingen onder geschreven.
En als je meerde wijzigingen hebt gedaan zoals ik de familienaam van mijn moeder heb aan genomen staan je nieuwe namen en geslacht gewoon op een modern aanvullingsblad.
Het oude blad van net na je geboorte blijft dus gewoon en er is voor elke instantie die daar bij kan gewoon te lezen dat je als man geboren bent en gewijzigd bent in vrouwelijk!

Ik ontvang van een instantie nu dik 19 jaar na officiële naam en geslachtswijzing via de rechtbank want zo ging dat toen nog steeds post met oude namen en geslacht!
Wat dat is ga ik hier verder niet delen dat vindt ik privé zaken ik geef dit alleen als voorbeeld en die post retoerneer ik ook als geadresseerde onbekend op dit adres! :fpalm:

Ook hiermee ga ik mij niet druk meer maken dat heb ik al lang genoeg gedaan!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Emma »

Het geboorteregister met aanvullingsbladen, daar heb jij alleen toegang toe, en je geboortegemeente natuurlijk. Als je een uittreksel vraagt voor een ander, zul je de oude gegevens niet zien. Wel als je een volledig afschrift vraagt, maar dat heb je weer nergens nodig.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Anon20190122 »

Als jij daar vrede mee hebt emma is dat goed het is voor mij een ergernis dat ook die gegevens niet vernietigd worden!

Dat die gegevens zijn opgeslagen heb ik zelf nooit om gevraagd ik zou ze graag vernietigd zien worden maar ik heb zo'n idee dat ik daar niet de enige in ben!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Emma »

In zo'n register wordt nooit iets weggehaald. Bij nader inzien was ik liever niet met mijn ex getrouwd geweest maar helaas, ook de echtscheiding is als 'latere vermelding' als extra blad aan de huwelijksakte toegevoegd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Anon20190122 »

Klopt maar een wezenlijk verschil dat huwelijk ben je zelf aangegaan en heb je als het goed is ooit om gevraagd!

Dat geboorte register heb echter ik nooit om gevraagd!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Overheidsinstanties

Bericht door Emma »

Die pagina over mij in het geboorteregister ga ik nooit meer zien, en zolang ik er niet om vraag, de gemeente Roterdam ook niet. Het is iets uit het verleden, en daar leef ik niet, ik leef nu. Maar dat is hoe ik er in zit hoor.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]