Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zorgverzekering Prolife

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Emma »

Het is natuurlijk inhoudelijk onzin, maar vanuit christelijk-reparatistisch oogpunt zou de psychologische behandeling zeker wel vergoed moeten worden...

Heb het even nagezocht, er staat bij:
De Vaart, 'geestelijke gezondheidszorg', dbc 101004000203, code 10B856
PII, 'geestelijke gezondheidszorg', dbc 101004000203, code 102856
Haga, 'een ziekte van de stofwisseling', dbc 049799024, code 15C266
PIG

Daarentegen, bij VUmc:
'Consult op de polikliniek bij genderdysforie', dbc 059899067, code 15E468

De codes verschillen tussen PII en De Vaart, maar dat lijkt me een vergissing van iemand. De DBC codes stammen uit 2013 en 2014. Ik kan even niet zoeken bij de NZA wat de dbc/code combinaties precies betekenen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Emma, over de dbc heb ik met mijn zorgverzekeraar en de NZA meerdere malen contact gehad en nooit kreeg ik daar een bevredigend helder en concreet antwoord op. De NZA kon geeneens aan mijn verzoek om enige opheldering voldoen want het traject viel volgens hen buiten hun werkveld en kent geen vaste code, elke behandelaar en zorgverzekeraar bepaalde volgens hen ieder voor zich de code en het te vergoeden bedrag dat daar tegenover stond. Dit was 3 jaar geleden en het was één grote chaos rond die dbc (dot) en vergoedingen, de mensen en instellingen en organisaties die ermee werkten riepen allemaal maar wat of zeiden dat ze er zelf ook niet meer uitkwamen, het is te hopen dat hier veel verbetering in is gekomen.

Ps. voor de liefhebbers, in het topic Wat doe je hiermee? (Ti's ff zoeken) is er meer over terug te vinden.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Emma »

Inmiddels is er wat meer bekend over DBCs, en je kunt bij de NZA tegenwoordig online zoeken. Werkt echter alleen in een echte browser, niet op mijn tablet, vandaar dat ik ze niet na heb kunnen zoeken. Ga ik nog wel doen als ik tijd heb, en niemand anders me voor is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Anon20180501 »

Ik hoop het Emma, veel succes iig.. ;)

Overigens heb ik toentertijd ook online de codes van de NZA kunnen bekijken, met het bekende resultaat...