Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tweede naam

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Tweede naam

Bericht door Suikerklontje »

Mijn naam zoals die nu is vind ik prima, maar niet alles is van het internet te halen en vaak moet ik mijn naam 3 keer herhalen voordat iemand het snapt.

Kan je na je naamswijziging nog een 2e naam kiezen? Zo kan iedereen die mij al kent mijn oude naam gebruiken en kan ik door het leven met een nieuwe naam.

Maar kan dat? Zo ja.. hoe o.o?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Tweede naam

Bericht door Emma »

Je krijgt gewoon de vraag welke voornamen je wilt. Ik had er drie, heb die vervrouwelijkt en heb er 'Emma' als vierde voor gezet. Geen enkel probleem.
Sommigen kiezen er juist voor een hele rij voornamen te laten vervallen en gewoon alleen hun nieuwe voornaam vast te leggen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Tweede naam

Bericht door Alice »

Ik heb wel gehoord dat iemand haar naam na inschrijving haar voornaam gewijzigd heeft. Of dit waar was, ik heb mijn twijfels.

Zelf heb ik mijn voornaam aangepast tijdens de 6 maanden wachttijd inschrijving registers burgerlijke stand. Verzoek daarvoor ingediend bij de rechtbank waarna een nieuwe (herziening) uitspraak gegeven werd.
Dit was natuurlijk nog volgens de oude regels.

Hoe nu de regels zijn om je voornaam-en te veranderen of een toevoeging te doen, na inschrijving (aanvulling) geboorteakte ik zou niet weten, wel leuk om het te weten.

Misschien is het alleen nog mogelijk langs deze weg,
https://www.justis.nl/producten/naamswi ... wijziging/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.