Nieuwe chat! Zie dit topic.

ziektekostenverzekering

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door Zef »

EvaVanA schreef:Bovendien zijn die voorwaarden vermoedelijk volgend jaar weer iets anders, Zef. Stap je over op een andere verzekeraar? Laat wat je afspreekt voor het komend jaar schriftelijk vastleggen!
Die spaarrekening is een goed idee. De belangrijkste operaties zullen wel in het pakket blijven zitten, maar er komen vaak andere dingen bij die niet in alle gevallen gedekt zijn. Valt het mee, dan koop je gewoon een mooie motorfiets ;)
Dank je wel Eva je bent altijd zo behulpzaam!
Aafke schreef:Als je niet van motor rijden houdt,heb ik nog wel een rekening beschikbaar ;)
:lol:
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door Sabrina40 »

Beste Zef,

Ga je zeker niet bijverzekeren voor dingen die je niet zult gebruiken. Maar je hoeft echt niet bang te zijn, dat zo'n kantoormedewerkervan zo'n verzekeringsmaatschappij , die jij natuurlijk altijd aan de lijn krijgt, ook maar iets anders doet dan nagaan welke regeltjes op jouw specifieke vraag van toepassing zijn. Hij moet daar iets beter in thuis zijn den een gemiddelde klant, maar zelfs dat kan nog tegenvallen. En de personen met het inzicht en het beslissingsniveau, die zouden kunnen anticiperen op waar jij mee bezig bent en op welke manier hun maatschappij daar taktisch een mogelijke voordelige draai aan zou kunnen geven, daar kom jij van je levensdage echt niet bij terecht.

Vanaf 2006 moesten ook de zorgverzekeraars ineens hun klantbestanden gaan verifiëren met de Grmeentelijke Basis Administratie GBA. Daarop kreeg ik, na reeds vele jaren een polis met de aanhef Mevr. te hebben ontvangen, in 2007 zonder enige vorm van ekskuus ineens een polis op naam van de Heer. Ik ben schriftelijk niet echt op mijn mondje gevallen, maar het heeft echt vele tientallen heen en weergaande brieven en e-mails gekost, alvorens ik eindelijk iemand op de ICT afdeling van het moederbedrijf van mijn zorgverzekeraar aan de telefoon kreeg, die mij in plaats van al die waanzinnige drogredenen en pure afschepingen eindelijk gewoon zij, wat hiervan de achtergrond was. Banken en diverse andere instellingen hanteren voor de aanhef op hun officiële documenten een aparte kolom in hun database. En als iemand als Prof. Dr. Ir. wil worden aangesproken, dan kan dat en dat heeft dan niets te maken met de geslachtsindicatie in de GBA, waar zij zelfs al veel eerder hun informatie ook aan moesten oplijnen. Maar zorgverzekeraars hanteren het doodsimpele systeem dat iemands aanhef de Heer of Mevr. altijd doodgewoon een op een samenhangt met hun geslachtsindicatie M of V. Ik heb toen 15 zorgverzekeraars aangeschreven of ik met mijn "M" in de GBA toch als Mevr. in hun geautomatiseerde systeem kon worden opgenomen. Die geslachtsletter vormt namelijk geen essentieel onderdeel van jouw legitimatie en komt ook niet op je rijbewijs voor. Alleen Univé heeft mij toen schriftelijk die garantie gegeven ! Zes reageerden totaal niet, nog eens zes antwoorden botweg met "Njet" en twee wilden uitsluitend mondeling zo'n toezegging doen.

Dat komt , omdat men dan dus heel even echt moet gaan nadenken. Dat wordt bij die bedrijven natuurlijk zeker wel gedaan, maar heel ver weg van het niveau wat jij met jouw problemen rond je transitie aan de lijn krijgt.

Groetjes, Sabrina
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door Zef »

Dank je wel voor je reactie, Sabrina.

Ik ben bang dat iemand een notitie in mijn dossier zou zetten ofzo, waar ik later problemen mee krijg. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt.

Ik verwacht dat ik nog eeuwen na mijn transitie post zal krijgen met de aanhef 'mevrouw'. Dat interesseert me eigenlijk niet zo. Zijn toch allemaal geautomatiseerde brieven en dat kunnen die instanties toch ook allemaal niet weten.
Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2012, 11:48
Gender: Vrouw
Locatie: Zeist

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door nicole »

Aanvraag voor operatie Thailand afgewezen. Ook klachtafhandeling bij negatief. Is natuurlijk twee handen op een buik. Laatste motivatie voor afwijzing operatie was dat indicatie niet volgens SoC gedaan zou zijn. Ook cijfers over hoge risico's verbonden aan behandeling in buitenland. Lijkt uit de richting van het VUmc te komen. Ze roepen gewoon maar wat. Elke behandeling buiten het VUmc wordt gedwarsboomd. Maar goed, SRS achter de rug. Geeft een hoop rust. Kan ieder een behandeling in Thailand bij Dr. Chettawut aanraden, een behandeling, die ver uitstijgt boven wat hier geboden wordt.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door jacqueline »

wat is SoC?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door Eva »

Standards of Care
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1 ... 6v13n01_01" target="_blank
Is niet de jongste versie, geloof ik.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door Danielle »

Vooralsnog geen klachten over de ONVZ. Prompt twee weken na de brieven van het VU erheen zijn gestuurd een poliswijziging en goedkeuring voor gezichtsontharing binnen. Nu even afwachten of ze ook zo vlug uitbetalen.
Mijn transitieblog: Fading Gender