Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gegevens BRP wijzigen met jonge kinderen

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Gegevens BRP wijzigen met jonge kinderen

Bericht door Summer »

Ik heb een tijdje geleden mijn geschiedenis laten verwijderen uit de gemeentelijke BRP. (jeej! :D )

Ik wam er toen ook achter dat mijn kinderen nog mijn oude naamsvermelding hebben in hun BRP gegevens. (en ID/paspoort chip)
Dat is niet zo handig als je met ze op een buitenlands vliegveld staat... (of andere situaties waarin je opeens moet aantonen de ouder te zijn?)

Met het verwijderen van de geschiedenis word het ook lastig om dit aan te tonen, je moet helemaal terug naar je geboorte-akte.

Check het en laat het aanpassen als dat nodig is (mijnoverheid.nl).

Wat ging er nog meer mis in dit administratieve traject?

7 maanden met een ongeldig nieuw rijbewijs rondgereden omdat er bij de RDW wat mis was gegaan met geslachtswijziging. (zonder enig bericht).
Daar kwam ik achter toen ik een nieuwe auto kocht en hem niet kon overschrijven.... (met een belletje opgelost, gelukkig nooit aangehouden in die tijd)

En bij de sociale verzekeringsbank stond ik geregistreerd als MENEER Summer, terwijl die toch echt aan het BRP hangen met hun computers....
Die gaan over toeslagen en b.v. de kinderbijslag.
(ook met een belletje opgelost)

Dus het is simpel op te lossen, maar heel lastig als je ergens anders bent met verkeerde gegevens.