Nieuwe chat! Zie dit topic.

Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Nate_0 »

Ik hoop voor je dat het inderdaad allemaal wat mee gaat vallen! Veel succes, in ieder geval :)
meerdere zakken met zaagsel
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door 3B67-A22C »

Hakuna schreef:Wat vinden jullie, moet ik nou voor Cornelia gaan of voor Sarah? Die laatste naam vind ik mooier. en ik wil eigenlijk niet meer aan mijn oude naam herinnerd worden.
Ik vind Sarah erg mooi, maar ik ben subjectief. Noemde mezelf al heel veel jaren Naomi en mijn moeder drong erop aan dat het een Joodse naam moest worden als ik het offcieel zou maken. Wist je dat Sarah "prinses" betekent? :D

Lees maar
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Anon20190516 »

Kan je niet meerdere voornamen doen?
Mijn namen zijn:Rikki Petra Johanna.
Misschien een idee om er:Sarah Cornelia van te maken!?
Offline
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Nienke »

Of Corina, betekenis van deze naam is "maagd", en je behoudt je voor letter, maar kies een naam waarbij je je goed voelt, moet echt een naam kiezen die je past en goed voelt. So take your time.
Wordt nog een veldslag hoor in je omgeving, mensen switchen niet gemakkelijk om qua naam, sommige hebben er problemen mee en blijven stug het oude zeggen ook al zit je als zijnde vrouw voor hun. Dit merk ik uit eigen ervaring, laat ook hun in hun waarde, maakt het gemakkelijker voor iedereen.
Ik moet VU gesprekken nog krijgen maar weet dat ik als man niet meer verder wil, en ga er dus ook voor. ( intake wel gehad )
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Anon20190516 »

Bij mij ging het omgaan qua naam wel vrij vlekkeloos eigenlijk,Nienke.
Alleen het "hij en hem"is er niet uit te slaan(spreekwoordelijk)
Rikki
Offline
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door MichelleB »

Als je al zo lang loopt met de naam Sarah zou ik inderdaad voor de naam Sarah gaan. Het is vervelend dat zij die ervaring heeft, maar daar sta jij toch compleet los van? Dadelijk mag je nog een bepaalde haarkleur niet, omdat die ex dat had. Plus, dan kan jij de goede Sarah zijn :)
-Life is a work in progress-
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Nienke »

Ha Rikki,

Ik werk op een bedrijf met ca 250 mensen, ze bedenken nu al zelfs andere varianten, wordt over mij gesproken maar gelukkig veelal niet negatief, kan ook niet anders, kwestie van tijd, loop al bijna 8 maanden zo rond, bijna 2 maanden ook met nieuwe naam.
Werk gelukkig met veel vrouwen, waarbij ik mij thuis voel, hoop dat ik bij gesprekken ( krijg eerste in november) vlug een diagnose krijg zodat ik het ook in de papierwinkel van P en O kan wijzigen.. dat helpt zeker.
mvg Nienke
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Hakuna »

Rikki schreef:Kan je niet meerdere voornamen doen?
Mijn namen zijn:Rikki Petra Johanna.
Misschien een idee om er:Sarah Cornelia van te maken!?
Volgens mij ben ik er uit, deze combinatie spreekt mij heel erg aan, zodat er toch nog een verwijzing naar mijn oorspronkelijke naam inzit.

Maar als achternaam Cornelia te willen gebruiken zou ik een aparte procedure moeten starten met een jurist, want een achternaam veranderen is lastiger dan een voornaam. En vooral veel duurder.
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door 3B67-A22C »

Nee, als tweede naam bedoelt ze denk ik Hakuna. Twee voornamen opgeven kan best, Zo heet ik nu officieel "Naomi Rutka".
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Anon20190516 »

Ik bedoelde idd als 2e naam(3 namen kan zelfs ook:Rikki Petra Johanna"achternaam")
Dus bv:Sarah Cornelia Veenstra(fictief)
En Nienke,ik werk in een bedrijf waar in de produktie alleen maar mannen werken en ik nu dus de enige vrouw ben.
Aangezien het allemaal eigenwijze,zelfingenomen boerenpummels zijn(ok,sommigen vallen mee)willen ze ook niet de moeite nemen
Om mij correct aan te spreken met zij en haar,maar gaan lekker met hij en hem door,want waarom zou je met Rikki rekening houden.
Of als ik bv zeg,prettig weekend Fred,
Antwoord:jij ook Man!(pffffff,ahhhhhhhh!!!!!)
Rikki
Offline