Nieuwe chat! Zie dit topic.

Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door i-rene »

Hoi,

Ik ben op zoek naar jullie ervaringen met de vergoeding door zorgverzekeraars.
Op zich hoor ik goede verhalen over DSW en Amersfoortse, maar DSW heeft geen restitutiepolissen (en betaalt slecht bij Orthodentie die voor mijn zoon nodig is). Amersfoortse heeft een wachttijd van een jaar voor Orthodentie, dus die is ook niet zo handig in onze situatie.

Nu speelt Thailand pas in 2018 voor mij, maar Ortho speelt nu al.

Heeft ook iemand specifiek ervaring met ONVZ voor wat betreft vergoeding voor ontharing van het gezicht en vergoeding operatie in het buitenland?
Ervaringen met andere zorgverzekeraars zijn ook welkom.

Groetjes, Irene
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Emma »

Bij ASR (De Amersfoortse/Ditzo) heb ik ook alleen maar geluk gehad hoor... De een krijgt 4000 euro, de ander 10693 (geluksvogel ikke).

Transvisie is in overleg met de verzekeraars precies hierover. Een SRS kost flink wat geld, alle kosten en aspecten meegerekend. Operatie, verblijf in ziekenhuis, genitaal ontharen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Emma »

Overigens, komt orthodontie voor je zoon niet uit de basisverzekering? Mijn dochter heeft dat wel voor elkaar gekregen. En dan is er geen wachttijd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Danielle »

Wat betreft gezichtsontharing is ONVZ de beroerdste niet. De eerste 10 laserbehandelingen kreeg ik na het groen licht toestemming voor.

Na 13 behandelingen kreeg ik een brief dat ze een nieuwe verwijzing van de arts moesten hebben. Een bezoekje aan het VUmc verder had ik weer toestemming voor een blok van 10 laserbehandelingen. Alleen een brief met een snel getekend gezichtje door de arts was daar voldoende voor. Geen gedoe met foto's opsturen voor de beoordeling.

Oh en ze hebben een vrije keus restitutiepolis. Niet goedkoop, maar ze zijn ook niet zo moeilijk met vergoedingen. Hoe ze omgaan met behandeling in het buitenland weet ik nog niet precies. Ik betaal volgend jaar 204 per maand voor basis+aanvullend+tandarts. Ze hebben voor volgend jaar een extra werelddekking module (€3,30 per maand) waarvan ik zo snel begrepen heb dat je daarmee ook in het buitenland vrije keuze hebt.

Ik zal na werk vanavond even kijken wat die werelddekkingvoorwaarden precies zijn. Of het alleen spoedeisende zorg is of ook dingen die vooraf bekend zijn.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Eva »

Emma schreef:Bij ASR (De Amersfoortse/Ditzo) heb ik ook alleen maar geluk gehad hoor... De een krijgt 4000 euro, de ander 10693 (geluksvogel ikke).
Beetje off-topic misschien, maar die beruchte 4000 euro of daaromtrent (dat zouden gemiddeld de kosten zijn voor een SRS in NL) is echt heel erg fictief. Het MCA in Alkmaar bracht bij De Amersfoortse voor mijn SRS een bedrag van 10.763,45 in rekening en dat wordt prompt voldaan.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Danielle »

VUmc heeft in 2014 voor mijn SRS ongeveer €9.500 gedeclareerd. Dat is ook gewoon betaald (door ONVZ) en volgens mij gewoon het standaard bedrag.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Jannet V »

Mijn SRS heb ik nog steeds niet terug kunnen vinden in het overzicht. Operatie april 2014.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Emma »

Bij een SRS in Nederland horen ook de kosten voor het genitaal ontharen, die moet je ook meerekenen
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Jannet V »

Ook de genitale ontharing liep via het Genderteam. In mijn geval € 750 in totaal, dat weet ik dan weer wel.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Welke zorgverzekeringen zijn het beste als je naar Thailand wilt voor operatie

Bericht door Ylse »

De genitale ontharing voor mij werd door Kanhai als zijnde niet zijn probleem beschouwd. Oftewel als ik een huidtherapeut had gevonden die de ontharing voor zijn of haar rekening wou nemen moesten ze de facturen maar naar de zorgverzekeraar sturen en niet naar het ziekenhuis.

De zorgverzekeraar deed vervolgens moeilijk omdat de genitale ontharing in de zelfde dbc zat als de srs.

Ik heb vervolgens de zorgverzekeraar gezegd dat ik niet vooruit ga betalen aan die ontharing en dat ze het zelf maar op moeten lossen. Zij hebben dat systeem van dbc's bedacht, zij hebben het probleem veroorzaakt dus zij mogen het ook oplossen.

Ondertussen heb ik een maand geleden mijn srs gehad en ik heb geen ides wat het allemaal gekost heeft.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France