Nieuwe chat! Zie dit topic.

OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Emma »

Onderstaand bericht postte Eveline van den Boom op haar Facebook. Omdat het te maken heeft met keuzevrijheid wil ik jullie vragen om serieus te overwegen hier aan mee te doen. Je mag het bericht ook sturen aan [email protected] of me benaderen via Facebook of op T-Amersfoort of T-Breda.

Overigens is dit misschien wel van belang voor alle wat zeldzamere buitenlandbehandelingen dan de MtF SRS.

------

Wie wil mij (of beter: ons allemaal) helpen? Ben je geopereerd in Nederland?

Zoals jullie misschien weten ben ik een proefproces aan het voorbereiden tegen mijn verzekeraar (ASR/Ditzo) over de vergoedingen van operaties in het buitenland.

Ik ben zelf naar Thailand geweest en heb 2/3e van mijn operatie betaald gekregen. Dit gebeurt helaas vaker. Het gevolg is dat mensen die eigenlijk niet in Nederland geopereerd willen worden geen andere keus hebben dan dat toch te doen.

Dat terwijl operaties daar goedkoper zijn. Dus dat mag geen belemmering zijn. Dat is het alleen wel omdat de verzekeraars een gemiddelde nemen van een code waar alle ziekenhuizen op meebieden. Dus ook ziekenhuizen die geen vaginoplastieken doen. 90% van de operaties op die code is ook nog eens geen vaginoplastiek. Gevolg is dat er veel minder uitgekeerd wordt dan waar je recht op hebt, gewoon vanuit de basisverzekering trouwens.

Voor de rechtszaak verzamelen we overzichtjes van wat verzekeraars daadwerkelijk declareerden voor een vaginoplastiek in Nederland.

Ben je geopereerd in Nederland (vaginoplastiek), zou je dan met ons willen delen hoeveel er door het ziekenhuis gedeclareerd is?
Je kunt dat op de website van je verzekeraar zien na inloggen. Hopelijk kan je het als PDFje of iets dergelijks uitdraaien en versturen. We zouden ze graag gebruiken in de dagvaarding. Dat kan natuurlijk geanonimiseerd.

Alle hulp is welkom!

Mijn mailadres is [email protected] (of spreek me eventjes aan).

Disclaimer:
- ik doe deze zaak op persoonlijke titel, los van Transvisie. Dat is om financiële redenen.
- dit is *geen* uitnodiging om een discussie te starten over wat beter is: Thailand/Nederland. Dat moet iedereen voor zich weten. Er zijn tig redenen om naar Thailand te gaan en tig redenen om dat niet te doen.

Belangrijk is wat mij betreft dat er voor iedereen wat te kiezen is.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp...

Delen = lief!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Emma »

Even een aandachtspuntje: we hebben ontdekt dat een SRS op meerdere codes tegelijkertijd geboekt kan worden... het MCA (Kanhai) doet dat bijvoorbeeld.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Tanja »

Hoi Emma,

Correct me if i,m wrong maar...
Ik volg Eveline ook zowel op FB als in het tv programma.
Zij heeft tevens meteen haar borsten laten doen in Thailand.
Is dat niet toevallig het puntje wat niet geheel wordt vergoed?

Ik kaart maar wat aan hoor.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Dieuwertje »

Tanja schreef:Is dat niet toevallig het puntje wat niet geheel wordt vergoed?
Waar, of zelfs totaal niet. Het lijkt mij wel dat Eveline slim genoeg is om dat uit elkaar te houden. Er is er natuurlijk maar 1 die dat kan bevestigen en dat is Eveline.
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Tanja »

Eveline is inderdaad een hele slimme dame Dieuwertje.
Ik ben natuurlijk nog geen ervarings deskundige maar het schoot me te binnen.
Temeer omdat ook in Nederland de borstvergroting nog niet (of niet geheel) vergoed wordt.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Emma »

Tanja schreef:Hoi Emma,

Correct me if i,m wrong maar...
Ik volg Eveline ook zowel op FB als in het tv programma.
Zij heeft tevens meteen haar borsten laten doen in Thailand.
Is dat niet toevallig het puntje wat niet geheel wordt vergoed?

Ik kaart maar wat aan hoor.
Nee. Ik heb hier persoonlijk contact over met Eveline.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Tanja »

Oké.
Bedankt voor de reactie Emma.
Ik kan er eigenlijk natuurlijk ook nog niet over meepraten maar het schoot me te binnen.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Summer »

Ik heb een (VU) orchi gehad, maar na 13 maanden nog steeds geen rekening gezien, nog nooit één cent betaald aan het VU sinds begin 2013, hoelang duurt het eigenlijk voordat er eens een factuurtje bij de verzekeraar langskomt?
Logopedie en laser gaat snel maar het VU?.... hoe gaat dat?
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Alexandra »

De operatie van 2014 is niet meer zichtbaar bij mijn oude zorgverzekeraar.

Uit mijn hoofd, koste de operatie zelf rond de 4500 euro, plus ziekenhuiskosten 2.000, totaal rond de 7.000 euro. Exact weet ik het niet meer. Maar niet meer dan 7.000, dat weet ik 100% zeker.

Er bestaat een jurisprudentie van iemand die ook naar Thailand is geweest, verzekeraar moest toen vergoeden. Deze is vast wel terug te vinden. Moet van voor 2011 zijn, want rond die tijd had ik deze gevonden. Ik heb Menzis toen ook opgebeld, en die gaf mondeling toe dat je naar het buitenland mag.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: OPROEP: wat kostte je MtF SRS?

Bericht door Emma »

Alexandra schreef:Er bestaat een jurisprudentie van iemand die ook naar Thailand is geweest, verzekeraar moest toen vergoeden. Deze is vast wel terug te vinden. Moet van voor 2011 zijn, want rond die tijd had ik deze gevonden. Ik heb Menzis toen ook opgebeld, en die gaf mondeling toe dat je naar het buitenland mag.
De bekendste zaak gaat over vergoeding zonder dat er vooraf toestemming is gegeven. Dat was geen goed idee, bleek.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]