Naamswijziging mijnoverheid

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Beardelady »

Mirthe_s schreef:Wel bizar dat een IT system over afvalstoffenheffing, dus toegang heeft tot geboorte informatie in plaats van je huidige informatie.
Totaal niet bizar, want ze hebben daar geen toegang tot. Ze beschikken vaak wel over een database met gegevens waar de post naartoe gestuurd dient worden. Paniek om niks dus Mirthe ;)
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Mirthe_s »

Joukje schreef:
Mirthe_s schreef:Wel bizar dat een IT system over afvalstoffenheffing, dus toegang heeft tot geboorte informatie in plaats van je huidige informatie.
Totaal niet bizar, want ze hebben daar geen toegang tot. Ze beschikken vaak wel over een database met gegevens waar de post naartoe gestuurd dient worden. Paniek om niks dus Mirthe ;)
Zeker geen paniek. Feit blijft dat die gegevens op de brief zijn gekomen.
Simpelweg, of de database met N.A.W voor post is nog niet geactualiseerd, of ergens pakt een stukje programmatuur de verkeerde bron.

En dat hoeft natuurlijk niet de afvalstoffenheffing applicatie te zijn. Dat kan evengoed een app zijn die data syncrhoniseert bijvoorbeeld.
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Beardelady »

Mirthe_s schreef:
Joukje schreef:
Mirthe_s schreef:Wel bizar dat een IT system over afvalstoffenheffing, dus toegang heeft tot geboorte informatie in plaats van je huidige informatie.
Totaal niet bizar, want ze hebben daar geen toegang tot. Ze beschikken vaak wel over een database met gegevens waar de post naartoe gestuurd dient worden. Paniek om niks dus Mirthe ;)
Zeker geen paniek. Feit blijft dat die gegevens op de brief zijn gekomen.
Simpelweg, of de database met N.A.W voor post is nog niet geactualiseerd, of ergens pakt een stukje programmatuur de verkeerde bron.

En dat hoeft natuurlijk niet de afvalstoffenheffing applicatie te zijn. Dat kan evengoed een app zijn die data syncrhoniseert bijvoorbeeld.
Zucht.....
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Ender »

Ga er nou maar vanuit dat je data nooit helemaaaal wordt gewist, is altijd wel weer te achterhalen via iets of ander.
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Saskia »

Vandaag mijn aanvraag tot verwijdering van mijn oude gegevens getekend en een kopie van mijn id. Verder niets nodig om het in gang te zetten.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Emma »

Mirthe_s schreef:
Zeker geen paniek. Feit blijft dat die gegevens op de brief zijn gekomen.
Simpelweg, of de database met N.A.W voor post is nog niet geactualiseerd, of ergens pakt een stukje programmatuur de verkeerde bron.

En dat hoeft natuurlijk niet de afvalstoffenheffing applicatie te zijn. Dat kan evengoed een app zijn die data syncrhoniseert bijvoorbeeld.
Er zijn veel BRP koppelingen, maar in het verleden zijn er nogal wat koppelingen een beetje te beperkt doorgevoerd. Voornaam en al helemaal geslacht werden als statisch verondersteld en na de eerste synchronisatie niet meer bijgewerkt. Het is dus zeker weten geen 'verkeerde bron'. Wel verkeerd, geen bron. Systemen die wel volledig met de BRP synchroniseren kunnen op een paar uitzonderingen (Mijn Overheid bijvoorbeeld) na niet bij de historische gegevens.

Hetzelfde probleem speelt ook bij de SVB waar wel je voornamen, maar niet je geslacht automatischh aangepast worden. Stel dat ze daar niets aan veranderen, én je gaat geen kinderbijslag ontvangen, dan kun je er op rekenen dat je over X jaar als je AOW gaat krijgen, post ontvangt met de verkeerde aanhef. Het is dus zaak om na de BRP wijziging even bij de SVB in te loggen met je DigID en dit te controleren. Schijnt met een simpel telefoontje naar de SVB op te lossen als het verkeerd staat.

En je hóeft je niet te outen bij dat soort telefoontjes. Zeker als je historie gewist is kun je met recht stomverbaasd doen aan de telefoon.

"Zeg, ik krijg een brief van jullie, maar zo raar, er staat 'De heer X' boven. Maar ik ben mevrouw Y! De brief is niet helemaal verkeerd want mijn BSN en adres kloppen wel. Kunnen jullie dat even nakijken?"
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Saskia »

Saskia schreef:Vandaag mijn aanvraag tot verwijdering van mijn oude gegevens getekend en een kopie van mijn id. Verder niets nodig om het in gang te zetten.
Afgelopen week een brief van de gemeente gehad met de gegevens. Even op mijn overheid gecontroleerd en ziet er nu gelijk uit als bij mijn partner. Zag alleen dat de datum van inschrijving bij de gemeente de datum van de naamsverandering was. Maar daar let niemand op denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Cait »

Ik had duel brief nog steeds niet gestuurd naar gemeente . Wat betreft SVB wist ik niet eens wat het was. Net gekeken..stond er heer C . Dus naam wel gewijzigd geslacht niet? Hoe dan.
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Emma »

Cait schreef:Ik had duel brief nog steeds niet gestuurd naar gemeente . Wat betreft SVB wist ik niet eens wat het was. Net gekeken..stond er heer C . Dus naam wel gewijzigd geslacht niet? Hoe dan.
Omdat de ontwerper van het systeem nooit bedacht heeft dat je van geslacht zou kunnen veranderen. Dat wordt dus niet automatisch gesynchroniseerd. Kwestie van bellen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Naamswijziging mijnoverheid

Bericht door Cait »

Vraag mij af of het eerst handig is die oude gegevens te verwijderen mijn overheid
Plaats reactie