Nieuwe chat! Zie dit topic.

foutje, bedankt

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: foutje, bedankt

Bericht door Amy »

Nick schreef:Hoi iedereen,

Even ter info. : In België, "kon/kan" men een genderpasje ( gratis) aanvragen bij het gender-team, der eventueel vertoon bij o.a. dergelijke kleine probleempjes. Ik weet niet of jullie dat in, Nederland kennen. Maar het was voor mij persoonlijk, wel een zeer handig pasje destijds.

Grtz Nick ;)
Ik had ook zoiets van het VU gekregen maar dat was een brief met informatie dat ik in behandeling ben bij het genderteam en dat er mogelijk gegevens niet klopte met mijn identificatie of dat de foto's niet goed overeen komen of dergelijke. Die kon ik laten zien bij problemen. Ik meen dat ik die vrij snel kreeg toen ik met de diagnose begon.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: foutje, bedankt

Bericht door Jer158 »

Er bestaat nog steeds zo'n genderpasje in Nederland, maar met de wetswijziging van 2014 is die wat minder relevant geworden voor volwassenen. Mocht je geinteresseerd zijn, zie hier: http://www.transvisie.nl/info/media/gen ... eitskaart/
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: foutje, bedankt

Bericht door Anon20180311 »

Amy schreef:
Nick schreef:Hoi iedereen,

Even ter info. : In België, "kon/kan" men een genderpasje ( gratis) aanvragen bij het gender-team, der eventueel vertoon bij o.a. dergelijke kleine probleempjes. Ik weet niet of jullie dat in, Nederland kennen. Maar het was voor mij persoonlijk, wel een zeer handig pasje destijds.

Grtz Nick ;)
Ik had ook zoiets van het VU gekregen maar dat was een brief met informatie dat ik in behandeling ben bij het genderteam en dat er mogelijk gegevens niet klopte met mijn identificatie of dat de foto's niet goed overeen komen of dergelijke. Die kon ik laten zien bij problemen. Ik meen dat ik die vrij snel kreeg toen ik met de diagnose begon.
Hoi Amy,

Idd. iets dergelijks, genderpasje of brief, maak niet uit. Ik had die destijds, steeds bij de hand. Handig der: nieuwe huisarts, apotheek, sportclub, hobbyclub, avondschool, job, zelfs ( hihi) der openbaar WC gebruik, ongeval, verkeerscontrole, openbaarvervoer, enz,..............indien nodig.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: foutje, bedankt

Bericht door Anon20180311 »

Sorry,

Nog even een kleine bijdrage, ik droeg mijn " genderpasje" bij tot mijn laatste operatie ( kruisoperatie, meta-operatie). Der o.a. alles wat openbaar was/is, zwembad, sauna, reizen ( luchthaven), enz,............. handig indien nodig.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: foutje, bedankt

Bericht door wiggeltje »

Heel erg bedankt, dit lucht mij al behoorlijk op. De ene moment heb ik een goed beeld, de ander moment weer een wat negatiever beeld, zoals over het systeem en autoriteit in betrekking tot boetes en dus geld. Niks om zorgen over te maken dus, denk ik nu. Het goede beeld is inderdaad het begrip voor "hij is een zij."

In mijn medisch dossier van de huisarts sta ik ook als Linda ingeschreven. Misschien kan ik zo'n gender-pasje aanvragen, al ben ik door de reacties te positief gaan denken :) Hoe dan ook, ben ik blij dat zo'n pasje er is en bedankt voor deze tip.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: foutje, bedankt

Bericht door Anon20190122 »

Dat gender pasje is een mooi stukje antiek wat je tegenwoordig gelukkig niet meer nodig hebt.
In de jaren 90 was die in theorie nog wel nodig toen hadden ze namelijk nog alle recht je in een drenkelingen kostuum naar huis te sturen tenzij je kon aantonen dat je voor GID in behandeling was.

In de praktijk heb ik dat pasje niet nodig gehad behalve bij het gemeentehuis en zo.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: foutje, bedankt

Bericht door Anon20180311 »

tanisha schreef:Dat gender pasje is een mooi stukje antiek wat je tegenwoordig gelukkig niet meer nodig hebt.
In de jaren 90 was die in theorie nog wel nodig toen hadden ze namelijk nog alle recht je in een drenkelingen kostuum naar huis te sturen tenzij je kon aantonen dat je voor GID in behandeling was.

In de praktijk heb ik dat pasje niet nodig gehad behalve bij het gemeentehuis en zo.
Hoi tanisha,

Hihi, Ja, ik schrijf idd :hug2: mijn persoonlijke ervaringen met mijn " genderpasje" uit de tijd dat,: " De telefoon nog geen speelgoed was" ( Geen gsm, weinig/geen internet, enz,....) toen alles nog een beetje, letterlijk der GD kennis/info, in de kinder schoenen zat.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: foutje, bedankt

Bericht door Alice »

Laten we Linda, met een L, maar een goede probleemloze reis toewensen.
Daar ging het om.
Afbeelding

NS voordeelkaartjes
https://www.spoordeelwinkel.nl/product/seizoensretour
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: foutje, bedankt

Bericht door Marcella »

Hoi Linda,

Ik heb in de afgelopen jaren regelmatig zo'n digitaal treinkaartje gekocht, en moest mijn naam toen ook invullen. Dit vervoerbewijs is op die dagen regelmatig gecontroleerd in de trein, maar de conducteur heeft mij nog nooit naar mijn ID gevraagd. Ook toen ik mijn ID wilde overhandigen, zei hij "laat maar". Dus ik denk dat het wel los zal lopen zondag, maar: garantie tot aan de (trein)deur! :mrgreen:

Mocht men iets vragen, leg dan gewoon uit hoe het zit (Linda ingevuld omdat je reeds als vrouw leeft). Maar ik denk dat er geen vragen worden gesteld.

Transvisie kan jou inderdaad een pasje geven (kost 7,50 euro), om dit probleem kleiner te maken in de toekomst, maar dat heb je niet meer voor zondag in huis, natuurlijk. ;-)

Ik wens jou een fijne treinreis! :D

Marcella
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: foutje, bedankt

Bericht door Emma »

Overigens hebben we het probleem hier op het forum natuurlijk ook. Ik ga nooit van iedereen hier onthouden wat naast de forumnick de echte naam is van iedereen (laat staan de geboortenaam, maar die is natuurlijk sowieso meestal niet interessant).

Voor actieve forumleden is dat niet zo'n probleem, maar bij terugkerende forumleden die nick en mailadres vergeten zijn wel...

Wil ik natuurlijk niet mee zeggen dat je geen nick mag gebruiken, daar zijn goede redenen voor.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]