Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verklaring wijzigen geslacht

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Verklaring wijzigen geslacht

Bericht door Nienke »

nielsscootmobiels schreef: 26 jul 2017, 17:03 Heb het inmiddels nogmaals met mijn psycholoog erover gehad. Hij vertelde dat het zeker niet zijn advies zou zijn om het voor hormonen te veranderen, maar heeft me na wat aandringen meteen het formulier laten invullen en inleveren.
meestal is hert gebruikelijk dat wanneer je bij de endo komt (idd start hormoonfase) die papieren invult begreep ik.. en dan nog kan het een paar weekjes wachten zijn.
Ik had de online versie ingevuld en gestuurd nadat ik wist dat ik door was, ik was nog zelfs sneller dan een vriendin die 2 a 3 maanden op mij voorloopt.

Maar mooi hoor, nu wachten tot de verklaring in de bus valt... spannend hoor!

Groetjes Nienke
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Verklaring wijzigen geslacht

Bericht door Charlotte_C »

Mijn psych bracht het tijdens de diagnostiek al ter sprake en op de dag dat ik groen licht kreeg, afgelopen 12 juni, ben ik meteen naar Amsterdam gereden om daar persoonlijk de aanvraag in te vullen en af te geven. Uiteindelijk had ik toen de verklaring op 6 juli in huis. Ik wilde alles geregeld hebben vóór ik de endo zou zien en dat is gelukt.

Maar ik weet nog wel, elke dag dat je langer moet wachten op het afgeven van de verklaring vergroot het verlangen ernaar weer iets, heel erg veel sterkte met wachten in deze spannende tijd.

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home