Verzekering SRS in de VS

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Plaats reactie
petra
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 okt 2012, 22:41
Gender: Vrouw

Verzekering SRS in de VS

Bericht door petra »

Ik woonde tussen 2013 en 2016 in Amerika en toen werd ik op de wachtlijst van Dr. Toby Meltzer geplaatst voor februari 2018. De operatie zou vergoed worden door mijn Amerikaanse verzekeraar.

Toen ik wegging van Amerika werd mijn Amerikaanse verzekering gestopt. Ik werd een paar dagen geleden gebeld door de kliniek van Dr. Meltzer en ik ben geïnformeerd dat de kosten (ca. 22,000 USD) moeten of door mezelf, of door een andere buitenlandse verzekeraar, betaald worden.

Ik ben in NL verzekerd met Anderzorg. Ik vraag me af of ze daarvoor zullen betalen. En zo ja, hoe moet ik het regelen? En zo nee, zou ik voor 1 januari 2018 naar een andere verzekeraar moeten overstappen?
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Verzekering SRS in de VS

Bericht door Dieuwertje »

Meestal betaald een Nederlandse verzekeraar 3 kwart van de gemiddelde prijs die het in Nederland kost. En met dat gemiddeld zit er nog een addertje onder het gras. Die gemiddelde prijs is namelijk lager dan de prijs die de 2 Nederlandse klinieken die de operatie aanbieden in rekening brengen.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Verzekering SRS in de VS

Bericht door Emma »

Op het moment lopen er een paar geschillen en rechtszaken hier. De uiteindelijke vergoeding komt gemiddeld op €4500...is een heel verhaal, kom ik nog wel eens op.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
petra
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 okt 2012, 22:41
Gender: Vrouw

Re: Verzekering SRS in de VS

Bericht door petra »

Bedankt voor de reactie, Dieuwertje en Emma!

Ik heb net met Anderzorg gepraat. Zoals Dieuwertje heeft uitgelegd vergoeden ze maximaal 75% van het Nederlandse tarief. Dat is echt niets vergeleken met de prijs in Amerika!

Ik woon op dit moment in Canada en ga dus ook de verzekeraar hier vragen. Maar ik ben niet echt optimistisch.

Ik zie dus de volgende mogelijkheden voor de operatie.
- Terug naar NL (welke doctors zijn beschikbaar anno 2017/2018?)
- Een chirurg kiezen in Canada (Dr. Bowman of Dr. Brassard?)
- Weer in Amerika te gaan wonen. Maar dat gaat waarschijnlijk niet vóór februari 2018 gebeuren.

Any thoughts?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Verzekering SRS in de VS

Bericht door Emma »

Hou er dus rekening mee dat ‘het Nederlandse tarief’ niet betekent ‘het tarief voor een SRS in Nederland’. Daar zit het probleem...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Rianne
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 sep 2012, 18:55
Gender: Transgender

Re: Verzekering SRS in de VS

Bericht door Rianne »

Het probleem is dat de verzekering zelf bepaald wat ze een redelijk Nederlands tarief vinden. Hiervan krijg je 50, 75 of 100% van vergoed.
Het komt erop neer dat wat ze zelf redelijk vinden als tarief, vele malen lager ligt als dat dit in de praktijk is.
petra
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 okt 2012, 22:41
Gender: Vrouw

Re: Verzekering SRS in de VS

Bericht door petra »

Ik heb een beetje meer onderzoek gedaan. Tot mijn verrassing staat Dr. Meltzer wel op de lijst van chirurgen met wie CAMH "working relationships" heeft.

http://www.camh.ca/en/hospital/care_pro ... rgery.aspx

Het probleem is dat ik in Canada nog geen huisarts heb. Ik moet dus alles z.s.m. regelen.
epvanbeveren
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:31
Gender: Trans MtF
Locatie: Richmond Virginia USA
Contacteer:

Re: Verzekering SRS in de VS

Bericht door epvanbeveren »

Ik kan je geen advies geven, maar zo te zien komt het gelukkig goed. Ik neem aan, en hoop, dat je operatie dan door gaat in februari as. Ikzelf ben net door Keelee MacPhee geopereerd in NC. Geen verzekering vergoeding.
Plaats reactie