Overheid, gedoe

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Plaats reactie
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Overheid, gedoe

Bericht door Dieuwertje »

Voor een energielabel van een woning moet je eigenaar zijn van die woning om die te verkrijgen. Nu stond het huis in aanvang voor het grootste deel op naam van mijn overleden vrouw. Dus voor ik een label aan kan vragen moet ik eerst bewijzen dat ik de erfgenaam ben. Dus kopie van verklaring van erfrecht toegestuurd.
Helaas, die staat nog op mijn oude naam. Het zogenaamd koppelingsverzoek werd dan ook afgewezen. Aanvraag is van Dieuwertje, geërfd is door Eco. En dat is niet dezelfde.
Opnieuw opgestuurd. Nu met bewijsstukken van aanpassing geboorteakte.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Overheid, gedoe

Bericht door Annet »

Dat is balen en weer veel werk
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Overheid, gedoe

Bericht door Dieuwertje »

Annet schreef: 24 okt 2017, 18:46 Dat is balen en weer veel werk
Werk valt wel mee. De gescande PDF's staan klaar. Kost wel weer tijd, want weer een paar dagen wachten of het nu wel goed gekeurd wordt.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Overheid, gedoe

Bericht door Dieuwertje »

Opgelost. Kopieën van de wijziging naam en geslacht in het geboorteregister meesturen. Een gelijkblijvend BSN was dus kennelijk niet voldoende of er wordt in dit geval totaal niet gekeken naar een BSN.
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Overheid, gedoe

Bericht door Charlotte_C »

Ik ben in ieder geval heel erg blij voor je dat het na een omweg toch is goedgekomen
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Plaats reactie