Douane controle

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Plaats reactie
LanaDiode
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2013, 14:57
Gender: Vrouw
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Douane controle

Bericht door LanaDiode »

Misschien al besproken ergens, maar svp help mij even: Id en Rijbewijs zijn gewijzigd (alle papierrompslomp). Morgen vraag ik mijn nieuwe ID en rijbewijs aan. Ik ga in de vakantie's reizen 'als man',maar natuurlijk staat er op mijn ID een F(emale) ! Kan je daar gedonder mee krijgen en buiten een transgenderpasje aan laten maken, wat kun je nog meer doen ? Heeft iemand hier ervaring mee ? Op vliegveld Kos werken nogal horken die niet op Grieken lijken, die vriendelijkheid bezitten ze niet. Dus wil volgend jaar 'gewapend' op pad naar Kos . . .
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Douane controle

Bericht door Jer158 »

Je naam (en geslacht) op je vliegticket moet sowieso overeenkomen met die op je ID. Verder moet je in de verte lijken op je foto, maar daarin geven ze je wel het voordeel van de twijfel als je je in de twijfelzone (man of vrouw) bevindt.

Volledig 'als man' reizen met een vrouwelijk paspoort gaat wel paar stappen verder dan iemand die zich in de twijfelzone bevindt. Hoop dat iemand hier daar ervaring mee heeft
Hung her from the branches of a mango tree
LanaDiode
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2013, 14:57
Gender: Vrouw
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Re: Douane controle

Bericht door LanaDiode »

Over het ticket verhaal had ik nog niet nagedacht. Dat kan zeker handig zijn en in je voordeel zijn. Ik ga op mijn Id ook zeker niet zwaar opgemaakt. We gaan morgen wat uittesten en zijn we tevreden, dan direct naar pasfotoshop en vervolgens direct door naar de gemeente.
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Douane controle

Bericht door Fay »

Net terug uit slovenie, paspoort man, uiterlijk, onbestemd, iig niet man, bleek geen probleem behalve dan dat ik 5 keer paspoort en ticket moest laten zien zoals bij een flesje water kopen, tegenwoordig standaard, verdenk ze ervan mijn dna te hebben genomen met zogenoemde pleisters over de huid te strijken omdat ik, god verdoeme het, een flesje water had durven meenemen, of was het toch een drugstest, enfin dat staat je dus te wachten

Fee
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Douane controle

Bericht door Nate_0 »

Het hangt er natuurlijk ook van af hoe je je presenteert "als man", omdat daar ook een flinke gradatie in zit qua genderneutraal zijn. Mag ik vragen waarom je je als man gaat presenteren op vakantie?

Verder is een transgenderpasje aanvragen in dit geval niet echt een slecht idee, denk ik.
meerdere zakken met zaagsel
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Douane controle

Bericht door Emma »

Tot 3 1/2 jaar terug ging ik gekleed als V de grens over met een paspoort waar nog een M in stond. Wel met een pasfoto waar ik overduidelijk vrouw was. En in noodgevallen kon ik altijd nog een donkere stem op zetten of heel discreet die rare bobbel in mijn broek laten zien. Nooit nodig gehad overigens. Maar samengevat: de foto klopte, en primaire en secundaire geslachtskenmerken uiteindelijk ook met de letter in het paspoort.

Wat jij gaat doen is precies andersom, als M over de grens gaan met een V in je paspoort. Dan is het idd maar te hopen dat je foto goed genoeg lijkt, want je zult misschien wel op een of andere manier moeten bewijzen dat het echt jouw paspoort is. Een niet zo ervaren paspoortcontroleur kan er een probleem van maken, een wat meer ervaren paspoortpipo zal een FtM verwachten, en misschien ook niet zo snel akkoord gaan met een op het eerste gezicht niet kloppend paspoort. En educatie op het gebied van genderdiversiteit is hoogst nuttig, want eigenlijk zou het gewoon geen probleem mogen zijn, maar aan de grens een uur oor je vlucht vertrekt is niet het juiste moment.

Wat dat betreft kan ik me alleen maar aansluiten bij Nate...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
LanaDiode
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2013, 14:57
Gender: Vrouw
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Re: Douane controle

Bericht door LanaDiode »

Antwoord voor Nate is: Ik heb ook een gezin, die liever zien dat ik reis 'als man'. Ik ben niet zo naar buitengaand als mijzelf (vrouw dus). Alle wijzigingen die ik nu doe (geslacht, hormonen) doe ik puur voor mijzelf, mijn eigen geluk. Ik moest binnen het gezin wat water bij de wijn doen zeg, maar. Ja de gender identity card heb ik gisteren ontvangen. Zal veel schelen. En van de overheid kreeg ik de volgende melding: "Uw reis naar Kos moet in principe geen problemen opleveren als u maar beschikt over een geldig reisdocument met uw actuele gegevens. Griekenland behoort tot de zogenoemde Schengenlanden. Aan de binnengrenzen van Schengen vinden in principe geen persoonscontroles plaats" (ingekort bericht). Ik denk dat ik Kos wel in (op) kom volgend jaar. En anders ga ik slaan met mijn tasje ;) Thanks mensen voor jullie meedenken ! Love you all !
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Douane controle

Bericht door Dieuwertje »

Grenscontroles vinden dan misschien niet plaats, mijn ervaring is dat op luchthavens je een id moet laten zien op heel veel plaatsen.
LanaDiode
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2013, 14:57
Gender: Vrouw
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Re: Douane controle

Bericht door LanaDiode »

Voor mij is het helaas in 2013 voor het laatst geweest, dus kan het mij niet meer herinneren. . . . . Anders ga ik toch maar als mijzelf . . . ;) Kijken of mijn hormonen (snel) hun werk doen !!
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Douane controle

Bericht door Anon20190501 »

Dieuwertje schreef: 29 okt 2017, 13:34 Grenscontroles vinden dan misschien niet plaats, mijn ervaring is dat op luchthavens je een id moet laten zien op heel veel plaatsen.
Yep, evenals in ferryhavens e.d., ook binnen EU.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Plaats reactie