OV kaart vervolg

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: OV kaart vervolg

Bericht door Nick1703 »

Mr.X schreef: 06 nov 2017, 11:19 Ik snap de vraag vanuit Nick wel, though. Ik bedoel, je hebt liever geen boetes te pakken.
Maar mijn ervaring met controleurs tijdens mijn 'in-between-fase' zijn ook dat ze er geen probleem van maken. ik heb nog wel lange tijd een foto gehad waar echt een meid op stond, terwijl ik al semi paste. Een controleur maakte toen nog wel een grapje over hoe ik een ander persoon was. Just smile and wave, when they do.
Op mn huidige OV kaart staat echt een super meid als foto. Heb vorige keer een controleur gehad die het niet vertrouwde, die wilde mn ID zien: want dt is een meid en ik zie nu een jongen. Wel een compliment als Pre T zijnde tuurlijk, maar werd er wel nerveus van.
I am, who I am.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: OV kaart vervolg

Bericht door Nate_0 »

Bij e-tickets ben ik tot nu toe altijd om een ID gevraagd, maar het is natuurlijk veel makkelijker om zo'n ticket aan te passen naar gelang je ID kaart.

Ik heb verhalen on line gelezen waarbij de NS moeilijk deed over het overzetten van de ene persoonlijke chipkaart naar de andere, hoe dat zit na geslachtswijziging weet ik niet--daar moet ik nog om vragen. Op het moment heb ik nog mijn oude chipkaart, dus met mijn vrouwennaam, wel redelijk passing omdat ik mijn haar al kort had etc. op het moment dat ik de aanvraag deed (dit was vorig jaar ergens). Het is tot nu toe geen probleem geweest, volgens mij willen ze vooral dat je herkenbaar op je foto staat. Zeker bij een abonnement; je moet iig bij het koppelen van stufi ook een kopie van je ID kaart insturen.
meerdere zakken met zaagsel
Alice
Berichten: 1424
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: OV kaart vervolg

Bericht door Alice »

Even tussen door,
Marijn schreef: 06 nov 2017, 11:20 Sinds een paar weken laat ik het ticket op mijn OV-kaart.
Hoe flik je dit? Als ik een bestelling invoer komt er alleen een pdf form te voorschijn die ik uit moet printen. Zou mooi zijn voor als er geen printer in de buurt is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: OV kaart vervolg

Bericht door Marijn »

Alice schreef: 07 nov 2017, 15:05 Hoe flik je dit? Als ik een bestelling invoer komt er alleen een pdf form te voorschijn die ik uit moet printen. Zou mooi zijn voor als er geen printer in de buurt is.
Uiteraard had dat 'laad' moeten zijn, maar dat terzijde.

Hmm, het hangt er misschien vanaf wat voor ticket je gebruikt. Ik heb meestal aanbiedingen die ik bijvoorbeeld via pepper.com vind en dan op de NS site kan bestellen. Daar krijg je per ticket eerst een datum keuze en dan een keuze van E-ticket (printen, kan soms ook in de NS app geladen worden), op OV chipkaart laden of later bepalen.

Bij het laden op de OV chipkaart moet ik het kaartnummer invoeren en de bestelling moet dan bij een automaat op de kaart gezet worden, kost 10-15 seconden als je het een keer gedaan hebt en dus weet hoe het werkt
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Alice
Berichten: 1424
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: OV kaart vervolg

Bericht door Alice »

Dank voor de info. Ga het binnenkort uitproberen of het mij ook lukt.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: OV kaart vervolg

Bericht door Isabelle »

Ik had al een paar maanden voor mijn officiele naams en geslachtwijziging mijn ov chipkaart aangepast naar wat ik wenste. Grappige is dat ik een foto van mijn ID moest meesturen waar alle oude gegevens nog opstonden, maar wel alles op de ov chipkaart naar wens kon invullen. Men zeiu dat het gecontroleeerd zou worden, maar het is er zo doorgekomen.
Als de foto op je OV- chipkaart overeen komt met hoe je eruit ziet, krijg je er niet echt problemen mee. Niemand in de trein/tram/bus heeft me ooit om id gevraagd(alleen met die e tickets indd)
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: OV kaart vervolg

Bericht door Nate_0 »

Tbh als ik mijn ov met de algemene print naar boven geef is het zelfs zelden zo dat de conducteur 'm omdraait om de foto te zien, haha
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie