vervangend HBO diploma

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Charlotte_C »

Voor dat artikel verwijs ik je naar emma marijn.
Laatst gewijzigd door Charlotte_C op 23 nov 2017, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Jer158 »

@ Robin: Is de genoemde 'studentenadministratie' de centrale administratie of die van je opleiding/faculteit?

Je zou ook nog kunnen proberen je naam bij de centrale studentenadministratie te wijzigen. Daar zou je alleen je ID voor nodig moeten hebben omdat die mensen ook toegang hebben tot je DUO gegevens enzo die al goed staan. (En ook nog kans dat die mensen vaker met trans mensen te maken hebben gehad.)
Vervolgens kun je daarna weer verder zeuren bij je opleiding die dan in hun administratie kan zien dat de persoon met jouw studentnummer nu Robin heet e.d. Dat zou in elk geval het probleem van het GBA/BRP oplossen
Hung her from the branches of a mango tree
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Marijn »

Ik zie het als elkaar van informatie voorzien. Maar goed.

@Emma
Heb jij hier de informatie over waar Charlotte het over had? Dat een bedrijf niet naar bewijs van naamswijziging mag vragen, afgezien van een nieuw ID? Waar veel bedrijven officieel ook geen kopie van mogen hebben overigens zonder dat de BSN onzichtbaar gemaakt is. En hoe je dan aan een bedrijf dat geen BSN mag gebruiken zou moeten aantonen dat je naam daadwerkelijk veranderd is?
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Ender »

Marijn schreef: 23 nov 2017, 13:30 Bij een organisatie die niet op het BRP (dus niet BPR, want BasisRegistratie Personen) [..]
juist, BRP :)
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Ender »

Jer158 schreef: 23 nov 2017, 15:03 @ Robin: Is de genoemde 'studentenadministratie' de centrale administratie of die van je opleiding/faculteit?
Het is de centrale administratie... en dit jurist-persoon heeft in het onderschrift ook staan "Juridisch Adviseur | Bureau College van Bestuur"
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Ender »

Vandaag contact gehad met iemand van de Autoriteit Persoonsgegevens over het stukje BRP.. ze is het in principe met mij eens dat de informatie op een identiteitsbewijs staat voldoende zou moeten zijn, maar raadde me aan om hun te vragen wat voor info uit de BRP ze willen hebben (staat nogal wat persoonlijke informatie in dat ding), dan kan ik de rest uitwitten oid. Wouden ze bij jullie ook een uittreksel van de BRP voor een vervangend diploma?
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Jer158 »

Ender schreef: 24 nov 2017, 13:23Wouden ze bij jullie ook een uittreksel van de BRP voor een vervangend diploma?
Nee. De hogeschool kan namelijk gewoon bij de gegevens van DUO enzo die al goed staan want gesynchroniseerd met het BRP.
Hung her from the branches of a mango tree
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Danielle »

Bij mij was een geldige legitimatie en het inleveren van mijn oude diploma voldoende. (Behalve dat ik het nog steeds niet gedaan heb omdat mijn diploma ergens in een doos bij mijn ouders op zolder zit).
Mijn transitieblog: Fading Gender
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Ender »

TNN heeft mij net gebeld, zij willen wel een lijntje leggen naar ministerie van OC&W als ze tegen blijven werken.. jurist-persoon heeft nog niet weer gereageerd op mijn mails. Dus wachten is daar nog op.. dit is kennelijk Heel Erg Moeilijk :?
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: vervangend HBO diploma

Bericht door Ender »

Dit is trouwens ook nog een leuke referentie voor erbij:
http://www.vereniginghogescholen.nl/sys ... 1452005870
Plaats reactie