Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Fiona »

Een jaar geleden heb ik mijn oude gegevens bij het GBA laten verwijderen. Toen ik twee maanden geleden weer een ging kijken via MijnOverheid.nl stonden de oude gegevens er weer in. Dus vorige maand maar weer langs geweest op het gemeentehuis en nogmaals het verzoek maar weer gedaan. Nu staat alles weer goed in mijn gegevens van de basisadministratie. Ik vermoed dat als MijnOverheid of GBA gaat updaten de oude gegevens weer vermeld worden. Dus maar even controleren zo af en zo.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Anon20190712 »

Ik zag net dat mijn gegevens bij 'huidig' correct staan, maar dat onder kopje ''-00-00-0000-'' mijn oude naam plus geslacht staan vermeld terwijl ik die geschiedenis had laten verwijderen.
Was dit ook bij jou het geval?
Destijds moest ik, dacht ik (alweer een tijd terug) met een papiertje langs de gemeente om de gegevens te wijzigen, ik neem aan dat je dat papiertje niet meer nodig hebt toch?
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Anon20190712 »

Oh...en ik mag hopen dat je niet ook weer terug moet naar je geboortegemeente??
Lekker is dat dan he, dat die zogenaamd voor altijd verwijderde gegevens ineens boven komen drijven...
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Ender »

heh, je kan er vanuit gaan dat álles digitaal, altijd bewaard blijft.. met misschien een vinkje ernaast van "verwijderd" :).
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Fiona »

Lucas schreef: 18 nov 2017, 13:29 Ik zag net dat mijn gegevens bij 'huidig' correct staan, maar dat onder kopje ''-00-00-0000-'' mijn oude naam plus geslacht staan vermeld terwijl ik die geschiedenis had laten verwijderen.
Was dit ook bij jou het geval?
Destijds moest ik, dacht ik (alweer een tijd terug) met een papiertje langs de gemeente om de gegevens te wijzigen, ik neem aan dat je dat papiertje niet meer nodig hebt toch?

Inderdaad, dat was bij mij ook zo. Op mijn geboortedatum ook weer mijn oude geslacht zichtbaar en mijn oude voornamen.
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Emma »

Zowel een kopje op de wijzigingsdatum als een kopje 00-00-0000, en onder beide kopjes de juiste gegevens. Het kán dus goed gaan...

Overigens leiden die gegevens op mijn.overheid.nl een eigen leven. Er zijn gevallen bekend dat daar fouten staan die bij de gemeente niet voorkomen. Zie het dan nog maar eens te corrigeren.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Fiona »

Ik heb nogmaals een verzoek ingediend bij de gemeente en het staat nu weer goed. De gemeente vraagt zich ook af waarom de oude gegevens weer vermeld stonden, Dus denk ik dat de fout ligt bij MIJNOVERHEID. Heeft denk ik te maken met het updaten en dat dan de oude gegevens er weer staan. Zal het nu even geregeld controleren.
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Emma »

Ik denk dat mijnoverheid een gevalletje Nationale Ombudsman en Autoriteit Persoonsgegevens wordt. Er lijkt namelijk niemand verantwoording te nemen voor de BRP dienst...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eva
Beheerder
Berichten: 6800
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Eva »

Misschien moet ik dat dan maar eens doen. In mijn familiegegevens staan de namen van mijn vader en van mijn eerste vrouw fout en de gemeente en iedere daarachter functionerende organisatie blijken niet in staat dat te corrigeren.
Het vervelende resultaat is dat ik die hele BRP een beetje aan mijn laars ga lappen. Kan ik me überhaupt nog op welke registratie dan ook beroepen?

Oh ja... 00 00 0000? Heb ik niet. Raarrr
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Geschiedenis overschrijven of verwijderen GBA

Bericht door Amy »

Ik heb het ook gecontroleerd, geen 00-00-0000 vermelding en bij de kopjes die er wel staan zijn de gegevens correct.
Plaats reactie