BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Jer158 »

Sigrid schreef: 04 jan 2018, 20:04Niet alleen dat. Het is namelijk onmogelijk om de procedures voor voornaamswijziging en geslachtsregistratie te syncen. Ik zal dus binnen een periode van enkele maanden 2 x een nieuwe id kaart en paspoort moeten aanvragen (en betalen)
:clap: :violin:
Hung her from the branches of a mango tree
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Benjamin »

Sigrid schreef: 03 jan 2018, 18:48 (this is Belgium, remember)
:mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 04 jan 2018, 20:04
Renée schreef: 04 jan 2018, 11:52 Je zal maar in Nieuw Zeeland wonen , welke wet autist heeft dit in vredesnaam bedacht ?
Niet alleen dat. Het is namelijk onmogelijk om de procedures voor voornaamswijziging en geslachtsregistratie te syncen. Ik zal dus binnen een periode van enkele maanden 2 x een nieuwe id kaart en paspoort moeten aanvragen (en betalen)

Hoi Sigrid,

Voor je België verliet, wist je alles. Nu is het iets beter en je klaagt al weer over België. Laat België dan gewoon zo snel mogelijk toch los. Einde alle Belgische ongemakken.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Anon20210626 »

België laat haar niet los in dit geval ...... ze zou het graag anders zien denk ik
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Anon20180311 »

Renée schreef: 05 jan 2018, 12:41 België laat haar niet los in dit geval ...... ze zou het graag anders zien denk ik
Mss. De toekomst zal het uitwijzen. Maar dat zal wel niet aan België alleen liggen. Ik hoorde Sigrid voor het eerst in Vlaanderen ( Zo'n kleine 3j terug).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Anon20190501 »

Ik doe mijn best Nick, maar het is zoals Renée zegt. De administratieve procedures zíjn erg log en tijdrovend. Wellicht vind jij dat het al verbeterd is t.o.v. "vroeger". Ik vergelijk echter met beschaafde landen heden ten dage. Als alles goed gaat kan ik binnen een paar jaar de SE nationaliteit aanvragen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 05 jan 2018, 13:02 Ik doe mijn best Nick, maar het is zoals Renée zegt. De administratieve procedures zíjn erg log en tijdrovend. Wellicht vind jij dat het al verbeterd is t.o.v. "vroeger". Ik vergelijk echter met beschaafde landen heden ten dage. Als alles goed gaat kan ik binnen een paar jaar de SE nationaliteit aanvragen.
Binnen een paar jaar ? Van log en tijdrovend gesproken !.
Je bent al een paar jaar in SE, Toch !.

En ja, er is veel verbetering in België kwa het trans-zijnde, vooral de laatste jaren ( Letterlijk voelbaar en bruikbaar) en hopelijk gaat het zo langzaam verder.

Klagen is één, een beetje water toevoegen is twee en waar water is, komt een stroompje en waar een stroompje is, een rivier. De nodige rivier, naar wat meer menselijkheid tegenover de trans-zijnde mens zijn.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Charlotte_C »

Jammer dat het weer in modder gooien dreigt te verzanden. Het was zo'n interessant topic. Kunnen we proberen dat te herstellen?
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Anon20190501 »

Charlotte_C schreef: 05 jan 2018, 13:50 Jammer dat het weer in modder gooien dreigt te verzanden. Het was zo'n interessant topic. Kunnen we proberen dat te herstellen?
Ik doe een poging door even mijn intentie van de startpost toe te lichten: het was mijn bedoeling om mensen die in de nabije toekomst van de nieuwe regeling gebruik wensen te maken te waarschuwen dat niet elke gemeente al op de hoogte is.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: BE - wijziging M-V, nieuwe procedure deel 1 gelukt

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 05 jan 2018, 15:22
Charlotte_C schreef: 05 jan 2018, 13:50 Jammer dat het weer in modder gooien dreigt te verzanden. Het was zo'n interessant topic. Kunnen we proberen dat te herstellen?
Ik doe een poging door even mijn intentie van de startpost toe te lichten: het was mijn bedoeling om mensen die in de nabije toekomst van de nieuwe regeling gebruik wensen te maken te waarschuwen dat niet elke gemeente al op de hoogte is.
Hoi Sigrid,

Vreemd, een lotgenootje uit " Houthulst !" kende zelfs totaal geen problemen. Naar mijn weten is iedere gemeente in België, reeds voldoende op de hoogte.

Dat ze mss, doen alsof ze het nog niet weten, om een of andere reden = is een ander paar mouwen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie