Aegon

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aegon

Bericht door janine2363 »

Milan070 schreef: 26 feb 2018, 17:39 Ik heb wel een "nieuwe" geboorteakte, maar het gaat mij om het principe.
Ik ga iets onaardigs zeggen, bij voorbaat mijn excuses.

Voor een principe is altijd een (goede) reden nodig

Vegetarier: Ik eet geen vlees omdat ... ... ik niet het recht heb in een overbevolkte wereld dieren te fokken enkel om op te eten
Milan: Ik wil mijn normale daarvoor bedoelde documenten niet geven in een situatie waar ze voor bedoelt zijn omdat ... ...
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Aegon

Bericht door Milan070 »

janine2363 schreef:
Milan070 schreef: 26 feb 2018, 17:39 Ik heb wel een "nieuwe" geboorteakte, maar het gaat mij om het principe.
Ik ga iets onaardigs zeggen, bij voorbaat mijn excuses.

Voor een principe is altijd een (goede) reden nodig

Vegetarier: Ik eet geen vlees omdat ... ... ik niet het recht heb in een overbevolkte wereld dieren te fokken enkel om op te eten
Milan: Ik wil mijn normale daarvoor bedoelde documenten niet geven in een situatie waar ze voor bedoelt zijn omdat ... ...
Beste Janine,

Wellicht heb je mij verkeerd begrepen. Ze kunnen mijn ID krijgen, alleen mijn geboorteakte niet, omdat dat gewoonweg niet mag volgens de wet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aegon

Bericht door janine2363 »

Milan070 schreef: 28 feb 2018, 18:13 Wellicht heb je mij verkeerd begrepen. Ze kunnen mijn ID krijgen, alleen mijn geboorteakte niet, omdat dat gewoonweg niet mag volgens de wet.
Ah, mijn oprechte excuses. Je aan de wet willen houden is een zeer goed principe ! :-)

Janine

N.B. Toen ik mijn gegevens bij het RNI veranderde (Register Niet Ingezetenen; Ik ben een Nederlandse die in Belgie woont), wilde ik eigenlijk ook
alleen mijn paspoort meenemen. Maar ze vroegen ook om de gewijzigde geboorte akte en mijn gevoel was ook: "Pff, moet dat nou, -die- ga ik toch niet overal heen moeten zeulen !", Maar ja, bij het RNI hadden ze "klaarblijkelijk" de datum van geslachtswijziging nodig, OK, vooruit dan, deze ene keer ...

Dat gezegd, door de wijziging in het RNI en dus het BRP (Basis Registratie Personen) kreeg ik, verrassing, een brief van mijn verzekering dat de naam op mijn contract goed gezet was. En daar had ik en niet direct om gevraagd, maar blij toe ...
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aegon

Bericht door diederique »

Helaas voor je, ik heb hetzelfde gehad, maar dan andersom, bij de wijziging van geslacht in een "leven"produkt uit de tijd van de aparte tarieven voor mannen en vrouwen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Aegon

Bericht door Milan070 »

janine2363 schreef:
Milan070 schreef: 28 feb 2018, 18:13 Wellicht heb je mij verkeerd begrepen. Ze kunnen mijn ID krijgen, alleen mijn geboorteakte niet, omdat dat gewoonweg niet mag volgens de wet.
Ah, mijn oprechte excuses. Je aan de wet willen houden is een zeer goed principe ! :-)

Janine

N.B. Toen ik mijn gegevens bij het RNI veranderde (Register Niet Ingezetenen; Ik ben een Nederlandse die in Belgie woont), wilde ik eigenlijk ook
alleen mijn paspoort meenemen. Maar ze vroegen ook om de gewijzigde geboorte akte en mijn gevoel was ook: "Pff, moet dat nou, -die- ga ik toch niet overal heen moeten zeulen !", Maar ja, bij het RNI hadden ze "klaarblijkelijk" de datum van geslachtswijziging nodig, OK, vooruit dan, deze ene keer ...

Dat gezegd, door de wijziging in het RNI en dus het BRP (Basis Registratie Personen) kreeg ik, verrassing, een brief van mijn verzekering dat de naam op mijn contract goed gezet was. En daar had ik en niet direct om gevraagd, maar blij toe ...
Dan heeft jouw verzekeringsmaatschappij een koppeling met het BRP gehad (gelukkig)
Aegon heeft dat dus niet, maar uit hun reactie blijkt wel dat ze het er toch over eens zijn dat het vragen om een geboorteakte niet echt kon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Aegon

Bericht door Milan070 »

Citizen Erased schreef:Choose your battles wisely.. soms moet je even doen of je neus bloedt. Scan ‘t kreng in en je bent er van af. Kun je ze daarna altijd nog bestoken met DDOS-aanvallen.
Ik kreeg overigens van mijn verzekeraar na de wijziging in het BRP automatisch een bericht van de gewijzigde gegevens en een nieuwe pas toegestuurd, zelf niets voor hoeven doen.
Kreeg ik van mijn zorgverzekeraar ook. Nogmaals; ze kunnen mijn ID krijgen. Ik ben nu alleen heel erg benieuwd naar hun onderbouwing over het nu te voeren genderneutrale beleid, maar mij nog wel onder de oude voorwaarden gaan aanslaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Aegon

Bericht door Anon20190501 »

Ik meen me te herinneren dat er een uitspraak op Europees niveau is geweest dat verzekeraars onderscheid mogen maken op objectieve, aantoonbare gronden.

Bijv. Indien onomstotelijk vastgesteld kan worden dat mannen minder lang leven, meer verkeersongevallen veroorzaken, gevaarlijker hobbies beoefenen etc etc, dan mag dat in de polisvoorwaarden verschil maken. Helaas vind ik niet meteen een bron. K vind het alleszins normaal.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Aegon

Bericht door Jannet V »

"Gow with the flow", scheelt echt heel veel ergernis.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Plaats reactie