Aan de telefoon met het UMCG

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

Niks serieus, maar ik heb zin om verhaaltjes te schrijven. Om meer argumenten te krijgen om mijn verzekeraar van redelijkheid te overtuigen, al laat het algemene patroon zien dat je daarvoor langs de rechtbank moet, had ik Dr. Middelberg van het UMCG aangeschreven.

Zijn antwoord was nogal gepikeerd, zo van: "Hoe durft U mij zomaar een vraag te stellen", maar ik kreeg een soort van antwoord en zolang het op UMCG brief papier is heeft elk antwoord waarde. (N.B. er ligt natuurlijk nu al wel een vraag bij het NZa, of ik als zorgzoekende niet wat meer mag verwachten van de weledelgestrenge Herr Doktor Middelberg ;-) )

Enfin, omdat dat antwoord ook wel even zal duren, dacht ik maar gelijk te bellen om gewoon eens met de goede man te spreken.

UMCG: Waar kan ik U mee helpen ?
Janine: Ik zou graag een afspraak maken om met Dr. Middelberg te spreken
UMCG: Heeft U een verwijsbrief ?
Janine: Nee, maar ik kom niet voor een behandeling, ik kom voor een vraag, waarover ik al met Dr. Middelberg per Email gecommuniceerd heb.
UMCG: Maar U kunt enkel een afspraak maken met een verwijsbrief, omdat het de polikliniek is begrijpt U
Janine: Nee, dat begrijp ik niet
UMCG: Maar iemand heeft U toch verwezen ? Die persoon moet U een verwijsbrief geven
Janine: Ah, maar dan is het eenvoudig, dat ben ik namelijk zelf, ik wil mij graag naar Dr. Middelberg verwijzen
UMCG: ... ??? ... maar, ... U volgt toch een traject, U mag niet zelf een verwijsbrief schrijven
Janine: Nee, ik volg geen traject. Waarom ? En waarom mag ik mij niet naar Dr. Middelberg verwijzen, nogmaals, ik kom niet voor een behandeling
[Ik had bijna gezegd dat ik -wel- kwam om Dr. Middelberg het leven moeilijk te maken, maar ik kon mij inhouden]
UMCG: Nee, U mag niet zelf een verwijsbrief schrijven, dat moet Uw huisarts doen
Janine: Ik woon in Belgie en heb geen Nederlandse huisarts, ik wil enkel met Dr. Middelberg spreken over een vraag waar hij al van op de hoogte is
UMCG: Maar U heeft echt een verwijsbrief nodig voor de polikliniek
Janine: Dat heb U gehoord, maar ik begrijp het nog steeds niet
UMCG: Dat is gewoon zo omdat het zo is
Janine: Ah, dat begrijp ik wel, al is dat wat ik als ouder geleerd heb nooit al argument naar mijn kinderen te gebruiken, maar vooruit, als dat het is
UMCG: Als U geen huisarts heeft moet U een verwijsbrief vragen van een andere arts
Janine: OK, kunt U mij wel precies vertellen wat er in de verwijsbrief moet staan ? B.v. voor psychologen had ik specifiek een SGGZ verklaring nodig
UMCG: Nee dat weet ik eigenlijk niet, gewoon een verwijsbrief weet U wel
Janine: Als het zo belangrijk voor U is dat ik er een heb, dan moet U toch kunnen vertellen wat de vereisten zijn ? Ander kan ik 'm zelf schrijven
UMCG: Nee, dat mag toch echt niet, gewoon "iets" van een arts of psycholoog
Janine: Ah, OK, nou ja, als het niet uitmaakt dan zal ik 'n psycholoog wel vragen "iets" op te schrijven. Dank U wel voor Uw tijd en uitleg


Als ik in Belgie een arts wil spreken bel je gewoon op en maak je een afspraak, een behandeling, da's wat anders natuurlijk. Nederland is beter voor formaliteiten om geen andere reden dan formaliteiten en ik verveelde mij ;-)
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Marina1993 »

Hahaha geweldig Janine!! :P
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

:-) bij het afsluiten merkte ik ook nog op

Janine: U weet dat ik als transpersoon geacht wordt lange tenen te hebben. Ik moet aan de verwachting voldoen
UMCG: ... ... <hoorbare zucht> Ja dat is zo, maar dat geeft niet

Het is ook weer niet dat de mensen bij het UMCG onaardig zijn :-)
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Fay »

Kheb er ook 1, vu deze keer, een korte, de lange zal ik besparen

Telefonisch consult staat door hen gepland met endocrinoloog mbt bespreken bloedwaardes, plan van aanpak medicatie

-Hallo, vumc genderpolie, u had gebelt met een vraag?

Euh nee, ik heb een telefonische afspraak staan met de endocrinoloog die ik 2 weken geleden gesproken heb , die zou mij bellen
-Oh, nou ik ben geen endocrinoloog maar de assistente
Ok, ik wil mijn endocrinoloog spreken
-Ja, maar die is er nu niet
Hoe kan dat, ik heb een telefonische afspraak met hem
-Nou dat weet ik niet, ik kan wel een nieuwe afspraak plannen
Doe maar en zo snel mogelijk aub want het gaat om voortzetting medicijnen
-Goed ik bel u vandaag nog terug
Danku

-Uur later, ja, de endocrinoloog belt u morgen tussen 16 en 17 terug
Ok kan ik daar vanuit gaan?
-Ja dat kunt u

En warempel hij belde terug

Punt is dat het zo zon beetje altijd gaat met het vu, nooit gaat het in 1 keer goed en daar ben je na 5 jaar wel een beetje heel erg klaar mee

Hopen dat Gent beter gaat

Fay
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Marina1993 »

Fay schreef: 02 mar 2018, 17:41 Kheb er ook 1, vu deze keer, een korte, de lange zal ik besparen

Telefonisch consult staat door hen gepland met endocrinoloog mbt bespreken bloedwaardes, plan van aanpak medicatie

-Hallo, vumc genderpolie, u had gebelt met een vraag?

Euh nee, ik heb een telefonische afspraak staan met de endocrinoloog die ik 2 weken geleden gesproken heb , die zou mij bellen
-Oh, nou ik ben geen endocrinoloog maar de assistente
Ok, ik wil mijn endocrinoloog spreken
-Ja, maar die is er nu niet
Hoe kan dat, ik heb een telefonische afspraak met hem
-Nou dat weet ik niet, ik kan wel een nieuwe afspraak plannen
Doe maar en zo snel mogelijk aub want het gaat om voortzetting medicijnen
-Goed ik bel u vandaag nog terug
Danku

-Uur later, ja, de endocrinoloog belt u morgen tussen 16 en 17 terug
Ok kan ik daar vanuit gaan?
-Ja dat kunt u

En warempel hij belde terug

Punt is dat het zo zon beetje altijd gaat met het vu, nooit gaat het in 1 keer goed en daar ben je na 5 jaar wel een beetje heel erg klaar mee

Hopen dat Gent beter gaat

Fay

Zo ben ik het idd ook gewend van 't VU.
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Jannet V »

Flauw hoor, Dr Middelberg is een fantastische arts, heel er begaan met zijn patiënten en ook nog eens een geweldige plastisch chirurg. Maar daar zul je zelf nooit achter komen.
Oooh wacht, dit is natuurlijk satire! En dat moet natuurlijk altijd kunnen, ten koste van iedereen!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

Jannet V schreef: 02 mar 2018, 22:30 Flauw hoor, Dr Middelberg is een fantastische arts, heel er begaan met zijn patiënten en ook nog eens een geweldige plastisch chirurg. Maar daar zul je zelf nooit achter komen.
Oooh wacht, dit is natuurlijk satire! En dat moet natuurlijk altijd kunnen, ten koste van iedereen!
Weet je, ik ervaar Dr. Middelberg gewoon zoals hij naar mij is. Het is zijn eigen keuze, hij kan de toon kiezen, hij kan zelfs kiezen antwoord te geven op een redelijke vraag. Ik heb geen eerdere opinie over de beste man. Wat ik wel heb is zijn antwoord op een zorgvuldig geformuleerde en beleeft gestelde vraag, met duidelijke uitleg van de context en de motivatie van de vraag, dit alles op zeer vriendelijke toon: Zou U mij alstublieft met hetvolgende willen helpen ?

Zijn antwoord was eerlijk gezegd helemaal niet zo vriendelijk.

Maar ... .... ik weet het antwoord !!! ...

Hij heeft al een vriendinnetje en wilde gewoon niet lastig gevallen worden ! (dit is wel satire, maar het zal een ietsje bijten, sorry)
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

Fay schreef: 02 mar 2018, 17:41 Hopen dat Gent beter gaat
Als in Belgie de arts verhinderd is voor een afspraak dan wordt je gecontacteerd, in mijn ervaring zijn ze in Belgie zeer correct qua afspraken
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Anon20190122 »

Ik dacht dat het VU erg was maar het UMCG spant echt de kroon ik ben blij dat ik daar zelf nooit iets mee te maken heb gehad!
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Annet »

Ik meende dat ik daar graag heen wouw maar ze kunnen mij daar niet geod te woord staan, op vragen die stel kunnen ze niet direct antwoord geven.
even mijn verhaal wat mijn ervaring is:
Ik kwam daar voor een informatief gesprek maar zij vond het een intakegesprek, ze heeft haar verhaal gedaan over wie zij was en zou toen los over hoe het daar gaat.
Ik heb haar daar even in onderbroken om dat ik al verder was dan de meesten, ik zit al aan de hrt heb al naam wijziging gehad ben met ontharen op alle fronten bezig en ook logopedie dus hier kunnen ze me al niet meer me helpen.
Ik kom er eigenlijk alleen nog maar voor de opratie optie's en misschien nog wat andere dingen.
Hier de vraag die ik daar toen heb neer gelegt wat zij mij nog kunnen bieden en hoe ze mij daar verder zouden kunnen behandelen en dat ik dat graag in het volgende gesprek kunnen vertellen, toen hebben we afschijt genomen met de belofte dat ze dat zou hebben gedaan.

Het gaat zo bij umcg en vu als je daar ingeschreven staat voor de intake en je zet dan 1 stap door de deur dan sturen ze de rekening al van 16.000 euro dan hebben ze nog niks gedaan alleen maar intake, zo hebben ze dat afgesproken met de zorverzekeringen vind ik niet eerlijk.
Heb bij mijn zorgverzekering gezegt dat ze deze niet moeten betalen want ik doe mijn traject toch ergens anders, die gesprekken bij hun is puur informatief.

Het tweede gesprek was telefonnis was niet veel beter.
Ze had geen antwoorden op mijn vragen die ik de vorige keer gesteld had. En ze begon maar over hoe de protocolen werken dat had ze de vorige keer nog niet verteld en dat zij vanaf het begin alles weer moesten doen.
Dus stap1 het psychische traject ik kwam volgens haar nog niet voor stap twee in aan merking dat is de hormoon toe diening (maar volgens mij ben ik daar al mee bezig). En stap drie is medisch zoals operatie en ander dingen die daar mee uitstaan.
Ze kon mij nog nergens wat over vertellen ook niet wat ze mij nog konden bieden en hoe tijd verdeling zal zijn en waneer wat in gaat dat zou ze mij nu vertellen. Wat ze wel kon vertellen was dat hun endo nog niet wist wat ze met mij aan moest (probleem).
Dus ik ben dit gesprek gestopt met de vraag als zij de operatie die ik nodig ben met mijn probleem kunnen uitvoeren, daar krijg ik van haar nog een mailtje over waneer weet je dus nooit en dan gaan we verder praten maar heb hun al op gegeven.

het is misschien wat warig maar hebben jullie vragen doe een pbtje
Plaats reactie