Aan de telefoon met het UMCG

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Annet »

Dat zeg ik toch niet, als je hun wat vraagt krijg ik geen antwoord. Ze praten alleen maar over protocollen die ze mij ook niet kunnen uit leggen. Ik vraag wat ze mij nog kunnen bieden doen ze moeilijk, maar zal wel komen om dat ik stap 1 bij hun niet hoef en stap 2 ben ik al redelijk in gevorderd ik kom daar eigenlijk alleen nog voor de operatie en daar kunnen ze me zelfs niks over zeggen maar wel geld van je op strijken voor niks doen
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Ylse »

Ender schreef: 09 mar 2018, 20:03 Maar als je een gesprek kan hebben met de hoofd van de afdeling (dr. Kalverdijk, psychiater) is dat echt een -verademing-. ik heb me nog nooit zo serieus genomen gevoeld door een hulpverlener.
Hebben we het over dezelfde Kalverdijk?

Ik heb de man januari 2016 gesproken en een grotere hork kan ik me niet voorstellen. Wat een lul van een vent. Ik had totaal geen klik met hem.


Het is ook bij 1 gesprek gebleven. Ik wou kijken of ik via zij instroom de srs in het umcg kon doen. Se man zag alleen maar problemen. Gelukkig had ik alles al bij Kanhai geregeld. Ik heb hem vriendelijk gezegd dat hij zij traject en zijn protocollen maar daar moest steken waar de zon niet schijnt.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Anon20190122 »

Erg vriendelijke lui daar zolang je ja en amen zegt en alles gaat zoals ze voor ogen hebben.

Voor alle andere gevallen val ze vooral lastig verwacht er niks van en verwonder je wat ze er uit kramen!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Jer158 »

Het alle verhalen hier is inmiddels wel duidelijk dat het UMCG een heftige allergische reactie heeft op alles wat naar zijinstroom riekt. Doe je braaf het hele traject bij hen lijken ze een stuk redelijker te zijn
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Anon20190122 »

Je sluit toch ook geen hypotheek af zonder de rente en voorwaarden te weten?
Dat was waar het gesprek met Annet op neer kwam UMCG weigert pertinent informatie te verstrekken maar verwacht wel dat je blind hun traject in stapt.

In het telefoongesprek er na werd ijskoud beweert dat er al met het traject begonnen was terwijl er een informatief gesprek is aangevraagd is maar een klein verschil zo kan het UMCG even 16.000,- euro voor dat gesprek vragen.

Als je daar een traject doet en je ben er mee geholpen heel mooi maar wat er bij Annet gebeurde is gewoon te gek voor woorden!
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Fay »

Inmiddels 3 keer via mijn dossier , jeujjj, direct contact! ,deze vrij eenvoudige vraag gesteld, aan 2 verschillende endocrinologen:

moet ik spiro afbouwen , ik ga nl door met andro

3 weken verder , geen reactie

Vind ik ronduit beroerd

Fay
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Annet »

Fay ook bij Groningen gedaan die vraag
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Fay »

nou, spannend, inmiddels heb ik het zelf uitgezocht, hoewel je in 1 keer mag stoppen met spiro, denk ik zelf dat afbouwen raadzaam is, met elke langdurige medicatie wat mij breteft
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Ylse »

Fay schreef: 10 mar 2018, 20:02 nou, spannend, inmiddels heb ik het zelf uitgezocht, hoewel je in 1 keer mag stoppen met spiro, denk ik zelf dat afbouwen raadzaam is, met elke langdurige medicatie wat mij breteft
Ik ben in 1 keer gestopt met de spiro na een maand of 3 gebruik, ik ben ook geen andro gaan gebruiken. Er kwam geen gram mannelijkheid terug.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

Jer158 schreef: 10 mar 2018, 09:16 Het alle verhalen hier is inmiddels wel duidelijk dat het UMCG een heftige allergische reactie heeft op alles wat naar zijinstroom riekt. Doe je braaf het hele traject bij hen lijken ze een stuk redelijker te zijn
Ik heb uiteindelijk mijn antwoord van Dr. Middelberg gekregen, maar heb daar behoorlijk voor moeten
aandringen. Het duurde voornameljik lang, omdat ze mijn vraag niet gelezen hadden, zoals deze er
letterlijk stond, maar geinterpreteerd hadden naar wat zij dachten.

Begrijpelijk, maar het heeft geen plaats in een zorgverlener - zorgzoeker relatie.

Verder ben ik, owel ik bleef aandringen, netjes en beleefd gebleven en blijven uitleggen waar ze mijn
vraag misbegrepen. Stel dat je je geduld wat kwijtraakt, dan komt er dus niets meer uit.

Dus ik denk ook dat het UMCG eigenlijk alleen hun eigen protocol gewend is, en dat ze van alles wat
zijstroom achtig of informatie verstrekkend is, ze eigenlijke er niet veel raad mee weten
Plaats reactie