Nieuwe chat! Zie dit topic.

Aan de telefoon met het UMCG

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

Annet schreef: 03 mar 2018, 11:54 het is misschien wat warig maar hebben jullie vragen doe een pbtje
Nee, duidelijk.

Dit is een voorbeeld van het verschil tussen
- Aanbod gerichte zorg: Dit ligt in de winkel, dit is wat er is, zit er niets voor jou bij. Pech.
en
- Klant gerichte zorg: Waar kunnen we U mee elpen, wat is in Uw belang

Nederland en Belgie doen alleen de eerste. De reden is simpel, het is goedkoper en de mensen
in de zorg hebben minder opleiding nodig, gewoon het standaard lijstje aflopen.

Er zijn wel goede en welwillende mensen in de zorg, begrijp mij niet verkeerd, maar het "systeem"
in het algemeen helpt zowel deze mensen niet, als ons niet.

Jouw verhaal, Annet, is duidelijk,er zijn schrijffouten, maar dat doet er niet toe, het is duidelijk,
tenminste, als je 't wilt lezen, of er naar wilt luisteren. En je vraagt om klantgerichte zorg

Je kan het de mensen bij het UMCG eigenlijk niet kwalijk nemen, ze zijn het niet gewend, zo zijn ze
niet opgeleid, ze weten niet wat ze buiten hun standaard traject kunnen doen.

In Belgie is het beter, omdat je naast "traject" (aanbod zorg) je ook "mutual consent" (klant zorg)
heb, dus toen ik met een (traject) psychologe van UZLeuven sprak op voor mijn allereerste stap
van mijn medisch traject zij ze: "Ik begrijp wat U wilt, maar ik mag dat niet doen, ik ben gebonden
aan de regels van het protocol en de beslissingen van artsen. Er zijn maar een beperkt aantal dingen
die ik mag doen. Maar er zijn andere wegen".

Zij mocht mij niet (op haar werk) direct verwijzen naar de "andere wegen", maar de hint was duidelijk
en zij was duidelijk een zeer capabel en klantgericht mens.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

Annet schreef: 03 mar 2018, 11:54 Het gaat zo bij umcg en vu als je daar ingeschreven staat voor de intake en je zet dan 1 stap door de deur dan sturen ze de rekening al van 16.000 euro dan hebben ze nog niks gedaan alleen maar intake, zo hebben ze dat afgesproken met de zorverzekeringen vind ik niet eerlijk.
Dit is wel de correcte procedure & de wet. Voor elke behandeling moet er een DBC (Diagnostiek & Behandel Code) zijn. Dus wat ze doen klopt, maar ... ...
Annet schreef: 03 mar 2018, 11:54 Heb bij mijn zorgverzekering gezegt dat ze deze niet moeten betalen want ik doe mijn traject toch ergens anders, die gesprekken bij hun is puur informatief.
Ze moeten wel de goede DBC kiezen. Zij hebben jouw duidelijk foutief hun standaard transgender traject DBC gegeven. Maar dit is niet de "behandeling" waar je om gevraagd. Jij hebt zeer duidelijk gevraagd om een informatieve consultatie. Daar is ook een DBC voor, een van Euro 100,- of zo.

Dus je formele antwoord kan zijn: "Beste verzekeraar, ik heb opgemerkt dat het UMCG mij een foutieve DBC heeft toegekend, namelijk die van een compleet transgender traject, terwijl ik slechts een afspraak had voor een informatieve consultatie. Zou U alstublieft contact met het UMCG willen opnemen om deze vergissing op te lossen en gelieve mij op de hoogte te houden van deze kwestie. Alvast vriendelijk bedankt voor Uw moeite"

Janine
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Jannet V »

[/quote]

Weet je, ik ervaar Dr. Middelberg gewoon zoals hij naar mij is. Het is zijn eigen keuze, hij kan de toon kiezen, hij kan zelfs kiezen antwoord te geven op een redelijke vraag. Ik heb geen eerdere opinie over de beste man. Wat ik wel heb is zijn antwoord op een zorgvuldig geformuleerde en beleeft gestelde vraag, met duidelijke uitleg van de context en de motivatie van de vraag, dit alles op zeer vriendelijke toon: Zou U mij alstublieft met hetvolgende willen helpen ?

Zijn antwoord was eerlijk gezegd helemaal niet zo vriendelijk.

Maar ... .... ik weet het antwoord !!! ...

Hij heeft al een vriendinnetje en wilde gewoon niet lastig gevallen worden ! (dit is wel satire, maar het zal een ietsje bijten, sorry)
[/quote]

En ik ervaar jou slechts zoals je hier dingen plaatst...
Succes met je leven.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

Jannet V schreef: 03 mar 2018, 18:57 En ik ervaar jou slechts zoals je hier dingen plaatst...
LOL, maar je noemt me flauw ! Ik ?!?! Flauw !?!?
Ik ben toch eerder een "Red Hot Chilli Pepper" ;-)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Jannet V »

Nee! Ik heb jou niet flauw genoemd en mocht je die indruk hebben dan spijt me dat. Lees nog maar eens terug.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door janine2363 »

Jannet V schreef: 03 mar 2018, 19:23 Nee! Ik heb jou niet flauw genoemd en mocht je die indruk hebben dan spijt me dat. Lees nog maar eens terug.
Het probleem is dan eerder dat ik zelf veels lange tenen heb. Ik moet eerlijk bekennen dat in zo'n geval wat van mijn frustratie met het UMCG loslaat in posts in dit forum. Het is uiteindelijk niet Dr. Middelberg als persoon, of de mensen die Annet ontmoet heeft. Het is 't systeem wat de wrijving lijkt te creeeren.

Maar op een positieve noot. Lucien van Stepwork stuurde mij deze middag een Emailtje met: "Hey Janine, kunnen wij anders helpen met Dr. Middelberg te contacteren met jouw vragen ?". Nou, graag !!! Uiteindelijk, als minder betrokkenen zullen ze de vraag waarschijnlijk ook neutraler en dus effectiever kunnen stellen.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Ender »

ik snap niet waarom je een plastische chirurg wil spreken over een vraag over het traject? true, de "nieuwe" psychologe die tegenwoordig intakes doet bij het UMCG is hééél erg ingesteld op protocol e.d. Maar als je een gesprek kan hebben met de hoofd van de afdeling (dr. Kalverdijk, psychiater) is dat echt een -verademing-. ik heb me nog nooit zo serieus genomen gevoeld door een hulpverlener.

de endo die ik heb is ook erg bekwaam. komt altijd bel-afspraken na, is altijd oprecht geïnteresseerd in jou, doet extra moeite, mag haar altijd bellen of ik word teruggebeld als ik een vraag heb.. maatschappelijk werkers zit nogal verschil in onderling, de ene die ik eerst had was erg schappelijk en erg up-to-date met de *nieuwste* ontwikkelingen (bv verwijzing voor mastectomie na 6 maanden ipv een jaar). het UMCG heeft z'n tekortkomingen, maar je gaat nu wel erg kort door de bocht imo
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Annet »

Ik vind die klaverdijk geen goede als hem vraagt om te bellen doet hij het niet en zijn slaafjes ook niet.
Antwoorden op vragen kunnen ze ook niet geven of weten ze het niet, kort om ik ben niet kapot van Groningen en hoe ze daar met je om gaan ik vind dat hoogst irritant, en gevoel niet serieus genomen te worden
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Jannet V »

Jammer Annet, dat je een zo slechte ervaring met het UMCG hebt. Dat geld niet voor iedereen zoals je kunt lezen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Bericht door Anon20190122 »

Ik vindt het heel bijzonder dat ze het daar hebben over protocollen en als je ze vervolgens vraagt naar die zelfde protocollen dat ze je niet kunnen vertellen hoe die er uit zien en hoeveel tijd er mee gemoeid is.

Zoiets heet volgens mij onwil!