Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door janine2363 »

Emma schreef: 19 mar 2018, 19:42 Ik denk dat we alle drie, TNN, Transvisie en T-Nederland forum, een eigen functie hebben. TNN houdt zich veel bezig met politiek maatschappelijke vraagstukken, acceptatie, gelijkheid, dat soort dingen. Transvisie richt zich meer op de zorg, en T-Nederland is van oudsher een sociaal bindend platform. Daarin kunnen we elkaar heel goed aanvullen.
:-) Et voila, we hebben de oplossing :-)
Emma schreef: 19 mar 2018, 19:42 IWant laten we eerlijk zijn, er vinden hier regelmatig wel discussies plaats die hout snijden. Neem het verhaal over het VUmc en hun interpretatie van estradiolwaarden. Wie zou dat op moeten pakken? Zonder de ervaringsverhalen van ons is er niets om mee naar het VUmc te stappen, om ze indringend te vragen uit te leggen waarom ze, zonder duidelijke wetenschappelijke onderbouwing, afwijken van wat de rest van de wereld doet.
Ja, maar met "ons" als een sociaal forum heb je denk ik niet genoeg gewicht om een machine als het VUMc van koers te laten veranderen. Dan heb je veel meer serieuze minutie nodig, waar wij (als geintereseerde en belanghebbende leken) ons bij aansluiten

Neem op Facebook: "MTF Trans HRT Hormone Forum"

Dat is een serieus pak informatie, om transvisie (met hun focus op zorg) in stelling te brengen. Probleem voor transvisie is natuurlijk man/vrouw kracht. Als ik hen b.v. zou helpen, ook al schrijven ik hier op het forum, dan zou ik voor dat moment een transvisie pet opzetten. Het gaat er dan niet om "wie" het doet, maar namens welke organisatie, en dat consistent houden voor de buitenwacht. De verwarring komt als de laatste meerdere partijen ziet en het idee heeft met die allemaal aan tafel te moeten.
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door Emma »

Vandaar ook: samenwerking. Maar daar komt mijn eerdere opmerking over agenda’s ook vandaan, er is enige ervaring met Transvisie uit het verleden door mensen die zich op dit soort gebieden voor en namens Transvisie wilden inzetten, maar uiteindelijk afhaakten, omdat Transvisie een andere koers bleek te hebben. Misschien dat er in de nieuwe bestuurssamenstelling andere standpunten zijn die dat soort samenwerking mogelijk maken. Twee jaar geleden kregen wij in ieder geval, in een persoonlijk gesprek, nog botweg “hebben we geen tijd voor” te horen.

Als de gemeenteraadsverkiezingen en de gevolgen daarvan voorbij zijn gaan we brieven schrijven.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door janine2363 »

Emma schreef: 20 mar 2018, 09:17 Vandaar ook: samenwerking. Maar daar komt mijn eerdere opmerking over agenda’s ook vandaan, er is enige ervaring met Transvisie uit het verleden door mensen die zich op dit soort gebieden voor en namens Transvisie wilden inzetten, maar uiteindelijk afhaakten, omdat Transvisie een andere koers bleek te hebben. Misschien dat er in de nieuwe bestuurssamenstelling andere standpunten zijn die dat soort samenwerking mogelijk maken. Twee jaar geleden kregen wij in ieder geval, in een persoonlijk gesprek, nog botweg “hebben we geen tijd voor” te horen.

Als de gemeenteraadsverkiezingen en de gevolgen daarvan voorbij zijn gaan we brieven schrijven.
Ik lees hieruit, dat jij koers en prioriteiten wil bepalen van issues die logisch qua rolverdeling bij transvisie vallen. Samenwerken betekend niet dat je mede hun koers en prioriteiten bepaald, maar dat je hun judgement accepteerd. Het is een realiteit dat als je weinig tijd en middelen hebt je soms "hebben we geen tijd voor" moet zeggen.

Nu zeg ik niet dat transvisie het niet beter kan doen, of een andere prioritisering niet beter is (weet ik veel), maar ik denk wel dat je een ietsje pragmatischer kan zijn als je echt samenwerking zoekt.

Niet iedereen kan stuurman op het schip zijn toch ?
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door Emma »

Janine,

Die rolverdeling is nergens vastgelegd. Maar als wij hier op het forum een nieuw brandend zorgissue tegenkomen dan is het niet meer dan logisch dat we niet meteen zelf aan de slag gaan, maar bij Transvisie kijken of dat op de agenda kan.

En ja, strikt genomen wil ik dat, als individu. Willen we dat allemaal. Transvisie profileert zich als ‘patiëntenorganisatie’ en dan is het handig als je af en toe kijkt wat die patiënten nodig hebben. Daar behoren de mensen op dit forum ook toe.

Nogmaals, Transvisie is niet onze wettelijk vertegenwoordiger of zo. We hebben het recht het oneens te zijn met de koers, we leven nog steeds in een vrij land. Maar samenwerken is nog altijd beter dan de confrontatie zoeken en langs elkaar heen werken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door Anon20190501 »

janine2363 schreef: 20 mar 2018, 12:20 Samenwerken betekend ... ... dat je hun judgement accepteerd.
Dat zou ik eerder omschrijven als "werken in dienst van".
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door janine2363 »

Sigrid schreef: 20 mar 2018, 13:42 Dat zou ik eerder omschrijven als "werken in dienst van".
:-) Bijna.

Het is werken ten dienste van.

Commitment to a cause, selflessness, compromises, disagree & commit, dat soort dingen.
Het bereiken van het gezamelijk doel stellen boven de individuele (h)erkenning.

Janine
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door Emma »

janine2363 schreef: 20 mar 2018, 16:50
Sigrid schreef: 20 mar 2018, 13:42 Dat zou ik eerder omschrijven als "werken in dienst van".
:-) Bijna.

Het is werken ten dienste van.

Commitment to a cause, selflessness, compromises, disagree & commit, dat soort dingen.
Het bereiken van het gezamelijk doel stellen boven de individuele (h)erkenning.

Janine
Maar dat is geen samenwerken, dat is werken onder auspiciën van een ander. Dan sla je een deel van de samenwerking over. Op de manier zoals jij het omschrijft vervalt je eigen inbreng. Dat klinkt bijna eng.

Samenwerken betekent dat je naar elkaar luistert, elkaars argumenten op waarde schat en dan samen een aanpak bedenkt. Dat kan uiteraard zijn "Ik heb er geen tijd voor, kun jij het doen?" en dat je dan met iets komt waar je vervolgens toch samen een handtekening onder zet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door janine2363 »

Emma schreef: 20 mar 2018, 17:46 Maar dat is geen samenwerken, dat is werken onder auspiciën van een ander. Dan sla je een deel van de samenwerking over. Op de manier zoals jij het omschrijft vervalt je eigen inbreng. Dat klinkt bijna eng.

Samenwerken betekent dat je naar elkaar luistert, elkaars argumenten op waarde schat en dan samen een aanpak bedenkt. Dat kan uiteraard zijn "Ik heb er geen tijd voor, kun jij het doen?" en dat je dan met iets komt waar je vervolgens toch samen een handtekening onder zet.
Niet altijd hoor, in mijn werk als systeem/FW architecte komt het vaak genoeg voor dat mijn inhoudelijke inbreng nul is. Maar zorg er wel voor dat iedereen door de deur kan. Noem het process inbreng.

"Disagree en commit" is ook een belangrijke. Iets steunen waar je het persoonlijk niet mee eens bent, maar kan inzien dat er anders een impasse zou komen en dat voortgaan, wel, voor gaat. Dit is -ook- je handtekening zetten overigens.

En dat is inderdaad allemaal "eng" als je nog nooit zo gewerkt hebt.

Nu, neem mijn stellingen met een korreltje zout, ik heb bewust dit extreem wat benadrukt, maar omdat het andere extreem, namelijk dat iedereen per-se zijn eigen inbreng (overal) op -moet- hebben zo vaak voorkomt en dat werkt gewoon niet altijd.

Anyway, feel free to disagree. Mijn bedoeling was enkel om wat andere invalshoeken te geven. Het is heel afankelijk van de situatie en of er al een vertrouwensbasis is, van wat de beste manier is.

Janine
Emma
Beheerder
Berichten: 7996
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door Emma »

Weet je, ik voel me gewoon een beetje onderschat als je met dat soort dingen als ‘andere invalshoeken’ komt. Dit gaat over concreet samenwerken, niet over samenwerkingsvormen. Ik begin toch ook geen verhandeling over de Core Protocols van de McCarty’s?

Eigenlijk zou ik niet moeten reageren en je gewoon laten uitrazen, zijn we er van af. Maar je bent het basisidee dat in dit draadje naar boven kwam, samenwerking met de s van samen, de nek aan het omdraaien. Trollen dus eigenlijk. En daar vind ik dit te belangrijk voor om zomaar een zachte dood te laten sterven.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Rechter haalt streep door lage vergoeding ASR

Bericht door janine2363 »

Emma schreef: 21 mar 2018, 08:24 Eigenlijk zou ik niet moeten reageren en je gewoon laten uitrazen, zijn we er van af. Maar je bent het basisidee dat in dit draadje naar boven kwam, samenwerking met de s van samen, de nek aan het omdraaien. Trollen dus eigenlijk. En daar vind ik dit te belangrijk voor om zomaar een zachte dood te laten sterven.
Dit leid tot mijn perceptie van jouw definitie van "Dialoog". Ander mening -> trollen


Je hebt samenwerken in de haantjes vorm en de kippen vorm

De haantjes staan vooraan te pikken, de kippen helpen elkaar's kuikens onder de vleugels te houden. In ieder kippenhok vindt je ook wel een moeder kloek, de kippen richten zich naar haar, hoeft ze niet af te dwingen. Iets wat haantjes niet kunnen vatten overigens.

Voor diegenen die niet weten van hoe kippen te houden. Van haantjes heb je altijd te veel (gaan in de pan ;-) ), van kippen heb je er altijd te weinig.

(Trollin) Janine
Plaats reactie