Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat doe ik met dat papiertje?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Marica »

Ik kom er net achter dat Den Haag , mijn geboortestad, alles digitaal aan het maken is. Je moet je deskundigenverklaring (DSKV) opsturen via een linkje zonder DigiD samen met een kopie van mijn huidige ID of paspoort. Mijn ouders zijn in Den Haag getrouwd dus geboorte uitreksel en trouwboekje zijn daar bekend, en hoef ik niet zelf aan te leveren.

Je krijgt vanzelf bericht wanneer het gewijzigd is. Lekker onpersoonlijk zeg. Ik vind zoiets reden voor een feestje. Nu moet je een feestje gaan geven zonder dat je de datum weet. Ik vind dat geen stijl van publiekszaken Den Haag.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Sander »

Als het goed is hoeft het niet perse digitaal. Overheid is verplicht rekening te houden met ouderen en mensen zonder digitale mogelijkheden/kennis
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Marica »

Sander schreef: 24 feb 2019, 16:00 Als het goed is hoeft het niet perse digitaal. Overheid is verplicht rekening te houden met ouderen en mensen zonder digitale mogelijkheden/kennis
Zou je wel denken, ik bel morgen wel even.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Marica »

Gebeld en ze blijven bij het gegeven dat het alleen digitaal kan. Ook nog zonder DigiD ook, terwijl het voor inwoners van Den Haag wel met DigiD is!
https://formulier.denhaag.nl/Tripleform ... ngGeslacht
Ik heb hierover, en over het feit dat ze geen mogelijkheid aanbieden om het in persoon te komen doen een klacht ingediend tegen publiekszaken van de gemeente Den Haag.
Wordt vervolgt.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Anon20200101 »

Is je "gewoon van de domme houden", en met alle papieren op de bonnefooi die kant op gaan, een idee? En maak er dan aaneengesloten 'een leuke dag winkelen in Den Haag' van.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Marica »

LauraHeleneN schreef: 25 feb 2019, 11:48 Is je "gewoon van de domme houden", en met alle papieren op de bonnefooi die kant op gaan, een idee? En maak er dan aaneengesloten 'een leuke dag winkelen in Den Haag' van.
Geboorte aangeven kan wel in persoon, waarom wij als transgenders niet om je nieuwe identiteit aan te geven bij het BRP?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Anon20200101 »

Dit is dan echt een Haags ding, kennelijk. :/
Jammer dat dit daar zo onpersoonlijk gebeurt.
Ik ben in 2017 fysiek naar Stichtse Vecht gegaan voor de wijziging geboorteakte, heb daar handtekening gezet, en ben daarna met kopie wijziging naar Utrecht gegaan, en heb daar een uur later nieuwe ID's aangevraagd.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Marica »

Nou ik heb een klacht ingediend en een mail gestuurd naar Mevr Krikke burgemeester van Den Haag. We zullen zien wat het antwoord gaat worden
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Eveliene »

Ik moest een afspraak maken met burgerzaken in Purmerend om langs te komen en toen daar alles klaar was kreeg ik een mooie bos bloemen mee naar huis met een persoonlijk geschreven kaartje van de ambtenaar van de burgerlijke stand.
Zo lief.

Een dag later heb ik het rijbewijs en id kaart aan laten passen in Almere die er een gaatje in hebben geknipt met verklaring erbij zodat ik me tot de nieuwe binnen waren toch nog kon legitimeren.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat doe ik met dat papiertje?

Bericht door Anon20200101 »

Ik had dat gaatje knippen + verklaring gelukkig "niet nodig".
Toen ik nieuwe ID aangevraagd heb, heb ik paspoort met standaard verwerkingstijd aangevraagd, en ID kaart met spoed; ik was dus (zonder die verklaring) tussen 2pm en 11am de volgende dag niet-bestaand, maar afgezien van de 6 minuten treinreis ook niet buitenshuis.