Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Aileen »

Marica schreef: 16 aug 2019, 08:33
Dan blijft er maar 1 ding over. Nieuwe adoptiepapieren regelen met apostiliestempel. Jammer maar helaas, Ga als je die papieren hebt virtueel aan tafel met de gemeente Den Haag en dan zal het wel goed gaan. Succes.

Dit heeft echter niets met LGBT rechten te maken. ja er is een fout gemaakt 30 jaar geleden, je heb wel een NL paspoort eigenlijk op valse gronden verkregen. Zet dat eerst recht, de rest komt later.
Even los van het feit dat ik geen eindeloze hoeveelheid vrije dagen hebt, geen eindeloze voorraad geld en dat het sowieso niet mijn fout was, vindt ik jou reactie uitblinken in een totaal gebrek aan empathie.

In de zin van "ach lekker voor je, dit gaat je nu duizenden euro's kosten, en het zal je legale transitie met een half jaar tot een jaar verder vertragen."

En dit heeft er verder alles met LGBT rechten te maken. Stel je voor dat iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt als ik (en er wonen nogal wat kinderen in Nederland die een migratieachtergrond hebben of zoals ik uit het buitenland zijn geadopteerd) - zou jij ook op dezelfde manier reageren wanneer persoon X voor een apostiliestempel even naar bijvoorbeeld Pakistan of Algerije moet terwijl ze al anderhalf jaar in het medische traject zitten? Als zo iemand zelfmoord pleegt of wordt opgeknoopt in het geboorteland omdat de adoptiemoeder of een gemeenteambtenaar een foutje had gemaakt, zou jij dan ook zo iets hebben van "jammer dan?"

Waarschijnlijk ontbreekt het je gewoon de cognitieve en empathische vaardigheden om de gevolgen in te zien wat een dergelijke strakke legalistische mentaliteit kan voortbrengen. Weet wel, wat er 75 jaar geleden hier gebeurde was ook volstrekt volgens de regels die op dat moment heersten.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Jannet V »

Het onderwerp is belangrijk genoeg om over door te gaan dus laten we nu even geen ruzie gaan zoeken! Dan bereiken we namelijk helemaal niets!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Marica »

Lieve Aileen, het is absoluut niet mijn bedoeling om je te krenken. Sorry als dat wel het geval is.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Anon20210626 »

Misschien dat de nationale ombudsman hier in iets kan betekenen . Die is er voor klachten over de (r)overheid .

niet geschoten is altijd mis .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Marica »

Aileen schreef: 16 aug 2019, 14:34
Marica schreef: 16 aug 2019, 08:33
Dan blijft er maar 1 ding over. Nieuwe adoptiepapieren regelen met apostiliestempel. Jammer maar helaas, Ga als je die papieren hebt virtueel aan tafel met de gemeente Den Haag en dan zal het wel goed gaan. Succes.

Dit heeft echter niets met LGBT rechten te maken. ja er is een fout gemaakt 30 jaar geleden, je heb wel een NL paspoort eigenlijk op valse gronden verkregen. Zet dat eerst recht, de rest komt later.
Even los van het feit dat ik geen eindeloze hoeveelheid vrije dagen hebt, geen eindeloze voorraad geld en dat het sowieso niet mijn fout was, vindt ik jou reactie uitblinken in een totaal gebrek aan empathie.

In de zin van "ach lekker voor je, dit gaat je nu duizenden euro's kosten, en het zal je legale transitie met een half jaar tot een jaar verder vertragen."

En dit heeft er verder alles met LGBT rechten te maken. Stel je voor dat iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt als ik (en er wonen nogal wat kinderen in Nederland die een migratieachtergrond hebben of zoals ik uit het buitenland zijn geadopteerd) - zou jij ook op dezelfde manier reageren wanneer persoon X voor een apostiliestempel even naar bijvoorbeeld Pakistan of Algerije moet terwijl ze al anderhalf jaar in het medische traject zitten? Als zo iemand zelfmoord pleegt of wordt opgeknoopt in het geboorteland omdat de adoptiemoeder of een gemeenteambtenaar een foutje had gemaakt, zou jij dan ook zo iets hebben van "jammer dan?"

Waarschijnlijk ontbreekt het je gewoon de cognitieve en empathische vaardigheden om de gevolgen in te zien wat een dergelijke strakke legalistische mentaliteit kan voortbrengen. Weet wel, wat er 75 jaar geleden hier gebeurde was ook volstrekt volgens de regels die op dat moment heersten.
Dank je voor je inzicht in hoe ik ben.

Doei
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Emma »

[mod mode on]
@Aileen hier ga je veel te ver. Dat jij niet wilt accepteren dat ambtelijke molens langzaam draaien is je goed recht, dat doe ik ook niet. Maar anderen impliciet verwijten dat ze niet net zo reactionair zijn als jij geeft geen pas. Je aanval op Marica is buitenproportioneel. Als we dit als normaal gaan beschouwen neemt niemand binnenkort nog de moeite iets op het forum te schrijven.
[mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Anon20210626 »

omgekeerde wereld , Emma .........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Benjamin »

Aileen schreef: 16 aug 2019, 14:34 wat er 75 jaar geleden hier gebeurde was ook volstrekt volgens de regels die op dat moment heersten.
Het belooft interessant te worden als WOII erbij wordt gesleept.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Emma »

Renée schreef: 17 aug 2019, 10:20 omgekeerde wereld , Emma .........
Nee, een onhandige opmerking hoeft niet op zo'n manier afgestraft te worden. De eerste Godwin was ook alweer binnen. En eigenlijk vind ik afstraffen sowieso niet nodig.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Hielke »

Emma schreef: 17 aug 2019, 14:12
Renée schreef: 17 aug 2019, 10:20 omgekeerde wereld , Emma .........
De eerste Godwin was ook alweer binnen.
Godwin...even gegoogled...
Geniaal! :D

(ondergetekende forum-noob heeft wéér wat geleerd)

(verder ben het ook wel met Emma eens)
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie