Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia
Contacteer:

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Aileen »

Emma schreef: 17 aug 2019, 10:13 [mod mode on]
@Aileen hier ga je veel te ver. Dat jij niet wilt accepteren dat ambtelijke molens langzaam draaien is je goed recht, dat doe ik ook niet. Maar anderen impliciet verwijten dat ze niet net zo reactionair zijn als jij geeft geen pas. Je aanval op Marica is buitenproportioneel. Als we dit als normaal gaan beschouwen neemt niemand binnenkort nog de moeite iets op het forum te schrijven.
[mod mode off]
Ben ik het niet mee eens - dit gaat helemaal niet over het accepteren dat ambtelijke molens traag draaien, dit gaat over het feit dat mijn dode adoptiemoeder of een gemeenteambtenaar buiten mijn instemming (was toen ook nog maar een peuter) een fout heeft gemaakt, en dat nu door deze fout - terwijl ik AL het papierwerk heb geregeld; hier in Polen, in Nederland, noem het maar op, bijna anderhalf jaar in medische transitie ben - en dan te horen krijg, "er zijn administratieve fouten gemaakt door die of die, dus jij mag nu achter alles aangaan aan de andere kant van de wereld als je legaal je transitie wilt voltooien - ongeacht of dat uberhaupt wel mogelijk is qua tijd of geld"

En anderen impliciet verwijten of ze wel zo reactionair zijn; ik heb voor het gemak even de betekenis van het woord "reactionair" toegevoegd. Dit is ongeveer het tegenovergestelde waar ik voor sta. Ik sta wekelijks hier in Polen op de barricades, ben volgende week uitgenodigd op een congres van de grootste oppositiepartij of daar mijzelf helemaal bloot te geven over hoe het is om zowel migrant als transvrouw in Polen te zijn, heb mijn Facebook grotendeels moeten afschermen omdat ik in Płock, Starogard en Białystok vooraan liep en heel erg veel aandacht heb gekregen van diegenen die daadwerkelijk reactionair zijn, ik ben misschien fel, maar dat moet ook. Reactionair ben ik echter absoluut niet.

Laat ik het zo zeggen; ik verwacht niet van andere transgenderpersonen dat zij evenhard op de barricades staan als dat ik doe. Ik woon toevallig in een land waar een derde van de bevolking openlijk mijn bestaansrecht in twijfel trekt, hier is het nodig. Wat ik wel van andere transgenderpersonen verwacht is dat zij de empathie kunnen opbrengen om in te leven in hoe zaken de levenskwaliteit van andere transgenderpersonen zeer negatief kunnen beinvloeden. Reacties als
Jammer maar helaas
op een klacht die ik neerleg, een administratieve fout die niet door mij is gemaakt, maar waar ik wel voor verantwoordelijk wordt geacht, en als ik dit niet in mijn eigen tijd en met mijn eigen geld oplos, wordt mij letterlijk verteld dat ik mijn transitie niet mag afronden, vind ik zeer, zeer, zeer kwalijk als die van iemand afkomt die zelf transgender is.

En ja, de godwin was intentioneel, want zoals ik al eerder aangaf, een dergelijke legalistische houding kan levens kosten. Stel je eens voor dat iets soortgelijks had plaatsgevonden en in plaats van dat ik uit Amerika was geadopteerd, ik per ongeluk uit een land als Pakistan was geadopteerd. Of Uganda. Of Rusland. En al anderhalf jaar in mijn medische transitie zat. Dan stuur je letterlijk als transgenderpersoon zijnde, een ander iemand die transgender is naar het graf want regels zijn regels, jammer maar helaas. Had de adoptiefmoeder maar zorg moeten dragen dat ze je goed had ingeschreven, en had de gemeenteambtenaar maar moeten opletten.

Waar ik wellicht de fout in ga is dat ik van andere transgenderpersonen een veel te hoge pet opheb. Wij zijn een relatief kleine gemeenschap, zelfs binnen de bredere LGBT-gemeenschap, en persoonlijk verwacht ik gewoon dat we elkaars rug dekken. Ik weet dat we bizar veel talent binnen de gemeenschap hebben, en ik weet dat degenen die gevoelig zijn voor negativiteit van buitenaf vaak psychisch helemaal in de knoop kunnen raken. In de laatste paar maanden ben ik bij drie begrafenissen geweest van mensen van rond mijn leeftijd of jonger die ik uit de activistenwereld ken. Ik verwacht dan ook dat we elkaar omhoog heffen in plaats van elkaar naar beneden proberen te praten, en dat we als een blok voor elkaars rechten opkomen. Als dat dan niet gebeurt, kan dat als zeer pijnlijk overkomen, en daar kan ik dan inderdaad behoorlijk fel op reageren.

Voor mij is een botte
Jammer maar helaas
opmerking als reactie op iets wat mijn legale transitie met vrijwel een jaar verder vertraagt en veel geld en tijd gaat kosten iets waar ik me heel giftig over kan maken - voor een ander is het iets wat de trigger voor een suicide kan zijn. Ik maak dat de laatste tijd vrijwel maandelijks mee.

Groetjes,
Aileen.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Emma »

Met dusdanig harde uithalen als iemand iets zegt wat je niet bevalt ga je die rugdekking nooit krijgen: je geeft 'm zelf op zo'n moment ook niet. Sterker: ze jagen mensen weg van het forum, en dan doel ik niet eens op Marica.

Er zijn denk alternatieven voor je probleem, ik heb daar eerder over gehoord en wel eens iemand in een vergelijkbare situatie gesproken, maar ik ben er huiverig voor jullie met elkaar in contact te brengen. Het is iemand die al eerder is afgeknapt op dit soort verbale uitbarstingen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Benjamin »

@Aileen
Het valt me op dat je ontzettend veel boosheid in je hebt. Dat is geen verwijt. Als ik memoreer wat je zoal hebt meegemaakt in je leven, kan ik me iets voorstellen bij de bron van die boosheid, of ten minste een katalysator. Die boosheid mag er zijn. Alleen ik vind wel, dat je met je boosheid niet andere mensen moet gaan beschadigen die ook het recht hebben om hier te zijn. Als er ook maar iets onwelgevalligs wordt gezegd, sta je op je achterste benen en ga je om je heen slaan. Daarbij zo'n hoge semi-discussie-toon aanslaan, dat er geen ruimte meer is voor de gevoelens van een ander. @Marica in dit geval. Dat moet echt anders. Wellicht kun je hulp zoeken om iets met die boosheid te gaan doen. Hoe dan ook hoop ik dat @Emma een manier vindt om dit in goede banen te leiden. Ik had je persoonlijk allang een ban gegeven, dus wat dat betreft is de behandeling hIer mild en krijg je in die zin rugdekking.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederlander maar geboren in het buitenland, wijziging via Den Haag

Bericht door Eva »

Er is op dit forum wel vaker heibel geweest en elke keer opnieuw komen er verwijten aan mods en beheer. Dat was en is bekend en wij wisten allemaal dat je het als mod per definitie niet goed kunt doen. Niet voor elk forumlid in elk geval.
Je probeert dus een weg te kiezen waar een zo groot mogelijk deel van de leden zich mee kan verenigen. Aileen heeft een ernstig probleem en iemand die in de shit zit probeer je zoveel mogelijk met zachte hand bij te sturen.
Tot nu toe heeft dat niet tot het beoogde resultaat geleid. Benjamins analyse acht ik weliswaar juist maar niet bepaald ondersteunend voor Emma. Zij heeft zich aan de onderlinge afspraak gehouden pas krachtig op te treden als iemand werkelijk uit de bocht zou vliegen. Emma trekt zich nu uit dit topic terug en ik sluit het.

Voor Aileen heb ik de tip dat - zover mij bekend - een rechter bevoegd is een apostille af te geven.
Tweede tip aan Aileen: gedraag je vanaf nu als een fatsoenlijk forumlid. Maak je verontschuldingen aan Marica, die we op dit forum niet willen missen. Opnieuw uit de bocht vliegen zal een definitieve ban opleveren.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gesloten