"Erkend" Genderteam

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: "Erkend" Genderteam

Bericht door Sander »

ZK gaf zelf aan dat een genderteam zoals bij het VU helemaal niet hoeft en dat ze al enige tijd van mening zijn dat deze werkwijze niet houdbaar is. (We zijn niet meer zo ouderwets was het antwoord)

Het heeft wel met gebrek aan transparantie over de flow van Tanja te maken en het gebrek aan creativiteit om verzekeraars tevreden te stellen. We zijn er nu mee bezig e.e.a. neer te zetten.
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: "Erkend" Genderteam

Bericht door JustMe »

Nou... niet zo ouderwets..ze kletsen maar wat joh
Ik heb dezelfde behandeling van ze gehad en ik zit bij Stepwork.
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: "Erkend" Genderteam

Bericht door Jennifer84 »

Ik ben voor verlenging van laseren tegen hetzelfde aangelopen, zk wilt niet vergoeden.

Vreemde is wel dat ik voor ffs en srs akkoord van ze kreeg
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: "Erkend" Genderteam

Bericht door Anon20230219 »

Sander schreef: 19 nov 2020, 17:49
Het heeft wel met gebrek aan transparantie over de flow van Tanja te maken en het gebrek aan creativiteit om verzekeraars tevreden te stellen. We zijn er nu mee bezig e.e.a. neer te zetten.
Tja ik heb mijn echtgenote hier o.a. ook voor gewaarschuwd.
Die gaat volgende maandag bij haar beginnen.
Qua verzekering zit ze wel goed maar gemerkt dat Tanja in haar communicatie erg moeilijk is, heeft wat mails gekost eer dat we de AGB codes van haar ontvingen.
Ze was erg verbaasd dat een verzekeraar dit nodig had om te bepalen hoe het met vergoedingen zat.
Dus je quote bovenstaande verbaas je mij niet.

Over ZK kan ik bijna een Netflix serie gaan produceren, sinds mijn 2e klacht zijn ze wakker geworden en bereidwillig zaken op te lossen.
Daarvoor werd alles waar mijn naam maar in voorkwam per definitie afgewezen, of het nu ging om de tandarts of machtigingen transitie.
Standaard elke ingediende nota voor ontharing waar ik een machtiging voor heb afgewezen om de meest vage redenen.
De tandarts werd ineens goedgekeurd anderhalve week geleden maar wel met de mededeling als ik naar een andere verzekeraar overstap deze machtiging komt te vervallen.
ExpectJade
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2020, 18:59
Gender: Vrouw

Re: "Erkend" Genderteam

Bericht door ExpectJade »

Sander schreef: 18 nov 2020, 14:10 Zilveren Kruis blijft bij hun beslissing dat T-Cendent niet voldoet aan de eisen uit de kwaliteitsstandaard module 3.2. Het gaat hen er met name om dat niet aantoonbaar kan worden gemaakt dat er een samenwerkingsverband is tussen de benodigde actoren voor een behandelbesluit en dat deze besluiten aantoonbaar multidisciplinair zijn genomen.

Volgende stap is de herbeoordelingscommissie en geschillencommissie.

Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er jarenlang wel aanvragen goedgekeurd zijn en nu ineens niet.

@ExpectJade hoe staat het er nu bij jou voor?
Er ligt ondertussen een brief bij de juridische afdeling van de Ohra. Waarin ik meerdere keren verwijs naar de kwaliteitsstandaard en probeer een case te maken dat t-cendent aan deze eisen voldoet.
Maar daar moet nog reactie van terugkomen.

Ook koppel ik alles terug naar Tanya, in de hoop dat zij vanuit haar kant hopelijk iets kan doen.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: "Erkend" Genderteam

Bericht door Brownie »

Sander schreef: 18 nov 2020, 23:11 Zorgverzekeraar heeft geen bezwaar tegen zorg in de keten, maar is van mening dat er geen structureel MDO overleg is tussen de verschillende actoren en niet aantoonbaar is gemaakt dat de behandelbesluiten multidisciplinair zijn genomen.
Toch wel interessant om in dit verband pagina 6 de uitspraak CVZ van 20080325 nog even door te lezen:
'Er zijn geen ‘evidence based’ richtlijnen gevonden die multidisciplinaire samenwerking in een centrum adviseren. Ook de Standard of Care (SOC) van de HBIGDA is een richtlijn gebaseerd op consensus, er is geen sprake van ‘evidence based’ onderbouwing ... De gevonden richtlijnen en aanbevelingen bevelen veel al wel een goede multidisciplinaire samenwerking aan, eventueel in een centrum, maar zonder enige onderbouwing met onderzoek. Noch over de ene benadering noch over de andere kan dus een evidence based oordeel gegeven worden... Naar het oordeel van de medisch adviseur is het essentieel dat er een duidelijke regie is gedurende het gehele behandeltraject. Conform de richtlijnen kan de regie het beste bij een deskundige psychiater/psycholoog liggen ... Gelet op het advies van de medisch adviseur zijn de deelbehandelingen, die in het kader van het transgender traject zijn verricht, conform de stand van de wetenschap en praktijk. Er zijn geen ‘evidence based’ richtlijnen die het standpunt van de zorgverzekeraar, dat dit anders is, onderbouwen.'

Vergis ik me of is dit letterlijk van toepassing op de eis van structureel MDO in hfd 3.2 van de Kwaliteitsstandaard Transgenderzorg?
Plaats reactie