Vergoedingen

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Vergoedingen

Bericht door Fay »

Weet iemand of er een vergoedingenpot bestaat mbt genderdysforie ivm kosten als aanschaf kleding, eventuele pruiken etc? van overheid, gemeentes?

Is daar iets over bekend?

bvd

Joyy
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Vergoedingen

Bericht door jacqueline »

pruiken wel...via de zorgverziekeraar....kleding niet
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Vergoedingen

Bericht door Fay »

Nee i know, daarom iets buiten zorgverzekering zoekende

Joyy
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Vergoedingen

Bericht door Madeleine »

Hmm lol een kledingvergoeding?
Met het risico erg hard te klinken maar ik vind dat wel een eerstewereld probleem hoor....

Natuurlijk haal ik liever mijn kleding bij Esprit en aanverwante winkels, maar de praktijk is nu eenmaal dat ik ook een beperkt budget heb en gewoon begonnen ben met goedkope basics.
Daar vanuit variatie heb aangebracht door langzaam dingen bij te kopen (lang leve o.a. de aanbiedingsrekken) en nog altijd te kijken naar of ik het nodig heb en goed kan combineren ;)

Bestaat het probleem heb "ik heb niks leuks om aan te trekken/ik heb te weinig kleding" dan niet meer? Ja hoor, dat is alleen volkomen "normaal" een vrouw heeft nooit genoeg kleding :mrgreen:
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Vergoedingen

Bericht door Fay »

En wat als je dat geld helemaal niet hebt?

Er bestaan vergoedingen voor wasmachines, fietsen, uitstapjes naar het zwembad of bioscoop 1 x in de maand, sportverenigingen , voor mensen met lage inkomens,die op die manier iets meer mogelijkheden hebben aan een socialer even deel te nemen en anders vereenzamen

Waarom niet voor kleding en andere zaken die geld kosten mbt genderdysforie en niet vergoed worden door ziektekostenverzekeraar?

Joyy
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vergoedingen

Bericht door Arike »

vergoedingen kunnen per gemeente verschillen

(al verwacht ik op dit punt noch veel van de WMO, noch veel van de bijzondere bijstand)

Maar wat Madeleine ook zei, aanbiedingsrekken kunnen heel handig zijn.. net nog een rokje voor 7,50 en een jurkje voor 12,50 gescoord.

Is dat duur of niet, tja....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Vergoedingen

Bericht door La-Clau »

Voor degenen die er echt moeite mee hebben zijn er altijd nog de recycle-shops..........volgens mij prijzen vanaf een euro of 3.
Maar even een vrij domme vraag: Als je nou niet genderdysfoor was zou je dan in je blote kont rondlopen?

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Vergoedingen

Bericht door Fay »

Nee, maar het zou wel fijn zijn wat meer te besteden te hebben om eea aan te kunnen schaffen en wat meer ruimte te hebben

magoed, zon halszaak is het ook niet, vroeg het me gewoon af

Joyy
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vergoedingen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Zo gek is dat niet hoor lang geleden bestond dat zelfs (hoe lang geleden weet ik niet precies meer)
Irene
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Vergoedingen

Bericht door Harro »

Tja voor beide kanten valt wel wat te zeggen. Aan de ene kant is het zo dat je pas kunt uitgeven als je het geld hebt.

Aan de andere kant ervaar ik nu aan den lijve hoe goed het voelt om mannenkleding te kopen. Het geeft mij een ontzettend goed gevoel. Ik heb de afgelopen maanden echt de hele inhoud van m'n kledingkast vervangen. Daardoor kan ik me heel goed voorstellen dat een ander dat ook zou willen, en dat gun ik iedereen.

Ik weet dat via bijzondere bijstand bij de sociale dienst soms ook geld voor kleding beschikbaar stelt. Daarin ben je echter wel afhankelijk van je gemeente.

Mijn 'oude' kleding ligt inmiddels in de container van het leger des heils. Had het best beschiikbaar willen stellen, maar denk niet dat de dames hier er erg blij mee geweest zouden zijn. Mijn stijl was nml niet bepaald vrouwelijk ;)

Heb net even snel op google gezocht op 'gratig kleding'. Levert best wel wat op. Misschien heb je er iets aan