NOS artikel

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

NOS artikel

Bericht door Ender »

http://nos.nl/artikel/2157608-noodkreet ... -lang.html

Yay het staat in de krant!
Alleen jammer dat de petitie pagina niet bestaat.. :?
Dat moet waarschijnlijk deze pagina zijn: http://www.principle17.org/node/18
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: NOS artikel

Bericht door Veronica »

Ender schreef:http://nos.nl/artikel/2157608-noodkreet ... -lang.html

Yay het staat in de krant!
Alleen jammer dat de petitie pagina niet bestaat.. :?
Dat moet waarschijnlijk deze pagina zijn: http://www.principle17.org/node/18
Viel te verwachten, de rij wordt langer en langer en het feit dat Leiden ermee is gekapt helpt ook niet.

Misschien eindelijk eens tijd dat het VU alleen de diagnose en operaties doet en een huisarts dan de boel overneemt en voorschrijft, bloed laat prikken en dergelijke, het is zo belachelijk makkelijke oplossing voor VUMC maar blijkbaar willen ze dat niet (daar komt het op neer).
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: NOS artikel

Bericht door Freedom »

Goed artikel, en mooi dat erin staat dat het gevolg kan zijn dat mensen zelf met hormonen gaan 'rommelen' zonder begeleiding van een dokter. Dat is iets waar ik mezelf in probeer tegen te houden; om dat niet te doen.

Veronica, dat zou een hele goede oplossing zijn: via de huisarts. Alleen wagen die zich er liever niet aan, door eigen opvattingen of bang voor de risico's die het met zich mee kan brengen.

Het is te hopen dat dit soort artikelen in meerdere nieuwssites/programma's terugkomen! Er moet echt wat gebeuren aan die lange wachttijden, aangezien de stap om je aan te melden vaak al enorm is (voor mij: 7 jaar, voor sommigen tig jaar...).
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: NOS artikel

Bericht door Alexandra »

Ik heb toen ik begon ook gerommeld met hormonen via internet. Heb het verteld aan het VU. Gaven ze niks om, ik kon gewoon wachten. Lang leve de bureau/gendercratie, driewerf, hoera. Om 1 spijtoptantje te voorkomen, mogen er 12 doodvallen en creperen. Hoera!

Het VU zal nooit veranderen. Ze werken al zo sinds 1970. En elke generatie transmensen komt er achter, en probeert er tegen te vechten. Maar het is echt zinloos. Ik zou zeggen: haal groen licht bij ze, en trek verder je eigen pad wat betreft operaties, ontharen, hormonen, etc. Want grote kans dat je gillend gek wordt. Maar volgens mij moet je ook wel een beetje (heel klein beetje dan) gek zijn om bij een genderpoli te werken. :| het straalt op een gegeven moment gewoon af. :mrgreen:
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: NOS artikel

Bericht door Anon20190501 »

Blijkbaar is het VUMC monopolie hoe langer hoe absoluter.
Hoe meer ik lees over de TG zorg in NL, hoe meer ik denk:

Monopolie = macht
Macht corrumpeert
Absolute macht corrumpeert absoluut

Ik vraag me nog steeds af of deze situatie het gevolg is van algemene kostenreducties in de zorg of van een bewuste politieke keuze om de TG zorg ergens op de achterbank te plaatsen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: NOS artikel

Bericht door Summer »

Leuk fotootje ook erboven....mijn kids zouden er bang van worden....OMG....nos...really?
Afbeelding
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: NOS artikel

Bericht door Jannet V »

En toch knijp ik m'n handen dicht omdat ik in Nederland woon. De genderzorg en vergoeding vanuit de zorgverzekering is misschien niet perfect maar hoort wel bij de beste van de wereld. Alles kan beter maar we moeten ons niet gaan gedragen als een stelletje verwende pubers. Als ik uit de kast was gekomen toen ik het wilde, hadden ze me opgenomen in een gesloten inrichting wanneer ze me hadden kunnen vangen.
We hebben geen idee hoe goed we het hebben!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: NOS artikel

Bericht door J1nny »

Eensch Jannet....
Mij maakten ze uit voor homo...
Wat achteraf (ik ben lesbienne) niet eens zo ver mis geschoten was, maar op een andere wijze dan men dacht toen.
Vertel ik je binnenkort wel privé...
Plaats reactie