Het kan altijd beter of anders

Nieuwsberichten
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Toen ik mijn M ( geslacht) op mijn pas wilde zien verschijnen, moest ik nog naar de rechtbank, scheiden, enz,.........Toen ik die eigenlijke kende ( na politiek getrektouw). Ik vond dat, een volledige verplichte transitie schending der mensenrechten was. En ja, een volledige verplichte transitie werd afgewezen.

In België, kan men nog steeds geen geslachtsverandering krijgen zonder de verplichte vereiste sterilisatie. In 2018 komt daar waarschijnlijk en hopelijk wat verandering in.

En wat lees ik in een " dw ( streekkrant Tielt-Izegem) deze week, bij actueel 17-05-'17 t.e.m.23-05-17 ( voor de mensen die het willen opzoeken) naar aanleiding van de internationale dag tegen homofobie en transfobie: "Niemand heeft zaken met je geslacht" het liefst zouden "ze" de termen "man" of " vrouw" of het derde geslacht " X" willen afschaffen ( voorstel van een transkoppel).

Dan zeg ik, maar mensen toch ik betaalde graag voor die M op mijn pas. Ik ben er blij mee, denk toch eens na. Niet iedereen denkt daar zo over. De verplichte sterilisatie, dat is iets, wat idd totaal niet kan der mensen rechten.

Grtz Nick ;) ( mss, kan iemand het vinden: streekkrant Tielt-Izegem " schaf de registratie van het geslacht af" ).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Jannet V »

Raar dat België dan toch 6 plaatsen hoger staat in de lijst van LHBT vriendelijke landen. Blijkbaar doen we als T toch niet echt mee.
Ik probeer het stuk te zoeken maar is nog niet gelukt. Dus mocht iemand een link hebben... :)
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20180311 »

Jannet V schreef:Raar dat België dan toch 6 plaatsen hoger staat in de lijst van LHBT vriendelijke landen. Blijkbaar doen we als T toch niet echt mee.
Ik probeer het stuk te zoeken maar is nog niet gelukt. Dus mocht iemand een link hebben... :)
Hoi Jannet,
mss, kan dit je nog helpen bij het zoeken ( zou het eigenlijk graag hier zien verschijnen ). citeer: Transgenderkoppel pleit voor grondige gedrags-en wetswijzing. "Schaf de registratie van het geslacht af" ( Samuel 55j en Valerie 38j uit Antwerpen).

Grtz Nick :hug2: en alvast bedankt.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Jannet V »

Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20180311 »

Idd :hug2: wat ben je toch een schat.

Grtz Nick :D
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20180311 »

Rode kader op blz.5 zeker eens lezen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20180311 »

Vandaar, deze. Ik ben tegen afschaffing der geslacht bepaling, maar voor eigen keuze der geslacht bepaling vanaf 18j "M" of "V" of "x" anders en gratis open der verandering.

Grtz Nick ;) ( Ps. Sorry Samuel ;) )
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20180311 »

Voor de mensen die het willen opzoeken : " Streng maar rechtvaardig" , zelfde krant 21/06/2017 ( Samuel en Valerie) Rechtzetting door de familie van Valerie :fpalm:

Grtz Nick :cry:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Frederique »

Ik heb vaker argumenten gehoord voor een M of een V op een pas, maar voor mij klopt het niet. Het blijft voor mij raar dat je je identiteit via je paspoort wilt bewijzen. Je bent wie je bent, ook zonder M of V in dat paspoort. Je lichaamsdelen maken je geen M of V. Je uiterlijk (nu al in Nederland en naar ik begrepen heb vanaf 2018 ook in België) ook niet. Wel je gevoel.

Je gevoel, wat ook aangeeft of (en zo ja welke) voetbalclub het beste is. Toch staat je voetbalclub, voor heel veel mensen onderdeel van hun identiteit, niet in hun paspoort. Je gevoel, dat ook aangeeft of (en zo ja welke) godsdienst het beste is. Voor heel veel gelovigen onderdeel van hun identiteit.Toch staat de godsdienst niet in je paspoort. Waarom geslacht dan wel? Er is voor mijn gevoel geen enkele reden om geslacht op te nemen in identiteitspapieren. Niemand heeft er wat aan, het is niet selecterend (bij problemen kijken ze naar je pasfoto en naar je naam, da's echt genoeg - je hebt daar geen geslachtsaanduiding bij nodig).

Dus helaas Nick, ik vrees dat we het weer niet eens zijn ;-)
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Alice »

"Het blijft voor mij raar dat je je identiteit via je paspoort wilt bewijzen."
De kwestie is; Ik MOET aantonen, bewijzen, wat mijn genderiidentiteit is. Zeker waar een persoonsidentificatie nodig is.
Dit staat geheel vrij van hoe mijn gendergevoelens zijn.

Onderdeel zijn van / deel uit maken van / geloven in clubs, religie, politiek, familieband etc. heeft geheel niets met je genderidentiteit te maken en is dan ook niet vergelijkbaar.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie