State of Identity | Melkweg Expo

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

State of Identity | Melkweg Expo

Bericht door Anon20190508 »

Image
STATE OF IDENTITY
MILAN GIES

Wat als je je niet thuis voelt in de rol die de maatschappij je toebedeelt op basis van je uiterlijke geslachtskenmerken? In ‘State of Identity’ brengt Milan Gies tien jongeren die op zoek zijn naar hun genderidentiteit in beeld. De geportretteerden bevinden zich in verschillende fasen van hun transitie en geven zich —vaak voor het eerst— letterlijk en figuurlijk bloot voor de camera. Op een respectvolle manier legt Milan het moeizame en vaak pijnlijke proces van een gendertransitie vast. Hij focust niet op het man of vrouw zijn, maar net op de jongere en zijn zoektocht. De foto’s zijn iconisch en intiem tegelijkertijd, grijpen de kijker naar de keel en laten niet snel los.

Milan werkt lange tijd aan een project met dezelfde modellen. Zo bouwt hij een vertrouwensband op en probeert hij zijn modellen in al hun menselijke complexiteit af te beelden. Hij isoleert zijn modellen van het dagelijks leven en portretteert ze als levende schilderijen in een studiosetting. Hij toont hun ontwikkeling op fysiek en emotioneel vlak en geeft in zijn foto’s hun innerlijke strijd een stem.

Deze expositie wordt mede mogelijk gemaakt door de Fotoacademie en Fotolab Kiekie.
https://www.melkweg.nl/nl/agenda/state- ... 8-03-2019/
Mon - Sun, 11:00 - 23:00
Fri & Sat, 11:00 - 01:00
Gratis entree via Milk, Marnixstraat 409

(Wist niet zeker of dit gold als 'commercieel', dus als het niet op het forum mag snap ik dat. Ik ga er zelf maandag naartoe, na mijn afspraak bij Stepwork, dus ik zal zeker even wat schrijven over wat ik ervan vond :) )
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: State of Identity | Melkweg Expo

Bericht door Anon20190508 »

Ik was hier vandaag naartoe met een vriendin. Je komt in principe binnen via het café, en daar zijn wij eerst even gaan zitten omdat we het asociaal vonden om gewoon door te lopen. Het personeel was heel vriendelijk, het café zelf doet een beetje hipster-achtig aan, en ze hebben heeeeeeeeel lekkere appelsap. Na een drankje en bitterballen hebben we afgerekenden zijn toen de expositie ruimte ingelopen. Hoewel het wat kleiner was dan we verwacht hadden, was het wel mooi en heel intiem. De foto's waren respectvol en prachtig gemaakt, mooie beelden van mooie mensen. Hoop dat deze specifieke fotograaf in de toekomst misschien een follow-up shoot doet met deze mensen om te zien waar ze dan zijn, maar ook zonder dat was deze expo heel indrukwekkend.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Plaats reactie