Nog iets op de radio gehoord: Er moet een nieuwe non-binaire aanspreekvorm komen

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Nog iets op de radio gehoord: Er moet een nieuwe non-binaire aanspreekvorm komen

Bericht door Jeste »

Alweer een tijdje geleden was dit op de radio:
Er moet een nieuwe non-binaire aanspreekvorm komen.
Steeds meer mensen komen ervoor uit om noch als man, noch als vrouw door het leven te gaan. Deze mensen identificeren zich als non-binair. Wij vroegen de luisteraars te reageren op de volgende stelling: er moet een nieuwe non-binaire aanspreekvorm komen.

De bovenstaande tekst komt overigens van de website van NPO Radio 1

Pas vandaag had ik er naar geluisterd. Wellicht ook leuk voor anderen hier. Ondanks dat het vaak niet de progressiefste mensen zijn die in dit programma aan het woord komen, is er deze keer best wel een positief geluid te horen.

Luisteren kan hier: https://www.nporadio1.nl/fragmenten/gaa ... vorm-komen
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Rozan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2019, 12:13
Gender: Genderqueer

Re: Nog iets op de radio gehoord: Er moet een nieuwe non-binaire aanspreekvorm komen

Bericht door Rozan »

Dank je om dit te delen, Jeste!
Inderdaad leuk om naar te luisteren, hoewel ik het soms ook wel wat suf vond (maar dat zal misschien mede aan het tijdstip van uitzending liggen, tussen 4 en 6 's nachts). Bovenal fijn dat het inderdaad vooral positieve reacties waren!
Vanuit mijn queerness ambieer ik geen transitie, maar een transpositie. Ergens in het midden wil ik mij positioneren...