Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Anon20180311 »

Prachtig, trouwens waarom zouden trans-gender personen, op natuurlijke wijze geen kinderen mogen/kunnen krijgen indien mogelijk gewenst.
Zo zijn er, naar mijn weten wel meerdere voor zijn/haar transitie, vader/moeder geworden.
Wat is er dan zo vreemd/moeilijk aan, tijdens zijn/haar gekozen transitie: der nog mogelijke natuurlijke kinderen wens te willen vervullen (natuurlijk baren/verwekken) ?

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Alice »

Vaak kom ik deze zin tegen,
,,De wet eiste vroeger dat je gecastreerd moest zijn om als vrouw erkend te kunnen worden."

Nu vraag ik mij af hoe een srs gedaan kan worden zonder verwijdering van de teelballen.
Ik heb wel eens gelezen dat men in Thailand de teelballen verplaatste als vulling schaamlippen. Dit zou een methode zijn om vruchtbaar te blijven.
Ik heb daar verder niets meer van vernomen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Anon20180311 »

Alice schreef:Vaak kom ik deze zin tegen,
,,De wet eiste vroeger dat je gecastreerd moest zijn om als vrouw erkend te kunnen worden."

Nu vraag ik mij af hoe een srs gedaan kan worden zonder verwijdering van de teelballen.
Ik heb wel eens gelezen dat men in Thailand de teelballen verplaatste als vulling schaamlippen. Dit zou een methode zijn om vruchtbaar te blijven.
Ik heb daar verder niets meer van vernomen.
Hoi Alice,

Ik las ergens iets dergelijks der trans-mannen " eventuele mogelijkheid", de baarmoeder en eierstokken gewoon te laten zitten om eventueel de mogelijke natuurlijke kinderwens( later in te kunnen in vullen) baren enkel via " keizersnede".

Wat de trans-vrouwen " eventuele mogelijkheid" betrof: de teelballen in de diepe onderbuik holte, vast te maken om de mogelijke vruchtbaarheid te bewaren.

Grtz Nick ( wie weet, las ik eerder fictie/ mss een mogelijke optie in de toekomst).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Simão »

Transvrouwen kunnen natuurlijk ook heel gemakkelijk zaad laten invriezen voordat ze een vagina krijgen...
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Anon20180311 »

Simão schreef:Transvrouwen kunnen natuurlijk ook heel gemakkelijk zaad laten invriezen voordat ze een vagina krijgen...
Hoi Simão,

Idd, maar zowel op zaadcellen als eicellen staat, " een vervaldatum ". Als een trans-gender persoon vroeg aan zijn/haar traject begint ( en terecht) en pas na een X-aantal jaren de juiste partner vindt,...................einde natuurlijke kinderwens.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Alice »

Nick schreef:Ik las ergens iets dergelijks der trans-mannen " eventuele mogelijkheid", de baarmoeder en eierstokken gewoon te laten zitten om eventueel de mogelijke natuurlijke kinderwens( later in te kunnen in vullen) baren enkel via " keizersnede".

Wat de trans-vrouwen " eventuele mogelijkheid" betrof: de teelballen in de diepe onderbuik holte, vast te maken om de mogelijke vruchtbaarheid te bewaren.
Hoi Nick,

Baarmoeder en eierstokken gewoon te laten zitten dan schijn je een verhoogde kans op eierstokkanker te ontwikkelen.
Southern Comfort

In de buikholte vast zetten is niet zo goed idee. Het probleem is dat de teelballen ongeveer 2 graden onder het lichaamstemperatuur moeten zijn anders komt de vruchtbaarheid in gevaar. Zal ook wel de rede zijn dat van die Thaise methode niets meer vernomen is.

Zaad/eitjes invriezen is de mogelijkheid en inderdaad je hebt met verval data te maken maar dan schijnt toch vrij lang te wezen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Anon20180311 »

Thx Alice,

Las dus maar een belangloze en ontoepasbare " fictie" nota ( niet alles wat te lezen is, is de realiteit) . Bedankt voor je duidelijke info. Voor mij persoonlijk, is dit alles eigenlijk niet meer belangrijk, te oud immers. Voor de jongere generatie, is dit iets anders. Persoonlijk denk en hoop ik dat er ooit nog wel een betere natuurlijke oplossing komt der kinderen wens.

Ps. de verhoogde ( trans-gender mannen) vorm van kanker, is naar mijn weten alleen " bewezen" bij het nemen van testo/dergelijke ( of het stil leggen van).

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Simão »

Er is altijd bi elke man kans op minder goed zaad of onvruchtbaarheid, dus ik vind dat je als transvrouw ook moet kunnen accepteren dat als het niet gaat, het niet gaat. Maar met ingevroren zaad is er in elk geval nog een kans. Dit is voor mannen die bv door chemo slecht zaad krijgen en van te voren hun zaad in laten vriezen, niet anders.

Het is allemaal harstikke mooi als je wél de mogelijkheid hebt via een natuurlijke(r) weg, maar ik vind niet dat je er maar vanuit moet gaan dat het voor iedereen weggelegd moet zijn, want dat is het bij cisvrouwen en mannen ook niet, natuurlijk.

Dus een kans is dan toch al mooi, al zit er een bepaalde tijdsdruk aan?
Er zijn ook nog andere mogelijkheden als draagmoederschap en donorzaad en adoptie...
Dus je hoeft niet meteen je kinderwens aan de kant te zetten.
En als dat door omstandigheden tóch moet, dan vind ik dat je dat moet accepteren. Ouderschap is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Of je nu een transpersoon bent of niet.

Bovendien is het ook nog zo dat als je laat aan een relatie begint de kans redelijk groot is dat je partner al kinderen heeft.

Dat hele "het moet echt van mij zijn" begrijp ik trouwens sowieso niet, dus misschien moet ik me er gewoon buiten houden.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Primeur in Zuid-Amerika: transgender-stel krijgt kind

Bericht door Anon20180311 »

Er is wel een groot verschil tussen de periode der vruchtbaarheid der trans-mannen/trans- vrouwen. Als je als trans-vrouw in het traject stapt op 40 jaar, ( dan is sperma invriezen geen probleem) eicellen weg nemen op deze leeftijd als " geboren zijnde van het vrouwelijk geslacht " is een ander paar mouwen. En idd. als een adoptie kindje voor iemand dezelfde waarde kent dan zijn/haar een eigen " vlees en bloed " ( wat zeer mooi is) dan zijn er nog andere mogelijkheden. Maar als trans-koppel is adoptie/draagmoederschap, momenteel nog steeds niet zo evident.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .