TV tip, Love me gender

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

TV tip, Love me gender

Bericht door Alice »

Love me gender
Transgenders op vrijersvoeten in Love me gender(2016)
Dinsdag 13 september 2016, 20:30 - 21:25 uur, NPO 3

INFORMATIEF
De vijf hoofdpersonen in Love me gender zijn geboren als jongen maar voelen zich vrouw, of zagen het levenslicht als meisje maar voelen zich man. Hoe moeilijk is het voor hen om in hun nieuwe identiteit liefde te vinden?
De vijf hoofdpersonen uit de nieuwe reeks Love me gender zijn geboren in het verkeerde lichaam. Jason (25) en René (26) kwamen ter wereld als meisje, maar voelden zich man; Jennifer (31) en Lisa werden geboren als jongen, maar voelen zich vrouw. En BeyonG (30) wil zich niet op één seksuele identiteit laten vastpinnen.

Love me gender
De nieuwe EO-reeks Love me gender volgt dit bonte gezelschap tijdens hun zoektocht naar de liefde. Want hoe vertel je een potentiële partner dat je geboren bent als iemand van het andere geslacht? Jennifer ondervindt het aan den lijve in deze eerste aflevering tijdens een afspraakje. Daarmee is ze al een stuk verder dan Jason. Die voelt zich nog niet mannelijk genoeg om überhaupt meisjes aan te spreken. Hij krijgt 'les' van Jennifer.

Liefde en begrip
Eindredacteur Herman Wegter vertelt dat hij blij is dat hij dit programma mag maken. Zijn doel? Liefde en begrip kweken voor transgenders. “Veel mensen hebben direct een mening over transgenders. Met dit programma willen we geen mening hebben, maar gewoon naast ze gaan zitten en met ze meeleven. We hopen dat de kijker daardoor een beetje kan voelen hoe het is om als transgender op zoek te zijn naar liefde.”

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Ender »

interessant! ga ik wel ff kijken denk ik
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Ender »

Nou ik moet zeggen, ik kan me alles heel goed voorstellen.
Wat ik wel merk bij mezelf is dat ikzelf steeds minder goed kan inschatten of iemand bio man/vrouw is of trans man/vrouw. Had het eerder al door bij vrouwen, maar nu ook bij transmannen. Ik zie ze gewoon als man of vrouw. Weet niet of dat komt doordat mijn perceptie is veranderd of mijn eigen zelfbeeld of een link daarin tussen, maar steeds meer zie ik iemand die zich presenteerd als man/vrouw ook daadwerkelijk als man/vrouw. Ik weet ook nog niet of ik dat negatief of positief vind.
Ik geloof dat dit een serie is en we meer zullen zien van deze transgenders :)
Bedankt iig voor de tip Alice
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20190501 »

:evil: Helaas niet te bekijken buiten Nederland
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Ender »

Sigy schreef::evil: Helaas niet te bekijken buiten Nederland
Ook niet op uitzending gemist?
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20190501 »

Nope. Heeft met rechten te maken. Tot zover Europa dus.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Ender »

Ach. Moet je maar weer naar europa komen dus ^^
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door 3B67-A22C »

Sigy schreef::evil: Helaas niet te bekijken buiten Nederland
Als je Google Chrome hebt kan de Hola VPN plugin misschien helpen?
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20190501 »

@Naomi: Dank je wel voor de tip. Ik had Hola al eens eerder geïnstalleerd op mijn Windows PC maar was dat helemaal vergeten. Nu had ik npo.nl alleen maar geprobeerd op mijn tablet en dat ging dus niet.

Net even geprobeerd op de PC en dat lijkt te werken! Nogmaals dank! :wship: :violin:
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20190501 »

@Ender: ik woon in Europa (zelfs in de EU). Ik bedoelde dat er heel veel gepalaverd wordt over de voordelen die Europa "zou" bieden maar zelfs de mogelijkheid om een informatief programma van de publieke omroep uit een ander Europees land te bekijken krijgen ze in Brussel niet geregeld...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)