TV tip, Love me gender

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Emma »

De deelnemers is verteld dat men van plan was een positieve, respectvolle serie over transgenders te maken. In de voorbereidende telefonische gesprekken is terloops naar het liefdesleven gevraagd, en wie aangaf op dat gebied niet ongelukkig te zijn, viel af. Je kunt heel lang de bedoeling van een programma verborgen houden door allerlei onderwerpen op te nemen en dan een selectie daaruit contextloos aan elkaar te monteren. Dat is helemaal niet zo moeilijk.

Oh, en zelfs de titel van het programma is voor de deelnemers lang onduidelijk gebleven.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Simão »

Het blijft positief en respectvol. Ze worden niet neergezet als vreemd.
En ik snap ook dat ze geen gelukkige mensen willen, want dat geeft gewoon geen inhoud aan een programma, mensen die naar hun werk of school gaan en dan samen op de bank TV zitten te kijken en vertellen hoe erg ze van elkaar houden.
Ze doorgaan een traject waar ze beter uit zouden moeten komen. De liefde is een rode draad geworden waar het makkelijk aan op te hangen is, maar ik vind het verre van een datingprogramma!
Er is toch geen keuze uit mannen en vrouwen ofzo. En ze daten niet eens allemaal, maar ze willen het wel kunnen en erin slagen en daarin worden ze bijgestaan.

Het is geen 24/7 livestream dus natuurlijk moet er in geknipt en werk je dan met hoogte- en diepte punten.

Maar goed, ik bekijk het vanuit het maken van een programma en wat ik als kijker wil zien, Niet vanuit een deelnemer, die ik zelf trouwens geenzins slachtoffer vind. Ze kwamen maar een keer in de week bij elkaar en regelden ondertussen zelf allerlei dates (of niet). Ik heb niet het idee dat het onder dwang gebeurde of dat die dates voor hen geregeld waren....
Dat bepaalde coaches, zoals die dating coach, de plank misslaat en d elaatste coaches die als bullies gezien worden door sommigen, is een leuke anti reclame, maar daar komt zo´n deelnemer ook wel overheen, die weet dan wat hij in elk geval niet wil. Dat is met elke ervaring zo. Je haalt er altijd wel iets uit.

Ik kan niks negatiefs vinden over de manier waarop transgenders in beeld gebracht worden, hoewel ik het concept/format ook niet helemaal je van het vind, hoor.
Maar ik zal het programma in zijn geheel toch echt niet als slecht voor transgender personen, inclusief de deelnemers willen bestempelen.
Ik heb in elk geval mateloze bewondering voor de deelnemers en vind het onzettend fijn om zo een kijkje te nemen in wat ze bezig houdt en hoe ze er aan werken om vooruit te komen.

Maar ik bljf het zeggen, ik weet niet wie het programma bereikt. Ik denk dat het alleen transgender personen en allies zijn. Dit kon ik vinden over de kijkcijfers en reacties.
http://www.tvgids.nl/dalende-kijkcijfer ... optin=true

Enfin, ik snap ook wel dat er dingen zijn waar mensen vraagtekens bij zetten en dat maakt ook dat dit topic bedrijvig is.
Dat is dan ook weer leuk omdat je dan ook inzicht krijgt hoe andere mensen naar bepaalde dingen kijken.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Simão »

Emma schreef:
Oh, en zelfs de titel van het programma is voor de deelnemers lang onduidelijk gebleven.
Vraag is of de makers die al hadden.
Het is namelijk niet zo dat men altijd begint met een titel, veel vaker eindigt men daar mee na de opnames en montage.
Er wordt meestal gewoon gewerkt met een werktitel en later gebrainstormd over een titel.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Jer158 »

Het blijkt dat i.i.g. een deel van de dates door EO is opgezet. Dat verklaart voor een deel het niet-pluis-gevoel.

Deze jongens zijn met de EO in gesprek gegaan. Jammer genoeg vertellen ze niet inhoudelijk over de uitkomsten.

Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20230219 »

Dit is erg jammer, brengt toch wel dat onderbuik meer naar boven wat ik van de week al had bij de aftiteling ervan.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Simão »

Wat een storm in een glas water.
Natuurlijk zijn er wat dingen van te voren geregeld, je kunt niet van geluk of toeval uitgaan om inoud te geven.
En deze jongens hebben gewoon een goed gesprek gehad en inzicht gekregen in programma maken. (En dus ook geen kritiek meer.)
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Emma »

Tja, vanuit de deelnemers hoor je toch andere dingen. En ik heb de redactie ook gesproken, vorig jaar. Heb dus toch een ander beeld.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Simão »

Emma, ik had begrepen dat je de redactie gesproken hebt voordat ze zijn gaan draaien? En et lijkt zelfs alsof ze toen nog geen vast idee hadden omdat ze dingen aan het veranderen waren.
Van de deelnemers heb ik niks gehoord, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik heb wel zoiets als je meedoet aan een programma dan weet je dat je aan de nukken van de makers bent overgeleverd en geen invloed hebt.

Uiteindelijk gaat het bij de makers om een eindproduct voor de kijkers, niet zo zeer voor de deelnemers. Als dat de bedoeling was kon het achter gesloten deuren.

Enfin ik heb ook gepolst hoe de kijkers die niet transgender zijn een en ander hebben ontvangen.
Ik heb vorige week daarvoor een topic geopend op een paardenforum.
Daaruit bleek trouwens dat ze interesse hebben in transitie en de operaties (dus zijn vinden dat helemaal niet negatief als daar veel aandacht aan wordt besteed, integendeel). Hij is een zij werd daarom beter vonden.
Ze vinden al dat daten ook maar stom.

Overigens vertelde 1 dat een vriendin van haar erin zat, maar anders ook niet gekeken had. Ik heb haar gevraagd om ervaringen van die vriendin , maar ze is er niet op teruggekomen.
Anderen keken niet, geen interesse (mijn eigen zus wil ook niet eens kijken) of hadden het nog niet gezien omdat er blijkbaar weinig ruchtbaarheid aan gegeven is, maar kregen wel interesse en gaan kijken, en er waren er die zich irriteerden aan iemand en daarom niet meer keken, en er was er een die 1 aflevering had gezien en dacht dat ze verder allemaal wel ongeveer hetzelfde zouden zijn.
Al met al een magere oogst, maar ik had ook niet meer verwacht. Ik had steeds al het idee dat het niet veel mensen bereikt.

We kunnen het er dus wel over eens zijn dat de formule niet erg geslaagd is.
Ik had al eerder aangegeven dat ik die ook niet ideaal vond.
Ik denk dat ze hebben gekeken naar een Amerikaans voorbeeld. Daar is daten in beeld wél erg populair.
En je ziet ook dat ze openstaan voor ideeën, mocht er een tweede seizoen komen (ik denk het niet), dus zelf vinden ze het denk ook niet je-van-het geworden.

Ik denk dat het niet makkelijk is om transpersonen als onderwerp te nemen. "Strut" heeft bv het voordeel dat het om een groep modellen gaat die gevolgd worden.
Maar op zich hebben mensen niet snel belangstelling of het moet juist over transitie en operaties gaan.... blijkt.

Hoeveel afleveringen worden het er uiteindelijk, kan iemand me dat vertellen?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20230219 »

Simão schreef: Ik denk dat het niet makkelijk is om transpersonen als onderwerp te nemen. "Strut" heeft bv het voordeel dat het om een groep modellen gaat die gevolgd worden.
Maar op zich hebben mensen niet snel belangstelling of het moet juist over transitie en operaties gaan.... blijkt.

Hoeveel afleveringen worden het er uiteindelijk, kan iemand me dat vertellen?
Tja ik denk dat er maar weinig zijn die hun transitie met alles erom heen willen filmen, er wordt ook wel voor gewaarschuwd op Transvisie om niet zo maar klakkeloos ergens aan mee te werken.
We leven in een tijd waarin dingen heel lang blijven rond dolen op internet, ik persoonlijk zou het verschrikkelijk vinden mij anno nu terug te moeten zien 10 jaar later..
Het format had anders gemoeten en minder sensatie belust, meer leeftijdsgroepen door elkaar dus jong en ouder.
Dat had het programma zeker meerwaarde gegeven maar ze kozen voor een bepaalde leeftijd helaas.
Transseksualiteit wordt door velen als een raar fenomeen gezien en alles wat raar is daar hoeven we verder niets over te weten.
Althans algemene indruk van mijzelf..
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Emma »

Ik kreeg bij de gesprekken sterk de indruk dat ze heel goed wisten wat ze wilden gaan maken maar daar tegen de potentiële deelnemers expres vaag over bleven.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]