TV tip, Love me gender

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Simão »

Begrijp me niet verkeerd, ik zie dat ook wel, en heb geen probleem met kritiek op een programma.
Ik vind discussie enorm leuk en leerzaam, en doe mijn ding daarin, ik verdedig in deze de aangevallenen met argumenten omdat ik vind dat dat er ook in hoort. ;)
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Jer158 »

Dan had ik je idd verkeerd begrepen, Simão. :)

Ik moet zeggen dat ik het een heel mooie afsluitende aflevering vond!
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik ook, zat aan stuk door te janken..tjeemig..
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

De afsluiting, was wel informatief, en gewoon positief/ zeer menselijk zonder poespas der daten/dergelijke, maar gewoon der mens zijnde, als transgender/transseksueel.
Zoals ik al eerder liet kennen, daten is even moeilijk voor trans-mannen/trans-vrouwen/cis-mensen (met de druk van, een camera achter je rug).
Omdat daten sowieso, erg persoonlijk is , en los staat der transgender zijnde/geslacht/of wat dan ook.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20180311 »

Maar gezellig mens zijn onder mensen, aan een " kampvuurtje" is voor veel mensen gewoon te saai. Maar voor mij persoonlijk, het bewijs: trans-zijnde is gewoon oké.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20180311 »

En even ter aanvulling,: voor de mensen die de borstoperatie der de twee jongens zagen.
Dat is niet bij iedere trans-man zo, inclusief mezelf. In België noemen ze dit" de grote operatie", "de kleine" kent geen/nauwelijks littekens. De operatie keuze hangt af van de grote der borsten en is totaal niet met deze vergelijkbaar.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Jer158 »

@ Nick: In Gent hebben ze tegenwoordig meerdere technieken tussen de keyhole ("de kleine") en double incision ("de grote") in. Een heel goede ontwikkeling!

Afbeelding
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Mr.X »

Op zich wel een prima aflevering. Beetje te emotioneel voor me. ik ben zelf niet zo emotioneel, dus houd daar niet zo van. Maar goed, het laat wel duidelijk zien waar wij transen tegenaanlopen, op lichamelijk maar ook op emotioneel gebied. Dat kan erg informatief zijn voor de buitenwereld.

Verder vond ik de info over de benedenoperatie wat raar. Ze deden net alsof alleen in Belgie die 'nieuwe operatie techniek' gedaan wordt, en ze noemden dat de phalloplastiek. Dat klopt niet. Ook in Nederland doen ze gewoon phalloplastiek. Ook met de arm (of been, als dat kan). Het verschil was alleen dat ze dus in Belgie de vagina verstoppen ipv weghalen, en dat de erectieprothese anders is.

Maar goed, daar ging het niet om. En ze hebben de serie toch netjes afgesloten zo.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20180311 »

Mr.X schreef:Op zich wel een prima aflevering. Beetje te emotioneel voor me. ik ben zelf niet zo emotioneel, dus houd daar niet zo van. Maar goed, het laat wel duidelijk zien waar wij transen tegenaanlopen, op lichamelijk maar ook op emotioneel gebied. Dat kan erg informatief zijn voor de buitenwereld.

Verder vond ik de info over de benedenoperatie wat raar. Ze deden net alsof alleen in Belgie die 'nieuwe operatie techniek' gedaan wordt, en ze noemden dat de phalloplastiek. Dat klopt niet. Ook in Nederland doen ze gewoon phalloplastiek. Ook met de arm (of been, als dat kan). Het verschil was alleen dat ze dus in Belgie de vagina verstoppen ipv weghalen, en dat de erectieprothese anders is.

Maar goed, daar ging het niet om. En ze hebben de serie toch netjes afgesloten zo.
Hoi Mr.x,

Ze gaven, volgens mijn mening, toch wel duidelijk te kennen, tijdens het programma, tweede opinie,......... ( België).
Wat ik wel bijzonder jammer vond, is dat Prof. Piet Hoebeke ( deed eveneens mijn benedenoperatie ) niet veel info gaf te kennen: waarom de vagina verstoppen ipv die gewoon weg te nemen. Behalve dan der mogelijke complicaties.
Maar ook der gevoelens seksueel: is het min/meer behouden/verstoppen van de vagina, belangrijk. Een vagina is geen seksueel, gevoelloos iets, integendeel.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Anon20180311 »

Jer158 schreef:@ Nick: In Gent hebben ze tegenwoordig meerdere technieken tussen de keyhole ("de kleine") en double incision ("de grote") in. Een heel goede ontwikkeling!

Afbeelding
Hoi Jer,

Weet ik, maar het verschil der littekens is vooral groot der " kleine/grote operatie" . De rest zit er zo wat tussenin. Een kleine operatie met complicaties, kan er achteraf ook uitzien als een grote, enz,...............

Bedankt Jer, voor je linkje naar,...........

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .