heet avondje

Nieuwsberichten
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

heet avondje

Bericht door Anon20180501 »

Afbeelding

Deze foto heb ik geleend en op mijn fb-pagina gezet
met volgend berichtje erbij...

Ik woon ernaast en terwijl de hele flat ontruimt was heb ik de hele tijd onwetend binnen gezeten, pas toen ik een hoop herrie hoorde en vuurlicht in het centraal afzuigsysteem zag begon ik iets te vermoeden, ik naar buiten zijn ze aan het nablussen. Hoi zei ik nog, ernstig..? Even later komen ze vragen of ze stroom mogen aftappen, dat mochten ze en dat bleek voor de ventilatoren te zijn. Nu had ik de hele brand nog geen rook binnen gezien maar toen die ventilatoren begonnen te blazen bliezen ze het door de centrale afzuiging rechtstreeks bij mij naar binnen, zat ik dus in een rokend stinkend kot. Hebben ze meteen de ventilatoren wel afgezet maar hadden ze dat niet van tevoren kunnen/moeten weten vraag ik me dan af..?? en hoe komt het dat ze beneden niet bij me aangebeld hebben, boven kon niet want daar konden ze niet komen vanwege de rook... maar goed, voor het eerst hoorde ik van "een meewerkende buur", zo sta ik dus genoteerd voor de rest van mijn leven, maar toch denk ik er aan om een aanklacht in te dienen, ten eerste omdat ze me 'vergeten' waren maar ook vanwege de rookschade omdat ze volgens mij hadden moeten weten van die centrale afzuiging... wordt mss vervolgt. Gelukkig waren er geen ernstig gewonden, wel moesten 3 mensen naar het ziekenhuis omdat ze rook ingeademd hadden... maar dat is gelukkig ook goed afgelopen.
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: heet avondje

Bericht door Vertrokken01 »

Blij dat je veilig bent, Daniéla x
////
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: heet avondje

Bericht door Venusss »

Ik las het gistereavond inderdaad, omg. Hoe nu verder??? Die brandgeur bij je buren zal je denk ik nog even blijven ruiken als ik de foto's zo zie. Gaat dat niet in jouw spullen zitten??? Kan je tijdelijke ergens anders overnachten???
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: heet avondje

Bericht door Dieuwertje »

Ai, dat was geen basis voor een goede nachtrust. En nu afwachten of het verdere gevolgen heeft. Alles naar brand ruiken is daarbij nagenoeg niet te vermijden.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Anon20180501 »

Dank je voor jullie lieve woordjes van medeleven en zorgen... :hug:

Buiten een penetrante wee-zoete geur (die natuurlijk overal in is gaan zitten) en een voor mij verder onbekende buurman die bij mij is blijven slapen omdat zijn woning nog niet ontlucht was, heb ik gelukkig nergens meer last van. Maandag ga ik mijn verzekering bellen, kijken wat die voor me kunnen betekenen.
De woning is bijna helemaal uitgebrand en onbewoonbaar verklaard. De oorzaak was een elek. friteuse die vlam had gevat en die ze in paniek hadden proberen te blussen met water. Nooit doen natuurlijk maar ik kan me die schrikreactie wel voorstellen...
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: heet avondje

Bericht door Dieuwertje »

Moet opeens denken aan 'muppets lab, where the future is being made'.
Gelukkig heeft jullie brandweerkorps geen connectie met dat lab :-)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Anon20180501 »

lol Dieuwertje, zo moet het inderdaad ongeveer gegaan zijn... :)

En iedereen evacueren behalve mij, de direkte buurvrouw, en gaan blazen met ventilatoren - zonder eerst even op de bouwtekeningen te kijken wat er dan zou kunnen gebeuren - zou ook zomaar door dat lab bedacht kunnen zijn... :)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: heet avondje

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Daniéla,

Best, even wachten tot na het contact ( maandag) met je verzekering : met iets verder te doen. Der vaststelling, rookschade en dergelijke. Gelukkig, liep het nog goed af ( gezien de foto's :fpalm: ). Het had veel erger kunnen aflopen, zorg goed voor jezelf en elkaar.

Ps. Brandlucht, is enorm doordringbaar en kan zeer lang blijven plakken, ( meubelen, kleren, speelgoed, tapijt, zelfs der behangpapier, voedingswaren enz,......) zeker melden der vaststelling rookschade.

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben benieuwd hoe de verzekeraars hier mee omgaan Nick, dat hoor ik morgen wel en tot die tijd doe ik er uiteraard niets aan.
Maar die geur is inderdaad om misselijk van te worden... bleahhh
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: heet avondje

Bericht door Venusss »

Daniéla schreef:Dank je voor jullie lieve woordjes van medeleven en zorgen... :hug:

Buiten een penetrante wee-zoete geur (die natuurlijk overal in is gaan zitten) en een voor mij verder onbekende buurman die bij mij is blijven slapen omdat zijn woning nog niet ontlucht was, heb ik gelukkig nergens meer last van.
Daar zit je dan als buurman opgescheept met een transgender-vrouw :) maar vertel eens.... het een leuke buurman gezien de omstandigheden? :lol:
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken