heet avondje

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: heet avondje

Bericht door wiggeltje »

Blij dat het je goed is afgegaan met de verzekeringskosten! Ikzelf heb ook een keer meegemaakt dat mijn 12 hoog flat in brand stond. Een vermoedelijke zwerver had een achtergelaten bank dat op 6/8 hoog stond in brand gestoken, omdat de wijkbeheerder wilde dat deze bank weg ging/ moest worden opgeruimd. De brand nam de trappenhuis in beslag en toen ik thuis kwam was de brand uitgeblust. Veel rooklucht. De trappenhuis leek toen ineens net op een andere wereld, alles was daar pikdonker en ik stapte over de lintjes om de aangerichte chaos te bekijken, daar ik op 12 hoog woon en zo naar beneden liep.

Was wel spannend om te zien :) alleen klote van die rooklucht inderdaad.. deze bleef een poosje aanhangen.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Wiggeltje...

Door je verhaal moest ik denken aan de film Towering Inferno, een klassieker onder de rampenfilms, heel knullig allemaal... :)

O ja, de stroom afsluiten doen ze standaard, hadden ze hier ook gedaan, in de hele flat brandde alleen nog maar de noodverlichting. Behalve bij mij, tijdens de brand was ik op het forum bezig, had ik gewoon licht en de tv bleef aan... zelfvoorzienend spookhuis lijkt het wel :)

Ik had dus het geluk dat ik thuis was en de deuren en ramen tegen elkaar had opengezet, daardoor is het bij mij bij lichte rookschade gebleven. Het reinigen van de woning wordt gedaan door een bedrijf dat door de brandweer is ingeschakeld, zij vergoeden ook de stomerijkosten. Mijn verzekering staat hier verder buiten, misschien dat ze dat onderling regelen of zo... :?

De stanklucht is inmiddels ook helemaal verdwenen, de lucht van die luchtverfrissers was zowaar nog erger dan de brandlucht, maar het hielp dus wel.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: heet avondje

Bericht door Ender »

Daniéla schreef:Hoi Wiggeltje...

Door je verhaal moest ik denken aan de film Towering Inferno, een klassieker onder de rampenfilms, heel knullig allemaal... :)

O ja, de stroom afsluiten doen ze standaard, hadden ze hier ook gedaan, in de hele flat brandde alleen nog maar de noodverlichting. Behalve bij mij, tijdens de brand was ik op het forum bezig, had ik gewoon licht en de tv bleef aan... zelfvoorzienend spookhuis lijkt het wel :)

Ik had dus het geluk dat ik thuis was en de deuren en ramen tegen elkaar had opengezet, daardoor is het bij mij bij lichte rookschade gebleven. Het reinigen van de woning wordt gedaan door een bedrijf dat door de brandweer is ingeschakeld, zij vergoeden ook de stomerijkosten. Mijn verzekering staat hier verder buiten, misschien dat ze dat onderling regelen of zo... :?

De stanklucht is inmiddels ook helemaal verdwenen, de lucht van die luchtverfrissers was zowaar nog erger dan de brandlucht, maar het hielp dus wel.
Erg fijn om te lezen!
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: heet avondje

Bericht door wiggeltje »

Daniéla schreef: Door je verhaal moest ik denken aan de film Towering Inferno, een klassieker onder de rampenfilms, heel knullig allemaal... :)

O ja, de stroom afsluiten doen ze standaard, hadden ze hier ook gedaan, in de hele flat brandde alleen nog maar de noodverlichting. Behalve bij mij, tijdens de brand was ik op het forum bezig, had ik gewoon licht en de tv bleef aan... zelfvoorzienend spookhuis lijkt het wel :)
Die is wel leuk , het forum houd je van de straat :D ..De film staat op mijn lijstje, als ik die met subtitels kan vinden.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Anon20180501 »

Staan iig fragmenten van op YouTube heb ik gezien...
mss dat je er dan al genoeg van hebt, echt oubollig
:)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: heet avondje

Bericht door Nate_0 »

Ik weet (om de een of andere reden) dat the Towering Inferno op de televisie zou zijn op of de week na 11 Sept 2001...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Anon20180501 »

Op een of andere manier heb ik nooit geloofd in toeval
Ik ben ook niet snel verrast, saai leven eigenlijk... :)
Gebruikersavatar
Lucille
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 feb 2017, 11:00
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Lucille »

Beste Daniela
Ook wij hebben zo'n soort brand ( ramp ) in onze voormalige woonplaats in het verleden meegemaakt. Er vielen helaas doden.
Wij hebben er nog altijd last van als we sirenes horen.

Veel sterkte met het verwerken hier van!
Liefs Lucille.
Het mooiste wat God op aarde bracht! " een Vrouw "
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Anon20180501 »

Dank je Lucille... :hug2:

De schade viel gelukkig alleszins mee bij mij, mentaal heb ik er ook geen last van gehad, komt denk door wat ik allemaal meegemaakt heb in het leven, raak daardoor niet snel meer in paniek. Gelukkig zijn er geen doden gevallen, want dat zal inderdaad een veel diepere indruk achterlaten. Sterkte met het verwerken ervan... :hug2:

Liefs en x'jes
Daniéla
Gebruikersavatar
Lucille
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 feb 2017, 11:00
Gender: Vrouw

Re: heet avondje

Bericht door Lucille »

Dank je Daniele!
Het mooiste wat God op aarde bracht! " een Vrouw "