Docu transgender ouderen

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Docu transgender ouderen

Bericht door Dieuwertje »

Levensverhalen van transgender ouderen in boek en film.
Het project heeft nog financiering nodig, mogelijk vanaf 5 Euro. Misschien zijn er nog forum leden die iets kunnen missen?

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 3641109433
timo
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2015, 20:17
Gender: Transgender

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door timo »

Beste Dieuwertje,
Ik ben blij dat je dit onderwerp aandacht geeft, ofschoon ik denk dat het bij de huidige jongere transgender niet leeft.
Een tiental jaren geleden heb ik dit onderwerp op een ander forum aan gekaard, maar toen kwam er bitter weinig reactie op.
hopelijk is dat nu anders. wat is jouw ervaring nu?
Groetjes Florence.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door Anon20230219 »

Zal kijken wat ik kan missen deze maand maar wil het zeker ondersteunen...

Heel goed dat dit ook onder de aandacht wordt gebracht..
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door Dieuwertje »

Florence schreef:wat is jouw ervaring nu?
Als de opkomst bij t-avonden een indicatie is dan zie ik een aardige kloof tussen jong en ouder. Als 55 jarige wil mijzelf nog even niet oud noemen, hoewel dat in de ogen van iemand van onder de 20 natuurlijk wel zo is.
Je ziet maar heel weinig jongeren op die avonden. Budgettaire redenen zullen daar echter ook wel een grote invloed op hebben.
Bovendien kan ik mij voorstellen dat als je in transitie bent dat daar even alle aandacht naar gaat. Dat geld denk ik niet alleen voor de jongeren.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door Anon20190712 »

Wat een mooi initiatief!
Ik denk niet dat de jongeren onder ons zich er niet in interesseren, wel denk ik dat een hoop jongeren hun toekomst simpelweg (nog) niet voor zich kunnen zien en ze in een grote onzekerheid leven in het heden, waardoor er weinig 'feeling' is met de oudere generatie. Persoonlijk vind ik het enorm belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan transgender-ouderen. In mijn omgeving werken veel mensen in de zorg, zij hebben me wel eens verteld dat ze zich geen raad zouden weten als zij zorgtaken zouden moeten verrichten bij een transgender...Dat is toch een beangstigend toekomstbeeld? Voor mij in elk geval wel...

De kloof tussen de jongeren en de wat ouderen in 'ons wereldje' is wel echt enorm. Ik ben zelf wel eens de oudste geweest op een t-avond, en ik wordt dit jaar pas 30...kun je nagaan...Het zal ook wel aan de setting liggen, denk ik, maar het is zonde dat die kloof bestaat.
timo
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2015, 20:17
Gender: Transgender

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door timo »

Beste Dieuwertje,

De reden dat ik 10 jaar geleden deze problemen aan gekaard heb is de volgende:
Ik woon in het buitengebied en mijn naaste buurman (200 meter verder) woonde samen met 5 honden in een klein huisje in de bossen.
Hij 65 jaar leefde als een kluizenaar en kleedde zich dikwijls als vrouw. Ik hield een oogje in het zeil omdat hij al een paar keer lastig gevallen was,
Op een dag is hij onwel geworden en naar het ziekenhuis gebracht, daarna vonden de sociaal werkers van de gemeente dat hij beter in een bejaardenhuis kon wonen, zijn kleren werden weggedaan en hij werd keurig in het pak gestoken. en zijn omkleed verleden werd volledige genegeerd. Toen ik hem opzocht had hij daar ook veel verdriet van. 2 jaar nadien is hij van verdriet gestorven.
Dit raakte mij zeer en dacht aan mijn eigen toekomst en andere transgenders. (droevig)

Groetjes Florence.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door Dieuwertje »

Wat een droevig voorbeeld. Maar denk ik nog steeds een probleem bij non-ops.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door Jer158 »

Jeetje, wat heftig, Florence! :( In een tehuis kun je idd vaak maar beter niet terechtkomen. Al helemaal niet als je wat anders bent dan de norm
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door Eva »

De motor achter dit verhaal is Eveline van de Putte. Zij werkt zich werkelijk suf om situaties als door Florence te voorkomen. Met haar Tour d'Amour reist ze het hele land door om voorlichting te geven.
Het is werkelijk te hopen dat er wat meer wordt bijgedragen in haar campagne. Zover mij bekend is er nog wel een weg te gaan voordat er voldoende geld is voor dit project.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Docu transgender ouderen

Bericht door Dieuwertje »

Eva schreef:Zover mij bekend is er nog wel een weg te gaan voordat er voldoende geld is voor dit project.
In januari zat zij op 1/3 van de financiering.