Nonverbal Immediacy Scale

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Emma »

118 is dan wel weer erg hoog. Ik vrees dat mijn antwooeden misschien wel eerlijk, maar toch miet helemaal conform de werkelijkheid zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Nate_0 »

Of dat soort uitschieters zorgen juist voor de hogere score bij vrouwen ;)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Irene_de_Vreede »

104 (heel gemiddeld blijkbaar)
Irene
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Jer158 »

Ik had 64.

Vind de gemiddelden voor mannen en vrouwen overigens heel direct bij elkaar liggen terwijl onze scores veel meer uiteenlopen. Dat geeft wel aan dat er een grote variatie is tussen mannen en vrouwen onderling, meer dan tussen de twee groepen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Nate_0 »

Jer158 schreef:Ik had 64.

Vind de gemiddelden voor mannen en vrouwen overigens heel direct bij elkaar liggen terwijl onze scores veel meer uiteenlopen. Dat geeft wel aan dat er een grote variatie is tussen mannen en vrouwen onderling, meer dan tussen de twee groepen.
Ik vraag me af of er een verband is tussen het transgender zijn en de gemiddelden voor cis m/v?

Ik bedoel--het zou prima een stukje overcompensatie kunnen zijn beide kanten op (transvrouwen die meer fysiek zijn, transmannen die meer afstandelijk zijn) of samen gaan met andere issues (bv. bij een lage score: je niet comfortabel voelen met je eigen lichaam).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door wiggeltje »

Ik had 125 en in andere situaties zou het bij mij vast ook wel 100 of lager kunnen zijn. Toch lijkt zo'n test me nogal onwaar dat het met gender te maken heeft, het is eerder cultureel bepaald. Soms zeiden ze dat het wel leek alsof ik een beetje danste als ik staand aan het praten was en ook de jongens die ik ken doen zo. Ze raken elkaar of tikken elkaar aan tijdens het spreken en doen een beetje show. Het heeft vast niets met gender te maken, maar ik vind een test altijd wel leuk :)
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Beardelady »

113.. tja.. mij leek het waar.. en niet gek.. in zulke testen scoor ik altijd hoog op vrouwelijkheid.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Jer158 »

Nate_0 schreef:Ik vraag me af of er een verband is tussen het transgender zijn en de gemiddelden voor cis m/v?

Ik bedoel--het zou prima een stukje overcompensatie kunnen zijn beide kanten op (transvrouwen die meer fysiek zijn, transmannen die meer afstandelijk zijn) of samen gaan met andere issues (bv. bij een lage score: je niet comfortabel voelen met je eigen lichaam).
Dat zou zomaar kunnen. Heb echter ook wel eens gedacht dat de trans personen die in transitie gaan allicht meer stereotype zijn dan cis personen van hun gender. Immers, een wat meer androgyn trans persoon (lees: iemand met matige genderdysforie) zal misschien eerder geneigd zijn zich neer te leggen bij het geboortegeslacht i.p.v. in transitie te gaan, terwijl een androgyn cis persoon gewoonweg een androgyn cis persoon is. :) Puur speculatie hoor. Heb niet het idee dat ik goed uit mijn woorden kom hier, maar ik laat het maar staan.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Irene_de_Vreede »

Zoals met veel van dit soort testen zegt het weinig tot niks (zeker met de eerder opgemerkte standaarddeviatie)
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Emma »

Ik vrees dat er ook wel wat overcompensatie en wishful thinking om de hoek komt kijken. Ik denk dat als de test wat grondiger zou zijn, en ingevuld zou worden door iemand anders die vantevoren een gesprek met mij gevoerd zou hebben zonder over deze test te vertellen, ik veel lager dan 118 gehaald zou hebben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]