Nonverbal Immediacy Scale

Nieuwsberichten
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Anon20210626 »

Zo zijn er veel meer van dit soort tests . cogiati bijvoorbeeld . Leuk voor het zelfvertrouwen daar je ze heerlijk positief kunt invullen.

Gewoon de vooroordelen als uitgangspunt nemen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Nate_0 »

"Leuk voor het zelfvertrouwen" is wat mij betreft voldoende om zo'n test te doen :P
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door janine2363 »

Emma schreef:Ik vrees dat er ook wel wat overcompensatie en wishful thinking om de hoek komt kijken. Ik denk dat als de test wat grondiger zou zijn, en ingevuld zou worden door iemand anders die vantevoren een gesprek met mij gevoerd zou hebben zonder over deze test te vertellen, ik veel lager dan 118 gehaald zou hebben.
Denk het ook, de vragen nodigen b.v. uit tot het geven van een relatief antwoord (i.e. meer dan vroeger) en dan gaat je score snel omhoog,
in een goed geconstrueerde test zitten ook tegenspraken of alternatieven om dergelijk bias eruit te halen. Maar ook daar, als je de test
gewend ben, herken je die patronen en kan je de test alsnog gamen, om maar aan te geven hoe moeilijk het is om een test te maken ;-)

Daarnaast heb je ook nog cultuur. Als Nederlandse in Nederland was ik toch wel een ietwat koude kip. Volgende week is de dag dat ik in totaal
langer buiten Nederland dan in Nederland gewoond heb, en uit die andere landen ken ik andere manieren van non-verbale communicatie.
Ik ken Brazilie goed (mijn partner komt daar vandaan) en dat heeft de "Carinha" cultuur (practisch de definitie van non-verbale communicatie).
In mijn koude kip periode was dat niet echt "mijn ding", maar nu wel dus, maar dan; In Brazilie zou ik heel gewoontjes scoren, naar Nederlandse
normen echter ...
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Marcella »

Ik kwam zelf uit op 88, terwijl ik toch wel het idee had dat ik behoorlijk nonverbaal bezig ben.
Blijk ik dus toch nog onder het gemiddelde te zitten voor een vrouw...

Marcella
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Petra-S »

Ik heb de test vandaag ook gedaan.
Your score for nonverbal immediacy was 106. Higher scores indicate more nonverbal immediacy. The average score for men was 93.8 and the average score for women was 102.0 in a sample of college students (Richmond et. al., 2003).
En ja, ik heb eerlijk geantwoord. Wel had ik bij Gender niet man of vrouw ingevuld, maar "anders".
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door wiggeltje »

@Marcella

Deze test zegt niks en is maar wat bias. Mijn zus zou ongeveer hetzelfde als ik scoren, alleen omdat zij net als ik ook deels uit een bepaalde Italiaanse cultuur komt. Het heeft met cultuur te maken en niet met het man/ vrouw principe. Sowieso kan je niks met zo'n test bevestigen, omdat je als mens aanpast aan de normen en waarden van de maatschappij om je heen. Ik denk dat als je naar bijvoorbeeld Brazilië gaat voor een aantal maanden, dat de uitslag van de test geheel veranderd is, ten opzichte als je naar Nederland en of Scandinavië gaat. Cultuur ;)
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Petra-S »

wiggeltje schreef:@Marcella

Deze test zegt niks en is maar wat bias. Mijn zus zou ongeveer hetzelfde als ik scoren, alleen omdat zij net als ik ook deels uit een bepaalde Italiaanse cultuur komt. Het heeft met cultuur te maken en niet met het man/ vrouw principe. Sowieso kan je niks met zo'n test bevestigen, omdat je als mens aanpast aan de normen en waarden van de maatschappij om je heen. Ik denk dat als je naar bijvoorbeeld Brazilië gaat voor een aantal maanden, dat de uitslag van de test geheel veranderd is, ten opzichte als je naar Nederland en of Scandinavië gaat. Cultuur ;)
Daar heb je uiteraard gelijk in. Al dit soort test zijn niet echt betrouwbaar, maar wel leuk. En zo moet je ze ook zien. En niet teveel waarde aan hechten. De test neemt overigens wel een stukje achtergrond van ras etc. mee.

Groetjes,

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Marcella »

wiggeltje schreef:@Marcella

Deze test zegt niks en is maar wat bias. Mijn zus zou ongeveer hetzelfde als ik scoren, alleen omdat zij net als ik ook deels uit een bepaalde Italiaanse cultuur komt. Het heeft met cultuur te maken en niet met het man/ vrouw principe. Sowieso kan je niks met zo'n test bevestigen, omdat je als mens aanpast aan de normen en waarden van de maatschappij om je heen. Ik denk dat als je naar bijvoorbeeld Brazilië gaat voor een aantal maanden, dat de uitslag van de test geheel veranderd is, ten opzichte als je naar Nederland en of Scandinavië gaat. Cultuur ;)
Dat klopt, Linda! :hug2:

Ik neem de test dan ook met een flinke korrel zout (en ik hecht er ook verder geen waarde aan). :D

Wat ik veel interessanter vond was mijn praktijktest van gisteren (met de make-up en de nieuwe foto) - ik ben positief verbaasd over hoe passabel ik mijzelf kan krijgen nog voordat ik met de HRT ben begonnen. Er is nog veel verbetering mogelijk, en het kost een hoop tijd met het opmaken, maar mijn huidige 'situatie' is niet slecht! :wship:

Liefs en knuffels,

Marcella
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door janine2363 »

>> ik ben positief verbaasd over hoe passabel ik mijzelf kan krijgen
Je glimlach staat je zéér goed. Zo'n blij gezicht op een foto, dat straalt toch ?

Janine
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Nonverbal Immediacy Scale

Bericht door Simão »

Scoorde 107, maar ik vraag me af wat hun uitgangspunten zijn. Ik was vrij neutraal.
Het leek mij meer met een schaal van afstandelijkheid te maken te hebben dan met directheid.
Ik zie zelf geen verband met aanraken of je handen gebruiken bij het al of niet direct(er) overbrengen van een nonverbale boodschap.
Je kunt een flinke afstand van iemand staan, niet je handen gebruiken en toch heel direct een boodschap over brengen door een blik. Als je van een persoon naar een stoel kijkt met een knikje, heb je grote kans dat de persoon plaats gaan nemen.

Ik heb overgens geen aanvullende vragen ingevuld.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark